Computer starten via mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik zoek een methode om mijn computer te starten via een prepaid toestel dat ik heb. Ik ben een echte leek op het gebied van eletronica (de)monteren dus ik ben eigenlijk op zoek naar een kant en klare optie. Ik heb even lopen zoeken en ben tot de MK160 van Velleman gekomen, maar de reviews zijn niet echt positief.

Nou is mijn vraag of iemand betere ideeën heeft voor wat ik hier probeer te bereiken? Wake on Lan is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Hoe wil je dat precies doen dan? De binnenkant van de telefoon vervangen? Of met je mobiel naar een bepaald nummer bellen en dan via een code een apparaat aansturen? Of via sms? Waarom is WOL geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Lijkt me niks mis met dat ding van Velleman en precies wat je zoekt, alleen het is vaak wel met hun producten dat enige kennis van electronica vereist is. Maar inderdaad, wat is de bedoeling?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Had ik inderdaad beter kunnen toelichten. De bedoeling is eigenlijk dat ik naar de telefoon bel (op afstand dus) en dat mijn computer gestart wordt. Vervolgens kan ik software-matig mijn computer vanaf een andere locatie overnemen om verdere nodige acties te ondernemen.

[ Voor 12% gewijzigd door delta1 op 05-08-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Hoe bedoel je bel?

Je belt naar een nummer dat bereikbaar is via een pci modem?
In dat geval kun je Wake up on pci in je bios gebruiken.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:55:
Hoe bedoel je bel?

Je belt naar een nummer dat bereikbaar is via een pci modem?
In dat geval kun je Wake up on pci in je bios gebruiken.
Nee het nummer dat beschikbaar is, is het nummer van een aparte mobiele telefoon (een goedkoop prepaid toestel). Naar dit toestel wil ik dus bellen (via welke andere telefoon dan ook) om mijn computer te starten. Ik heb al enige research gedaan, en het schijnt allemaal te kunnen. Kort door de bocht: de tril functie van een mobiele telefoon schijnt aangesloten te kunnen worden op de pinnetjes van het moederbord dat de computer doet starten. Als je dan naar de telefoon belt zal hij de trilfunctie aansturen, dat de computer dus zal starten. Echter is dit een te technisch verhaal voor mij om het voor elkaar te krijgen. Vandaar dat ik naar een wat klant en klare optie zoek.

Wake on LAN/PCI is geen optie omdat ik het niet werkend krijg. Ik heb de optie aangezet in mijn BIOS en een port ge-forward naar de computer. Heb talloze programma's geprobeerd voor het verzenden van de magic packet maar mijn computer blijft uit.

Sowieso bied de telefoon meer mogelijkheden. Ik hoef bijvoorbeeld geen andere computer tot mijn beschikking te hebben om de magic packet mee te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Hele post maar ik heb ondertussen gevonden wat je bedoeld.

WUOC - Wake Up On Cellphone

Er bleek al voor zover ik kon lezen een artikel op tweakers over te zijn: computer aan met gsm

Voor de mensen die hier meer vanaf weten, hier is de link naar het artike met het hele verhaall: http://www.hardware.info/...e/index.php/t-112258.html

[ Voor 74% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 05-08-2010 03:45 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

oud prepaid rammelding, transistor en 1 weerstand aan het buzzermotortje, en aan de aanknop van je pc hangen die hap. 10 minuten werk (if that) en het werkt gewoon. veel plezier met remote desktoppen (maar precies voor dat doel heb ik een aparte zuinige nas/server/mediacenter/remote bak, dus in mijn geval gaat het niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

delta1 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 01:50:
Had ik inderdaad beter kunnen toelichten. De bedoeling is eigenlijk dat ik naar de telefoon bel (op afstand dus) en dat mijn computer gestart wordt. Vervolgens kan ik software-matig mijn computer vanaf een andere locatie overnemen om verdere nodige acties te ondernemen.
Misschien dat je de kabeltjes naar de luidspreker kan gebruiken voor de aan knop? Hij gaat over, spanning naar de luidspreker aan/uit knop.

