KPN Experiabox (Thomsom) ethernetpoort kapot?

Pagina: 1
Acties:

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 11:18
Hallo,

We hebben een vreemd probleem na terugkomst van vakantie. Ethernetpoort 3 en 4 doen niks meer.
Al geprobeerd: apparaat op meerdere manieren gereset, opnieuwe opgestart enzovoort. Ook andere kabels en andere apparaten. Uiteraard op Tweakers gezocht en via Google de rest van het internet. Nog niemand anders gevonden.

Maar dan de vraag: heeft iemand anders dit probleem mee gemaakt? Een oplossing zou top zijn!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ehm nee,

oplossing een nieuwe experiabox od een switch

Iperf

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
KPN (0900-0244) bellen, krijg je een nieuwe (zijn bruikleen routers).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• viktorvm
Oke, had eigenlijk ook niet anders verwacht. Had alleen pech dat de klantenservice vandaag al gesloten was. Dankjulliewel!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je pech hebt, hebben ze nieuwe firmware in het ding gezet (op afstand) waarbij poort 3 + 4 niet meer gebruikt kunnen worden ivm IPTV. Dat ligt een beetje aan je model Speedtouch.

Hier stond een dode link.

• viktorvm
Ik heb net KPN gebeld en we krijgen een nieuwe modem. Het ging erg makkelijk. Ik vertelde dat ik verschillende apparaten en kabels heb getest en kreeg zonder andere vragen een andere. Welke type vertelde hij niet. Bedankt voor de info!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
viktorvm schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:00:
Ik heb net KPN gebeld en we krijgen een nieuwe modem. Het ging erg makkelijk. Ik vertelde dat ik verschillende apparaten en kabels heb getest en kreeg zonder andere vragen een andere. Welke type vertelde hij niet. Bedankt voor de info!
vast zon mooi nieuw 'staand' model waar je 0,0 op kan aanpassen... zit er zelf ook mee ;(

A wise man's life is based around fuck you

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:09

mace

Sapere Aude

Eventueel kan je er ook een switch van een tientje achter hangen om meer poorten te krijgen.

• viktorvm
Ja, dat kan. Is een oplossing mochten er meer apparaten op het netwerk moeten. Nu hebben we niet meer nodig. Scheelt weer een apparaatje en twee kabels extra.

• viktorvm
Powershell schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

vast zon mooi nieuw 'staand' model waar je 0,0 op kan aanpassen... zit er zelf ook mee ;(
Is dat met of zonder TV. Wij hebben alleen InternetPlusBellen. Die modems zijn een stukje minder uitgebreid dan die met TV :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
viktorvm schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:12:
[...]

Is dat met of zonder TV. Wij hebben alleen InternetPlusBellen. Die modems zijn een stukje minder uitgebreid dan die met TV :)
zonder TV (heb ook alleen bellen+internet) maar alle opties zitten al op dat apparaat

A wise man's life is based around fuck you

• viktorvm
Ooh, da's dan misschien wat minder. Ik houd je op de hoogte!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Met of zonder iTV maakt niets uit, daarom hoef je ook niet te wisselen van modem als je iTV erbij pakt.
Ik zag wel dat we sinds deze week bij het uitleveren van de modems ook 4000 Arcadyans uitdelen , de melding stond dat er mogelijkheid was dat de klant de 789vn of de Arcadyan kreeg.

[ Voor 5% gewijzigd door kKaltUu op 06-08-2010 00:30 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• viktorvm
Wij hebben nog de SpeedTouch 780, daar zit geen TV ondersteuning op, toch? Dan zouden wij de Siemens Experiabox moeten hebben gehad. Zo was het vroeger iig.

• viktorvm
Het is zo'n nieuwe Thomsom geworden, zo eentje die recht op staat. Één van de vier poorten niet voor internetverbinding :? Vanavond installeren en dan zien we wel of het wat is.
Pagina: 1