DVD geen geluid !hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
eej gasten!!

Familie van mij heeft een probleem met het geluid van de dvdspeler het is een vaag probleem als je er een audio cd in doet dan krijg je wel geluid maar zodra er een fil ingaat is dat eg ik heb alles nagekeken alles staat voluit en er is verder overal normaal geluid ik heb hem al een op nieuw geinstalleerd en zelfs de software ook en het vreemde is hetgeluid heeft het wel gedaan het is een pentium 3 933 :r maar verder weet ik niet precies wat er allemaal inzit a+s jullie meer willen weten dan moeten jullie het maar even zeggen dan zoek ik dat even op
alvast bedankt

Verwijderd

wat nou p3 933 :r ???!

die gaat sneller dan jou amd 1 ghz,

• thomastvd
ja jo gewoon flamen
en bedankt voor je oplossing......

zo dan p3 933 :)

maarja ik dacht dat mening uiten mocht hier

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Lopen er wel 2 audio kabeltjes van je DVD speler naar je geluidskaart?
Eentje voor analoog en een voor digitaal geluid.

Anders weet ik het ook niet.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Als je geen dd decoder hebt, moet je in de film voor dolby surround, of voor het prehistorische stereo kiezen.

• thomastvd
hee bierkameel bedankt maar zoals je had kunnen lezen het geluid heeft het gedaan
maar moeten er dan 2 kabels lopen ik heb ook een dvd maar daar loopt er ook maar een??
ik heb wel geluid?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een dvd-speler,merk doet er niet toe maar het ligt volgens mij niet aan die kabeltjes.Trek het audio-kabeltje (digitaal/analoog) maar eens eruit en je zult merken dat het niet daaraan ligt,je cd-geluid valt wel weg...volgens mij zijn de audioinstellingen van je software dvd speler niet juist. Ik heb een Creative soundblaster Live! Platinum 5.1 waarvan de optische uitgang is aangesloten op de optische ingang van m'n Dolby Digital decoder...en het werkt perfect!

• PsYgHo
  • Laatst online: 21:32
hmm nog weat vreemds hier, weet niet dat je er wat aan hebt maar ik noem het toch maar..

Ik heb een live5.1 en een dtt2200
na een hoop gekloot kwam ik erachter dat je in powerdvd je de uitgang spdig uit moet kiezen en je dan 5.1 geluid hebt.. op zich niet vreend, dacht dat de signalen via de dif uit van dvd naad spdif in van sb gingen. sb decodeerd dit en voilla, op de 3 annaloge uitgangen 5.1.. Maar nu het rare.. als ik het kabeltje eruit trek heb ik nog steeds geluid! dus moet het wel via de ide gaan.. Maart ik moet wel spdif uit keizen anders heb ik met geen mogelijkheid 5.1 geluid

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• DiedX
  • Laatst online: 23:08
Even een schop, want dit probleem heb ik ook. PowerDVD 3.0 geeft een ASPI error, PowerDVD 4.0 XP trial geeft prima beeld, maar geen geluid. SB Live 5.1, Creative 5300 boxjes. SPDIF, stereo, NIX... Rest werkt wel prima. Heeft iemand een id?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DiedX
  • Laatst online: 23:08
Ondertussen gefixed met de full version...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1