[edit]Wat Alexander ook zegt dus :p

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 05-08-2010 03:53 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

AlexanderB schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 03:49:
oud prepaid rammelding, transistor en 1 weerstand aan het buzzermotortje, en aan de aanknop van je pc hangen die hap. 10 minuten werk (if that) en het werkt gewoon. veel plezier met remote desktoppen (maar precies voor dat doel heb ik een aparte zuinige nas/server/mediacenter/remote bak, dus in mijn geval gaat het niet op)
Had dit gisteren nacht ook al gelezen en dacht daar ook aan, maar TS wilt iets makkelijks, liefst kant en klaar, of je moet het kunnen maken zonder enige kennis van elektronica en vermoed ook solderen.

Wat houd die transistor dan aan als er niet word gebeld? En motor geeft meerdere pulsen van enkele seconden soms wat meer dan andere keer, hangt af van hoe lang je hem laat overgaan. Lijkt me dat er nog iets bij moet komen, iets van een register, die de transistor hoog(of laag) kan houden ook als je het overgaan is afgelopen. Simpel weerstand, tor, relais lijkt me niet voldoende.

LDR, timer, register, tor, relais. lijkt me beter optie, net zoiets als velleman, hoef je je telefoon ook niet te slopen.

Maar goed dat is niet wat de TS vroeg. Die wilt iets simpels en dan niet voor iets wat voor ons simpel is, maar wat voor hem simpel is, of nog beter kant en klaar.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Reactie Verwijderd -

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:52
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:39:
Wat een maat van me een keer gefixt had:
Een LDR (licht dicht) vast getaped op het scherm van de telefoon.

En deze parallel aan de aan / uit schakelaar aangesloten..

Misschien is dit bruikbaar?
Dat kan maar dan moet je wel een LDR hebben die een potentiaal vrij contact heeft anders is er volgens mij grote kans dat je je moederbord opblaast. Want je gaat er dan een vreemde spanning opzetten, en daar zal die niet zo blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mad_max234 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:48:
[...]

Had dit gisteren nacht ook al gelezen en dacht daar ook aan, maar TS wilt iets makkelijks, liefst kant en klaar, of je moet het kunnen maken zonder enige kennis van elektronica en vermoed ook solderen.

Wat houd die transistor dan aan als er niet word gebeld? En motor geeft meerdere pulsen van enkele seconden soms wat meer dan andere keer, hangt af van hoe lang je hem laat overgaan. Lijkt me dat er nog iets bij moet komen, iets van een register, die de transistor hoog(of laag) kan houden ook als je het overgaan is afgelopen. Simpel weerstand, tor, relais lijkt me niet voldoende.

LDR, timer, register, tor, relais. lijkt me beter optie, net zoiets als velleman, hoef je je telefoon ook niet te slopen.

Maar goed dat is niet wat de TS vroeg. Die wilt iets simpels en dan niet voor iets wat voor ons simpel is, maar wat voor hem simpel is, of nog beter kant en klaar.
Die aan uit knop wordt ook zo geleverd dat je er zelf nog een kabeltje in moet maken. Als je die doorknipt en er kroonsteentjes op zet of tape gebruikt hoef je niet te solderen.

Je kan ook wake up on lan doen over het internet als het simpeler moet :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:44
De meeste gsm units zijn erg duur, daarom is het beter (tevens meer gepruts, maar dat is leuk) om het zelf te maken.

Een oer-toestel (Ericsson T10S bijv) zoeken. Die heeft namelijk een Mute-Out pin, en dat is enorm handig.

Daarmee kan je een Transistor schakelen, die op een van de Power-Sw pinnen zit en de GND.
Vergeet niet de GND van de pc en de telefoon te verbinden.
code:
1
2
3
           | PW-SW
MUTE-OUT --<
           | GND

Daarna kan je nog de 5v standby rail gebruiken om de telefoon te voeden, zonder accu. Als je geluk hebt geeft de rail genoeg vermogen.

Zo heb ik mijn servertje geschakeld. Er is 1 nadeel, bij elke telefoongesprek gaat hij aan/uit. en als je hem lang over laat gaan, gaat hij dus Hardwarematig uit.

