Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik heb hier een HP Compaq dc5800 zakelijk desktop pc. Deze is geleverd met Windows Vista Business met downgrade naar XP. Ik wil deze pc herinstalleren. Heb een backup gemaakt.
Er zijn 3 cd's meegeleverd die van toepassing zijn:

- HP Restore Plus! (hier mee mee beginnen om te herstellen), geschikt voor Win Vista en XP
- Operating System DVD Windows Vista Business
- Operating System CD Microsoft Windows XP Pro

Ik stop de Restore cd in de pc en start hiervan op. Dan krijg ik de melding dat ik de operatingsystem cd in de pc moet stoppen. Ik stop de cd erin en begin met installeren. Halverwege moet ik de productkey invullen. Op de pc staat zit alleen een sticker met de Vista key en die werkt niet.

Hoe kan ik nu toch XP installeren. Vorig jaar heb ik hetzelfde gehad, en is het me gelukt maar ik kan niet meer achterhalen hoe ik het gedaan heb. Ik heb contact opgenomen met HP en die zeggen: het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
key van internet halen en later veranderen naar je eigen key, dan kun je desnoods via de telefoon activeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:38
marti-n schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:11:
key van internet halen en later veranderen naar je eigen key, dan kun je desnoods via de telefoon activeren :P
Microsoft bellen en aangeven dat je wilt downgraden, zij vragen om je vista key en geven je dan een XP key

ja dat moet telefonisch :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Maar de vorige keer is dat het ook op de 1 of andere manier via de cd's gelukt. Dat is het vreemde eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Powershell schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

Microsoft bellen en aangeven dat je wilt downgraden, zij vragen om je vista key en geven je dan een XP key

ja dat moet telefonisch :)
als dat kan is dat natuurlijk wel ideaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat kan serieus of niet? Zo kan iedereen een downgrade key aanvragen. Heb nog nooit met MS aan de telefoon hoeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:38
Binnetie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:06:
Dat kan serieus of niet? Zo kan iedereen een downgrade key aanvragen. Heb nog nooit met MS aan de telefoon hoeven zitten.
Vista Business en Ultimate OEM versies (dat kunnen ze aan de key wel zien ;) ) kan je zo downgraden ja

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik lees wel over telefonisch activeren, maar ik blijf steken bij het invoeren van de productkey (ik kan niet verder). Bij microsoft zoek ik naar een telefoonnummer maar er zijn zoveel nr's. Weet iemand er eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zie http://www.microsoft.com/.../msnederland/default.aspx

En als ik dit telefoonnummer zie Tel.: +31 20 5001500 kunnen ze je daar vast wel verder helpen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Powershell schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:16:
[..]

^^

Dus niet wachten tot bij het activeren, dat doe je van tevoren. Daarna is je Vista key overigens niet meer valide om een latere installatie met Vista te doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1