Windows 7 "verliest" gateway en dus netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Hallo,

Ik heb hier Windows 7 prof 64 bit samen met de gigabyte GA-EP45-DS3L on-board gigabit ethernet kaart.

Eigenlijk sinds ik Windows 7 erop heb verliest hij na een aantal uur zijn netwerkverbinding.
Ik doe soms niets extreems, gewoon internet met een radiostream. Maar soms valt hij ook sneller af door dat ik ga downloaden.

Wat er gebeurt:
Het netwerk doet het niet meer, en je krijgt dat leuke icoontje met zo'n geel driehoekje :(
Als je de kabel er opnieuw in doet, werkt het weer. Ook lukt het de support-wizard van Windows zelf om het soms op de lossen. Hij vind dan dat de gateway (onze router 192.168.1.1) was "verloren".

Eerst dacht ik dat het mijn drivers waren. Dus heb ik de juiste 64 bit drivers via de site van gigabyte gedownload. Maar dat werkte dus niet.

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt

ps, ik gebruik NOD32 Antivirus (<niet aan te raden) met de Windows firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Op het moment dat ie aangeeft dat ie een beperkte verbinding heeft ("geel driehoekje"), wat geeft Netwerkcentrum -> [lan adapter] -> Details dan? (Maak even een screenshot, alt+tab en in paint als PNG opslaan).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:26
Misschien houdt uw firewall het verlengen van de lease tegen? Als uw verbinding er na 1 uur uitknalt, gok ik dat uw lease op 2u staat. Na de helft van de leaseperiode neemt uw router terug contact op met uw netwerkkaart om te verifieren of de initiele leaseperiode verlengt moet worden of niet. Als uw firewall dit verzoek tegenhoudt, is de leaseperiode verlopen en vervalt het IP. Een reboot is dan de enige oplossing.
Oplossing: configureer uw firewall goed en/of verleng de leaseperiode van een IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Anders zou je eens kunnen kijken onder de power management settings en daar even verder zoeken naar je netwerkkaart en 'windows mag dit apparaat uitzetten om energie te besparen' uitzetten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
ResuCigam schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:34:
Anders zou je eens kunnen kijken onder de power management settings en daar even verder zoeken naar je netwerkkaart en 'windows mag dit apparaat uitzetten om energie te besparen' uitzetten.
Als je volop aan het surfen bent, is het toch niet logisch dat Windows een kaart uitzet? Mij zou het logischer lijken als Windows dat pas overweegt na x minuten inactiviteit op de netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Nou, vandaag toch weer! na 2:42 uur, torrents en usenet.
Plaatje
Ik heb Static ip op de client ingesteld, dus het is geen dhcp probleem meer.
(buiten de dhcp range een ip natuurlijk)

Ik heb nu power management op de kaart uitgezet.

Ik hoop dat dit op te lossen is. Want het is erg lastig straks met de online games in de winter.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 05-08-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Zo, nu eerst een week vakantie, dus als er geen reactie meer is, komt het daardoor.

Ik heb als tijdelijke oplossing een usb-wifi ding, en ik zie dat hij al wel 2 keer nodig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Aan het plaatje te zien ben je redelijk actief geweest op die 2u42 :)
Probeer eens te achterhalen of het afhankelijk is van tijd, of van data, of willekeurig.
> Gebeurt het altijd na 2u42?
> Gebeurt het altijd nadat je 4'197'372'408 bytes verzonden of 6'846'611'237 ontvangen hebt?
> Wat ben je aan het doen als het gebeurt? Puur HTTP, of zit er ook torrents bij (honderden-duizenden verbindingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cafe Del Mar schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:30:
Misschien houdt uw firewall het verlengen van de lease tegen? Als uw verbinding er na 1 uur uitknalt, gok ik dat uw lease op 2u staat. Na de helft van de leaseperiode neemt uw router terug contact op met uw netwerkkaart om te verifieren of de initiele leaseperiode verlengt moet worden of niet. Als uw firewall dit verzoek tegenhoudt, is de leaseperiode verlopen en vervalt het IP. Een reboot is dan de enige oplossing.
Oplossing: configureer uw firewall goed en/of verleng de leaseperiode van een IP.
Dit klopt niet helemaal wat je zegt.
De client gaat na 1 uur opnieuw contact zoeken met de DHCP server.
Hebben ze contact , dan word zijn lease voor nogmaals 2 uur verlengt.
Hebben ze geen contact , dan blijft hij het 2e uur gewoon zijn dhcp lease houden.
Pas na 2 uur , als ze nog geen contact hebben , verliest hij pas zijn DHCP adres en word de lease ongeldig.
Dus niet na het 1e uur (anders klopt je lease tijd ook niet :) )

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
De client lease time heb ik op een week gezet in de router. (dd-wrt)
De router kan maximaal 4048 verbindingen houden, dus honderduizend lijkt me overdreven.
Het zou best kunnen dat er iets mis gaat na x aantal bytes. Dat zal ik eens testen na de vakantie!

De windows firewall houd toch geen dhcp tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53
Een leasetime van een week is onnodig imho, lekker op 2-24 uur houden. Over het algemeen zijn de default settings in je router prima, dus lat ze met rust als je geen problemen hebt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Een lease time van een week is best handig als je Port Forwarding gebruikt die via ip gaat.
Als je namelijk elke pc statisch in moet richten heb je weer problemen bij netwerken die anders zijn.
Nu kan je volgens mij wel ergens voor meerdere netwerken instellingen invoeren, maar dit liep niet uit top een succes.

Nu kan ik wel alle pc's handmatig gaan invoeren in de router bij de dhcp leases in DDWRT, maar ik vind dit handiger. aangezien het haast nooit voorkomt dat een een apparaat hier langer dan een week uit staat en dus zijn lease verloopt.

ps. de pc vandaag weer is aangeslingerd, we laten hem weer een tijdje downloaden en muziek streamen.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 14-08-2010 17:32 ]

• jeroen3
Probleem is inmiddeld ontweken er is 32-Bit Windows 7 op geïnstalleerd.
(De 64-bit versie heeft het begeven door een virus (goed spul man, nod32))
Pagina: 1