Schema (ehh, tekening)
Plaatje

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 05-08-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb echter besloten om die mk160 te proberen. Ik heb een vriend erbij gehaald die hier wat meer verstand van heeft, maar we blijven toch stuiten op enkele onderdelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.eu/images/products/0/mk160.jpg

O.a. de positionering van de 2 condensators en de LDR (light dependent resistor). De handleiding is zeer vaag over hoe ik deze moet plaatsen. Zie 4 en 14 in de handleiding.

Het zijn "100nf" condensators. Op de condensators staat "104.", misschien kan dat gebruikt worden om de positionering te bepalen? Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
C1 (die ronde). Die is voor het stabiliseren van de voeding, dus vlakbij de jack-plug.
C2 en C3 zitten naast de IC's.

Als je moet weten of er polariteit aan zit. Moet je op de print kijken of een van de gaten duidelijk qua opdruksels verschilt van de ander. Dit zou ook op het component moeten zitten.
C1 heeft een streep. (de - streep)

[ Voor 49% gewijzigd door jeroen3 op 05-08-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
c2 en c3 zijn het probleem. we weten niet wat de plus en min polen zijn, er staat geen markering op de condensators, de pinnen zijn exact hetzelfde. bij "c3" op de pcb staat "trig level" bij een van de gaten. verder zijn de gaten identiek zonder verdere markering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eens zo iets gemaakt. Ik liep tegen het probleem aan dat het scherm ook oplicht als de batterij is opgeladen (ik heb de tel continu aan de lader natuurlijk maar hij stopt als hij vol is met laden en begint na een uur of 2 weer opnieuw).

Ik heb het opgelost door draden aan de led's van het toetsenbord te solderen en een tijdvertraging van 20 sec. een schmitt trigger te laten schakelen die dan weer een relais schakeld voor 2 sec. kun je hem aan en uit zetten door te bellen.

p.s. dit is ook erg handig voor RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Hmm is het enkel de bedoeling om te starten of moet de doel echt zijn om het via een telefoon te doen? Je kan ook via je router (mits ondersteuning voor firmware dd-wrt of dat de optie al aanwezig is) een WOL packet naar je pc sturen en dan start je pc ook.

Edit: Sorry laatste zin niet gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 05-08-2010 22:40 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Bij c2 en c3 maakt het niet uit hoe ze zitten, kijk maar naar het icoon in het schema.
Beide kanten hetzelfde. En ze zijn allebei hetzelfde.

Maar je kunt ook de accu eruit halen, meestal doet hij het ook op de lader alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Nogmaals bedankt voor de mensen met nieuwe input.

We hebben het apparaat inmiddels in elkaar, en het LEDje gaat branden bij genoeg licht, en gaat uit wanneer het donker is. Helaas word de relais niet ingeschakeld. Nu blijkt dit een bekend probleem te zijn bij Velleman als ik het volgende bericht lees:
quote: Velleman
Geachte klant,

Tot onze grote spijt hebben wij vernomen dat een partij van onze MK160-kits (afstandsbediening via gsm) de volgende afwijking kan vertonen: De led reageert op de overgang van een donkere/heldere omgeving maar het relais wordt niet aangetrokken.

Dit probleem is te wijten aan een partij LM741 op-amps. Voor de technici onder jullie: De uitgang van de op-amp (pin 6) daalt niet voldoende. Er is 1,3 V nodig terwijl sommige op-amps niet lager dan 2 V dalen.

Bij eventueel probleem kunt u een weerstand van 820 ohm tussen de kathode van ZD2 (zwarte streep) en de kathode van de led (vlakke zijde) te plaatsen.

De nodige maatregelen zullen getroffen worden zodat toekomstige MK160-kits van dit probleem gespaard blijven.

Wij verontschuldigen ons voor de veroorzaakte overlast. [Bron]
Ik heb helaas de komende dagen/week geen tijd om hier achteraan te gaan, dus dat word volgende week ergens. Wordt vervolgd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Mijn PC gaat weer uit als ik de power-knop te lang ingedrukt houd... Had je hier al aan gedacht?

[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 06-08-2010 12:32 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1