Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Hey guys,

Goed, vanwege mijn vele glitches en bruine/grijze strepen schermen, heb ik besloten mijn kaart RMA te doen.

Maar nu heb ik een probleem. Ik heb Azerty.nl gemaild, om te vragen welke software ze gebruiken om te testen. Het antwoord was 3DMark en Furmark, hetgeen ik al verwachtte. Maar mijn probleem is dat juist deze benchmarks geen glitches geven... Het gebeurt altijd bij games, maar zelden bij benchmarks. Daar komt ook nog eens bij dat het pas gebeurt als de PC een tijdje aan heeft gestaan (denk ik).

Waar ik heel bang voor ben --en mijn mailverkeer met de RMA gast van Azerty maakt mij er niet bepaald gerustiger op-- is dat ik straks de kaart of hele PC opstuur naar Azerty, dat ze dat ding een uurtje laten draaien onder Furmark, niks vinden, en mij zowel de kapotte kaart als een fijne rekening met testkosten en dubbele transportkosten sturen.

Ik ben nog bezig te mailen met de RMA afdeling, waarbij ik hoop dat ik hem zover krijg dat hij belooft mijn ding serieus te bekijken en niet snel-snel met Furmark afraffelt. Maar aangezien dit even duurt, ben ik alvast mijn andere opties aan het bekijken. Er meer leven is voor mijn part geen optie (check hoe heftig die glitches kunnen zijn: Veliremus in "HD5850 Toxic geeft bruine strepen in 3dM..."). En ik heb de meest gekke software opties al geprobeerd. Tevens heb ik ATI benelux gebeld, en de video laten zien. In de eerste instantie leek het die gast een software probleem, maar zodra ik zei dat ik ook grijze/bruine schermen had, was hij overtuigd dat het een faulty card was.

Dus vroeg ik me af, stel dat Azerty zo halsstarrig antwoord blijft geven, is er dan een mogelijk om de RMA via Sapphire zelf te doen? Ik heb even gekeken, maar ik kan enkel RMA voor Amerika vinden. Is er ook een Benelux/Europa ding hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik zou gewoon de kaart opsturen, en ook de links naar de filmpjes :D, als ze het dan niet geloven...

Verder, heb je toevallig een andere pci-e kaart, want dat kun je even kijken of het speciaal aan de graka ligt (als je dat nog niet gedaan had :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Dat ga ik ook zeker nog even doen. Maar toch...het 1 jaar garantie pakket ging over dat alle onderdelen met elkaar compatible zijn...

Voor zover ik informatie heb kunnen verzamelen gebruikt Azerty 3DMark en/of Furmark voor een half uur. Da's te weinig! En niet goed, want het gaat om games. Ik heb ook Sapphire Tech gemaild; had ik maar een soort bewijs, los van dat filmpje en de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Waarom maak je hier een nieuw topic voor aan? Dit had toch prima in dat andere topic gekund? Verder zou ik ff geduld hebben... Azerty zal dit waarschijnlijk wel goed afhandelen denk ik. Je loopt op de zaken vooruit imho. ;) Azerty is een goeie, zo niet de beste, winkel op computergebied. (En nee, ik werk er niet.)

[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 05-08-2010 16:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Nou, het andere topic is in feite een andere vraag, en ik dacht een apart topic is wel praktisch voor mensen die misschien ooit hetzelfde zoeken :).

Ja, ik ben al jaren klant bij Azerty. Maar ik kan er niks aan doen, ik ben gewoon huiverig, aangezien mijn kaart zo random wel of niet het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je kaart in Furmark ook geen problemen geeft, ben ik toch bang dat het een software issue is hoor! Misschien nog even verder testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik zou zowieso ff afwachten. Andere opties bekijken kan later ook nog. Als het nodig blijkt. :-) Je maakt je druk om iets wat nog niet daadwerkelijk een feit is. En dat is zonde van je tijd en energie. (Al begrijp ik je uiteraard wel)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Afwachten op wat, wat bedoel je precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Om even mijn ervaring te delen vertel ik ook even wat over mijn videokaarten die bij Azerty gekocht zijn.
Ik had een tijdje twijfels over mijn 2x HD4870. Kans was klein dat beide tegelijk kapot zijn.
Maar bij mij werkte hij bij Furmark en 3DMark echt perfect. Maar als ik een aantal games speel, dan valt het altijd uit. Ook bij een andere PC.

