Toon posts:

Nieuwsgroepen gaat sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb mijn modem en wireless router opnieuw ingesteld.
Eerst ge-reset en daarna geconfigureerd.
de reden waarom ik dit deed was omdat ik vond dat het netwerk thuis redelijk instabiel was en hopelijk is het probleem nu opgelost. Er stonden nog wat poorten open etc.

Maar nu gaan mijn neewsleacher downloads zeer sloom.
Van 900 KB/s naar 100 KB/s.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Naar mijn idee hoef je geen poorten te openen met nieuwgroepen.

Mijn situatie dus:

{Internet } <--> [Modem:P-2602R-D1A] <--> [Unmanaged switch] <--> [Eminent em4450 300mbps wireless N router] <--> [computer]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
kun je even kijken op welke snelheid je modem intraint? En gaan enkel nieuwsgroepen langzaam of gaat het downloaden van een 100mb bin file ook langzaam? Waar staan de nieuwsgroepen? Bij je ISP of heb je een abonnementje ergens? En als het via je ISP verloopt, wat voor abonnement heb je en zitten daar nog restricties op mbt nieuwsgroepen?

Je ziet het: vragen, vragen, vragen. Mogelijk kunnen we je iets verder helpen als je wat meer informatie verschaft :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

usenet (nieuwsgroepen) worden totaal niet beïnvloed door het openen/sluiten van poorten in je router.
Dus daar hoef je het niet te zoeken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je hetzelfde wireless kanaal weer gepakt na de reset? Gaan alle downloads traag? Heb je het bedraad ook?

Verwijderd

Topicstarter
nielsl schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:27:

kun je even kijken op welke snelheid je modem intraint?
Dit snap ik niet helemaal maar als ik naar mijn modem ga via de webbrowser staat er bij interface status met DSL 8002 kbps / 1031 kbps en met LAN 100M/Full duplex.

En gaan enkel nieuwsgroepen langzaam of gaat het downloaden van een 100mb bin file ook langzaam?
Waar staan de nieuwsgroepen? Bij je ISP of heb je een abonnementje ergens?
Ik heb een abbo bij tweaknews. en hoe kan ik dat 100 mb bin file testen?

En als het via je ISP verloopt, wat voor abonnement heb je en zitten daar nog restricties op mbt nieuwsgroepen? NVT

Je ziet het: vragen, vragen, vragen. Mogelijk kunnen we je iets verder helpen als je wat meer informatie verschaft :) Hoop zo genoeg info ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:06:
Heb je hetzelfde wireless kanaal weer gepakt na de reset? Gaan alle downloads traag? Heb je het bedraad ook?
De computer zit op bedraad netwerk vanaf de eminent

Verwijderd

Topicstarter
Hmm strange net weer wat te downloaden gezet en nu gaat die wel met 800 KB!

Maar trouwens mijn modem geeft aan dat hij 8000 binnen krijgt. hoor ik dan ook niet sneller te kunnen downloaden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:34:
Hmm strange net weer wat te downloaden gezet en nu gaat die wel met 800 KB!

Maar trouwens mijn modem geeft aan dat hij 8000 binnen krijgt. hoor ik dan ook niet sneller te kunnen downloaden?
Nee.
Je zal rond de 830KB/s zitten en sneller kan je niet met jou internet abbo.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-02 15:29
Een lijn van 8002 Kbps levert maar 1000,25 kilobytes op. Doe daar nog wat overhead af en dan kom je inderdaad aardig in de buurt van de 830 die je zelf zegt te halen.
Als uw snelheid heel fors dropt kan het liggen aan:
- PC
- ISP
- USP

Als uw PC te traag is, dan kan ie de stroom data gewoon niet behappen. Dan moet ie trager gaan downloaden om alle losse bestandjes die binnenkomen, te kunnen centraliseren tot 1 RAR. Is uw pc al wat sneller om daar geen probleem mee te hebben, kan ie nog altijd haperen als je een PAR2 check of een repair uitvoert. Heel wat programma's ondersteunen de automatische verwerking van een NZB tot een ISO (ik zeg maar wat), maar daar staat wel een CPU-stress tegenover.

Als uw ISP niet al te vriendelijk is, en jij gebruikt geen SSL, dan kan het zijn dat je te maken hebt met traffic shaping. Ik heb geen weet dat traffic shaping gebeurt voor usenet, maar het kan perfect. Tip: activeer SSL. (SSL verhoogt de CPU-stress trouwens lichtjes)

Het kan ook zijn dat uw USP op bepaalde momenten van de dag de requests op de usenetserver niet aankan en dat die noodgedwongen een lagere snelheid aanlevert.

Allemaal mogelijkheden :)

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Gebruik je heel toevallig tweaknews??

ja dus... ik heb de laatste tijd dus ook heel veel last dat ik via tweaknews niet mn volledige download snelheid haal.... geloof dat er zelfs een topic over is!

[ Voor 69% gewijzigd door low_n_slow op 05-08-2010 13:20 ]

Pagina: 1