Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een afbeelding in Illustrator gemaakt, deze exporteer ik naar .eps. Na de export zitten er om een aantal paden ineens een randje, in Illustrator zie ik deze niet. In een gif/pdf etc zitten ze ook.

Het gaat om de randjes om de druppel en in de druppel. Dat stuk zit in een groep maar niet alle paden daarbinnen hebben last van het randje.

Afbeeldingslocatie: http://www.passievoorpuurcatering.nl/eigentijdse-thumb.gif

Ik snap niet waar deze randjes ineens vandaan komen. Iemand een idee?

* ViNyL heeft het Illustrator bestand eens in Photoshop geopend en toen naar EPS geexporteerd en dat gaat wel goed... Problem solved for now...

[ Voor 12% gewijzigd door ViNyL op 04-08-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoe zit het met transparantie? Zijn al je vormen opaque, of heb je er ook half transparante vullingen in verwerkt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103066

Dit heeft wss te maken met je colorspace. Zet deze eens op RGB, en als ik het goed heb zal je probleem verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:22

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Heeft zoals Dark Blue aangaf waarschijnlijk te maken met gebruik van transparantie.

Ik gok dat je hier en daar transparante objecten gebruikt, deze worden afgevlakt naar pixels tijdens het printen naar PDF of exporteren naar pixel based bestanden en hierdoor ontstaan deze lijnen. Afhankelijk van je instellingen meestal alleen op het scherm zichtbaar en niet bij print.

Bovendien zie ik aan je verloop dat je instellingen voor je rasterresolutie waarschijnlijk nog op 72DPi staat, deze zou ik als ik jou was ook even verhogen, anders worden schaduwen, transparantie etc. afgevlakt naar 72 DPi en dat wil je niet.

Effect -> Instellingen van rastereffecten document -> Hoog

Je kan deze overigens bij het aanmaken van een nieuw document ook direct op hoog zetten:

Bestand -> nieuw -> bij geavanceerd -> rasterresolutie op Hoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Het vreemde is, er zitten geen transparante vullingen in. Alles is opaque.. En ook de resolutie staat op 300dpi.

Ik zie de randen overigens inderdaad niet terug op een afdruk..

[ Voor 23% gewijzigd door ViNyL op 06-08-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103066

al eens gekeken naar de colorspace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kun je eens een wireframe posten? Heb je dit from scratch getekend met de pen-tool? Het lijken namelijk ook wel een beetje bitmapvlakken die zijn omgezet naar vectoren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Het is niet door mij getekend. Ik vermoed zelf dat het is omgezet vanuit Coreldraw oid naar Illustrator. Wat ik gedaan heb is de kleuren aangepast en de tekst er aan toegevoegd.

Aangezien ik Illustrator niet indepth ken zou ik niet weten hoe ik het wireframe moet posten... :)

[ Voor 14% gewijzigd door ViNyL op 07-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
Appeltje/Command-Y en dan een schermafdruk :)
Dan zie je dus zoiets (even je plaatje getraced, niet zo'n mooi resultaat...)
illustrator wireframe

[ Voor 67% gewijzigd door Savantas op 07-08-2010 15:23 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ah, als ik dat doe dan zie je het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://passievoorpuurcatering.nl/deeigentijdse-screencap.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, ik denk dat die omzetting een aantal vectorvormen heeft opgeleverd die stiekem vierkanten zijn, waarop een omlijsting als een masker overheen gelegd is. Dat klinkt wat raar, maar dat is ongeveer de beste manier waarop ik het kan uitleggen.

Ik zie het vaak als ik logo's uit PDFs knip. Zit er om je hele vorm 'n raar onnodig vierkant, maar zodra je die weghaalt is je hele vorm weg. Je zou kunnen proberen om per druppelvorm, met de witte pijl, een punt op die rechthoek te selecteren. Delete dat punt. Nu hou je een open vorm over, waarvan alle punten geselecteerd zijn. Druk nogmaals op delete en je eigenlijke vorm zal vrijstaand zijn, zonder dat masker. Works for me, maar uitleggen kan ik het niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Hehe ok, ik ga wel eens kijken of ik ze weg kan krijgen op de manier die je aangeeft :) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Probleem is dat in een deel (alles waar een vierkant omheen zit) verlopen/gradienten zitten. Ik heb inderdaad wel vaker gezien dat dit dan verschijnt als compleet gevuld vierkant waarover en masker/clipping mask ligt. Vooral met conversie van bestanden inderdaad. En daar gaat het dan in de weergave fout. Als je die delen die uit vierkanten met een masker probeert te corrigeren en de inhoud te vervangen door een gewone gradient (voor zover nodig, de middelste druppel heeft alleen aan de bovenrand een licht verloop) dan moet t wel lukken.
Het is vooral een monikkenwerk om alle elementen te scheiden (probeer zoveel mogelijk onderdelen te verdelen over verschillende lagen). succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Misschien een beetje laat, maar waarom zou je überhaupt nog met .eps formaat willen werken? Helemaal als je met transparantie werkt is .ai een betere keus. En als je verdere verwerking web is en niet druk kan je hem (zoals je zelf al hebt ondervonden) beter in photoshop openen en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
ViNyL schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:52:
Hehe ok, ik ga wel eens kijken of ik ze weg kan krijgen op de manier die je aangeeft :) thanks!
Je kunt ook de "Appearance expanden" (onder Object > Expand / Object > Uitbreiden) deze zorgt ervoor dat de gradient in kleine balkjes verdeeld wordt.

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@Jooz: Daar heb je helemaal gelijk aan, had ik even niet aan gedacht! :)

Pagina: 1