(Ook ik ben niet heel erg tevreden met de mailverkeer met de RMA af en toe, zij doen gewoon wat ze moeten doen. Dat terzijde.)

Maar ik heb dus niet gevraagd met wat zij testten. Dus hierdoor had ik ook niet hoeven twijfelen, zoals jij. Uiteindelijk stuurde ik gewoon beide kaarten RMA op naar Azerty met een lap verhaal dat het gewoon niet werkte bij het gamen (verteld welke spellen ik speelde), maar bij Furmark en 3DMark draaiden ze daar probleemloos. En heel snel kreeg ik een mail van dat ze inderdaad kapot waren en ik kreeg gewoon mijn geld terug. Hiermee heb ik een HD5850 gehaald. :P

Ik heb dus eigenlijk nooit geweten met wat zij testten. Gewoon vermelden wanneer hij het wel doet en wanneer niet. En zij houden daar (waarschijnlijk) wel rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oké, dankjewel voor deze ervaring. Dat klinkt goed.

Ik heb zojuist een flinke tijd Starcraft 2 zitten doen... bijna geen glitches... Zo wordt de kans dat ze niks zien natuurlijk wel erg groot. Ik zal eerst maar eens de kaart in een andere PC gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Heb je een beetje overzicht in welke games de meeste glitches voorkomen? Kun je ze misschien vragen daarmee te testen (goed, moeten ze dat wel hebben liggen natuurlijk, maar vragen kan altijd). Soms werkt een videokaart ook alleen niet goed bij een bepaalde DX-versie of zo, niet toevallig DX11 waar je kaart problemen mee geeft? (wel onwaarschijnlijk maar het komt voor)

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 05-08-2010 21:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik zei ook erbij dat het niet werkte met Need For Speed Shift en Red Faction Guerrilla. Maar ik weet het niet of ze daarmee ook hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Bij mij gaat het om Starcraft 2 (DX11?). Maar ook Mass Effect 2 (DX10). Split Second doet het goed, al blijft die soms een seconden of drie hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Net een mailtje van Azerty gehad, het is mogelijk om spellen mee te leveren. Sweet, dan verander ik tijdelijk mijn Battlenet wachtwoord zodat ze Starcraft 2 kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze zelf (of een medewerker, althans) ook wel een kopie daarvan hebben hoor ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
woelders schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:42:
Als je kaart in Furmark ook geen problemen geeft, ben ik toch bang dat het een software issue is hoor! Misschien nog even verder testen?
Hoeft niet, niet stabiele 2D instellingen kan bijvoorbeeld prima. Tijdens Furmark zal de kaart nooit tussen 2D en 3D gaan schakelen, daarvoor is Furmark veel te zwaar. Games echter zijn op sommige momenten veel minder zwaar waardoor die naar 2D kloks kan terug schakelen.

Maar er zijn natuurlijk nog wel andere oorzaken te bedenken, Furmark mag dan wel heel erg zwaar zijn, maar denk niet dat die alles echt goed test.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Maar hoe dat te testen dan? Volgens mij heb ik zo beetje alle gangbare stress testen gehad :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Met games. :p

Kombuster zou je ook nog kunnen proberen. Die kan zowel DirectX 9, 10 en 11 als ook OpenGL 2 en 3, maar dit programma is Furmark based dus terug schakelen naar 2D doet die sowieso niet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Ik heb nu overigens een uurtje Unigine laten draaien, en die vertoond nu ook wat glitches, al zijn ze minimaal. Als je goed kijkt, dan zie je dat de patronen van het bruine/grijze scherm erin zitten.

Misschien moet ik met Starcraft 2 een replay maken of zo, zodat ze die bij Azerty aankunnen zetten zonder te spelen... Nog een andere tip misschien?

[ Voor 63% gewijzigd door Veliremus op 07-08-2010 13:54 ]

Pagina: 1