• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
mijn 5 maanden oude laptop ,heeft wat koffie over het keyboard gekregen. volgens een reparateur is het moederbord defect! bij zelf kijken in het inwendige zie ik geen koffie nog sporen .

volgens diegene die de koffie omstootte zijn het eerder druppels dan een stoot koffie die op het keyboard viel.
wat is de oplossing?

hij doet namelijk niets meer. wie heeft dit meegemaakt?

reparatie (zit wel normaal 3 jaar garantie op) kost 470 euro!

is dit normaal. (laptop kost 650 nieuw) :(

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Dat is redelijk normaal voor zo'n reperatie. Ik heb gehad met een oud beestje waar bier doorheen liep. Intern is er geen spoor van bier te vinden maar hij is toch echt stuk. die dingen kunnen nou eenmaal niet zo heel goed tegen vocht. Ook als het maar een paar druppels zijn.

Desktop | Server | Laptop

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Probeer het via je WA verzekering?
Zo doende heb ik een moederbord vergoed gekregen omdat mijn vriendin daar per ongeluk op stond.....

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

€ 470,- is vrij normaal. Een laptop bestaat over het algemeen maar uit één grote print (je moederbord). Dit is tevens het lastigste onderdeel om in en uit te bouwen (hij moet helemaal uit elkaar). Van die € 470 zal waarschijnlijk € 100 a € 150 arbeidskosten zijn. Het bedrag dat je dan overhoud is een normale prijs voor een nieuw moederbord (of eigenlijk een nieuwe laptop).

Heb je overigens gemeld dat er koffie overheen is gegaan, of heb je hem gewoon ter reparatie aangeboden nadat hij er mee opgehouden was? Als je niets verteld hebt, én er is niets te zien, dan zou ik bezwaar maken en stellig blijven volhouden dat hij onder garantie gerepareerd wordt. Heb je het er wel bij vermeld, dan zit er helaas niets anders op.
De persoon die de koffie er overheen gegooid heeft is dan overigens wel aansprakelijk voor de schade. Laat hem even contact opnemen met zijn verzekering om te kijken of hij hier niet toevallig voor verzekerd is. Die kans is vaak groter dan je zou denken. Lukt het hem niet met zijn verzekering, dan zou je eventueel ook nog kunnen kijken of hij onder jouw inboedelverzekering valt, of als je toevallig met een creditcard betaald hebt, dan is hij vaak ook weer extra verzekerd. Genoeg opties dus!

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• draadje
e-vix bedankt!! goede tip. ga ik toepassen. heb niet vermeld over de koffie. koffie gooier is verzekerd!

• draadje
is gerepareerd en komt deze week terug.

geen problemen oid.

dus coulance ?
Pagina: 1