Hoe Logitech Squuezebox aan te sluiten op de Z-5500?

Pagina: 1
Acties:

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:02
ik heb een logitech z-5500 en een
ps3 (aangesloten via optical)
pc aangesloten via coax)
Nu heb ik sinds gister een squeezebox hoe kan ik die nou het beste aansluiten?
Op mijn z-5500 heb ik alleen nog 6ch direct over

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Als je toch al van elk soort de kabels hebt liggen zou ik gewoon eens testen of het beter met digitale coax is of analoge RCA. De PS3 zou ik lekker via de optische kabel aan de Z-5500 laten zitten, want dat is de enige manier om er DTS en DD uit te halen.

Je staat gewoon voor de keuze of je je pc of de Squeezebox digitaal aan moet sluiten en het andere apparaat met analoge kabels. Als je de pc via meerkanaals aan wilt sluiten moet je drie kabels naar de Z-500 trekken, met de Squeezebox maar eentje aangezien muziek gewoon stereo is. Dus dat zou een reden kunnen zijn om voor die keuze te gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• chimera2
ja oke ik ben eigenlijk op zoek naar een 6 ch kabel naar jack/optical/coax geen idee of die bestaan
of ik moet ik kijken of ik mijn pc via de 6ch kan aansluiten.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snap je de betekenis en werking van de drie inputs van de Z-5500 (en elke pc) wel (dus de 6 kanaals)? Want 6 kanaals analoog naar optical/coax gaat sowieso niet werken. En RCA is mono, dus dat gaat ook niet. Officiële 6 kanaals kabels bestaan niet, want dat zijn gewoon meerdere 3,5mm jacks of RCA stekkers naast elkaar. De pc kan je gewoon met drie maal een 3,5mm jack male-male kabel aansluiten. Één kabel is stereo, dus met drie kabels heb je zes kanalen en dus 5.1.

De Squuezebox doet alleen muziek, dus 2.0 stereo is meer dan genoeg. Dus een RCA stereo kabel naar één maal 3,5mm jack om naar de Z-5500 te gaan (groene ingang) is al meer dan genoeg. De Squeezebox aansluiten naar de "6 Ch. Direct" van de Z-5500 gaat niet werken, want de Squuzebox heeft daar de aansluitingen niet voor. Je hebt alleen de groen nodig (front links en rechts, oftwel stereo).

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Er zijn ook (niet ideaal) switches voor optische input.
Dan kan je schakelen tussen 3 optical inputs (13 euro of zo bij electronica zaak).

• chimera2
FeaR1986 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:15:
Snap je de betekenis en werking van de drie inputs van de Z-5500 (en elke pc) wel (dus de 6 kanaals)? Want 6 kanaals analoog naar optical/coax gaat sowieso niet werken. En RCA is mono, dus dat gaat ook niet. Officiële 6 kanaals kabels bestaan niet, want dat zijn gewoon meerdere 3,5mm jacks of RCA stekkers naast elkaar. De pc kan je gewoon met drie maal een 3,5mm jack male-male kabel aansluiten. Één kabel is stereo, dus met drie kabels heb je zes kanalen en dus 5.1.

De Squuezebox doet alleen muziek, dus 2.0 stereo is meer dan genoeg. Dus een RCA stereo kabel naar één maal 3,5mm jack om naar de Z-5500 te gaan (groene ingang) is al meer dan genoeg. De Squeezebox aansluiten naar de "6 Ch. Direct" van de Z-5500 gaat niet werken, want de Squuzebox heeft daar de aansluitingen niet voor. Je hebt alleen de groen nodig (front links en rechts, oftwel stereo).
Ik snapte inderdaad de betekenis niet maar ik kan dus gewoon mijn squeezebox aansluiten via de jack en dan bij de 6ch daar moet ik alleen de groene gebruiken?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Squeezebox heeft voor zover ik zie de volgende audio-aansluitingen:
  • Headphone (3,5mm jack)
  • Stereo analoog uit (2 x RCA)
  • Optisch
  • Digitale Coax
Je kan eventueel een 3,5mm jack male-male kabel trekken tussen de Z-5500 en de Headphone van de Squuezebox. Maar ik zou eerder gaan voor een kabel als deze: een 3,5mm jack male naar 2 x RCA male. Dit omdat de hoofdtelefoonoutputs van apparaten niet altijd van dezelfde kwaliteit hoeven te zijn als de andere uitgangen.

Dit zijn de ingangen van de Z-5500, op zich kan je elke ingang gebruiken aangezien je de keuze hebt uit 3 x 2.0 stereo of 1 x 6 kanaals geluid. Maar als je ze toch alle drie over hebt kan je net zo goed de groene gebruiken (is de standaard voor front audio).

En dan de PS3 lekker via optisch aangesloten laten zitten en de pc via digitale coax. Maar net wat ik zeg: als je de kabels toch in huis hebt van de PS3 en PC kan je ook testen of je verschil in geluid hoort.

• chimera2
FeaR1986 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:40:
Squeezebox heeft voor zover ik zie de volgende audio-aansluitingen:
  • Headphone (3,5mm jack)
  • Stereo analoog uit (2 x RCA)
  • Optisch
  • Digitale Coax
Je kan eventueel een 3,5mm jack male-male kabel trekken tussen de Z-5500 en de Headphone van de Squuezebox. Maar ik zou eerder gaan voor een kabel als deze: een 3,5mm jack male naar 2 x RCA male. Dit omdat de hoofdtelefoonoutputs van apparaten niet altijd van dezelfde kwaliteit hoeven te zijn als de andere uitgangen.

Dit zijn de ingangen van de Z-5500, op zich kan je elke ingang gebruiken aangezien je de keuze hebt uit 3 x 2.0 stereo of 1 x 6 kanaals geluid. Maar als je ze toch alle drie over hebt kan je net zo goed de groene gebruiken (is de standaard voor front audio).

En dan de PS3 lekker via optisch aangesloten laten zitten en de pc via digitale coax. Maar net wat ik zeg: als je de kabels toch in huis hebt van de PS3 en PC kan je ook testen of je verschil in geluid hoort.
oke dank je dan ga ik dat is even proberen

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Nog een kleine toevoeging, je moet dan natuurlijk wel het schakelaartje om zetten wat op de achterkant zit, ik heb het ook een tijdje zo gebruikt :) verders als je uit al je speakers geluid wil hebben zou ik als ik jou was gewoon prologic aan zetten (PLII in het display)

Signature

• chimera2
BGB4rn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:48:
Nog een kleine toevoeging, je moet dan natuurlijk wel het schakelaartje om zetten wat op de achterkant zit, ik heb het ook een tijdje zo gebruikt :) verders als je uit al je speakers geluid wil hebben zou ik als ik jou was gewoon prologic aan zetten (PLII in het display)
tnx voor de tip ik zal het is bekijken als ik thuis ben
Pagina: 1