AlexanderB schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 03:49:
oud prepaid rammelding, transistor en 1 weerstand aan het buzzermotortje, en aan de aanknop van je pc hangen die hap. 10 minuten werk (if that) en het werkt gewoon. veel plezier met remote desktoppen (maar precies voor dat doel heb ik een aparte zuinige nas/server/mediacenter/remote bak, dus in mijn geval gaat het niet op)
Had dit gisteren nacht ook al gelezen en dacht daar ook aan, maar TS wilt iets makkelijks, liefst kant en klaar, of je moet het kunnen maken zonder enige kennis van elektronica en vermoed ook solderen.
Wat houd die transistor dan aan als er niet word gebeld? En motor geeft meerdere pulsen van enkele seconden soms wat meer dan andere keer, hangt af van hoe lang je hem laat overgaan. Lijkt me dat er nog iets bij moet komen, iets van een register, die de transistor hoog(of laag) kan houden ook als je het overgaan is afgelopen. Simpel weerstand, tor, relais lijkt me niet voldoende.
LDR, timer, register, tor, relais. lijkt me beter optie, net zoiets als velleman, hoef je je telefoon ook niet te slopen.
Maar goed dat is niet wat de TS vroeg. Die wilt iets simpels en dan niet voor iets wat voor ons simpel is, maar wat voor hem simpel is, of nog beter kant en klaar.