Externe HDD; afkoppelen maar extern gevoed.

Pagina: 1
Acties:

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 18:03
Ik gebruik een extra 2,5" HDD extern naast mijn notebook voor backup.
Deze moet extern gevoed worden via DC ingang; 1 USB -> USB voor data en 1 USB -> DC voor stroom.
Om het leven wat simpeler te maken heb ik nu twee dingen gekocht, die overigens los van elkaar staan:
HDD behuizing en een notebook-standaard.

Een behuizing met een USB-poort voor stroom en data; y-snoertje en geen apart snoertje!

De standaard is voorzien van een ingebouwde actieve hub.
De externe HDD zal ik hier samen met printer en toetsenbord op aansluiten.

Nu mijn vraag: aangezien de hub spanning levert wordt de HDD mooi van spanning voorzien.
Ik heb begrepen dat als je de externe HDD disconnect dat de naald geparkeerd wordt. Hoe zit dat als men gewoon de PC uit doet en later de HDD loskoppelt meeneemt?

Ter info:
HDD
oude behuizing
nieuwe behuizing

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Met parkeren bedoelen ze denk ik dat de arm met de leeskop word terug gezet in de houder, zoals op de foto. Dan zal die dus niet tegen de platen knallen als je hdd ineens een klap krijg. Neem even aan dat die automatisch in die stand terug gaat als er geen stroom opstaat? Dat lijkt me het meest logisch.

Afbeeldingslocatie: http://www.adrc.com/ckr/images/img_harddisk.jpg

• Mini Poeper
Tja, is dat zo? Wel als als HDD afgemeld wordt, maar ook als PC afgesloten wordt?
Of gaat 'ie sowieso in parkeerstand als stroom eraf gaat, maar moet je 'm dus ff een sec of twee laten liggen?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Bij mijn weten gaat een HDD altijd in de parkeerstand op de "landing zone" indien de stroom wordt onderbroken.

"When you grow up your heart dies"

• Mini Poeper
Mooi mooi mooi, een hele geruststelling.
Vandaag trouwens de nieuwe case opgehaald en de HDD erin gemonteerd. Ondanks dat de prijs van de Scythe veel lager ligt dan van de AC Ryan vind ik 'm kwalitatief veel beter. Less is more...

Behuizing is mooi compact, HDD past er net in, en mooi strak vormgegeven. Gewoon een enkele snoer is ook wel prettig.

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 16:43
sjaool schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:50:
Bij mijn weten gaat een HDD altijd in de parkeerstand op de "landing zone" indien de stroom wordt onderbroken.
Niet alle hd's hebben een landing zone naast de platters, sommige koppen blijven gewoon boven de platters rusten.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:08
Die landing zones kom ik eigenlijknog maar erg weinig tegen eigenlijk.Vroeger zag je die in vrijwel elke harde schijf.

• Mini Poeper
Lekker dan... dus zodra de prijzen van SSD's op een meer betaalbaar niveau liggen deze dan maar eens wisselen. Extern HD van dit formaat is bij uitstek handig om mee pad te nemen...

In mijn externe zit een 7200tpm schijf, deze eigenlijk gekocht ter vervanging/update voor mijn huidige notebook (4200tpm) maar uiteindelijk in een case gebouwd. Ben nu bezig met het uitzoeken van twee nieuwe notebooks. Deze zullen een hybride of volledige SSD krijgen. Ik bewaar niet zoveel op mijn notebook...
40GB is al genoeg voor mij. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Mini Poeper op 06-08-2010 12:31 ]

Pagina: 1