Hallo tweakers,
Ik zit met een lastig probleem. Ik wil een tree maken van de categorieën. Dit wil ik als volgt laten zien.
De database structuur ziet er zo uit:
En heb het geprobeerd om met de volgende functie die structuur te krijgen:
Maar dat wil niet werken. Want dan zit het script vast in een loop en krijg ik na 60 seconden de timeout.
Wat gaat er fout? en hoe moet het wel?
Ik zit met een lastig probleem. Ik wil een tree maken van de categorieën. Dit wil ik als volgt laten zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Test Gallery 1 Test Gallery 2 Test Gallery 3 - Sub Categorie 1 Test Gallery 4 Test Gallery 5 Test Gallery 6 |
De database structuur ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| id name parent thumb 1 Test Gallery 1 gallery/thumb_001.png 2 Test Gallery 2 gallery/thumb_002.png 3 Test Gallery 3 gallery/thumb_003.png 4 Test Gallery 4 gallery/thumb_004.png 5 Test Gallery 5 gallery/thumb_005.png 6 Test Gallery 6 gallery/thumb_006.png 7 Sub Categorie 1 3 gallery/thumb_007.png |
En heb het geprobeerd om met de volgende functie die structuur te krijgen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function galleryGetTree($parent){ $sql="SELECT * FROM gallery_categorie WHERE parent='".$parent."'"; $res=mysql_query($sql); if($res){ while($n = mysql_fetch_assoc($res)){ $r[] = galleryGetTree($n['parent']); } } return $r; } print_r(galleryGetTree('')); |
Maar dat wil niet werken. Want dan zit het script vast in een loop en krijg ik na 60 seconden de timeout.
code:
1
| Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in F:\HTDOCS\dev.kevinvdburgt.nl\holland_int\admin\page\i_manage.php on line 31 |
Wat gaat er fout? en hoe moet het wel?