Koopadvies: Simpele mediaspeler + opnemen van TV op HDD

Pagina: 1
Acties:

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 16:15
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een vervanger voor hun oude VHS videospeler. Omdat de kwaliteit en het gemak van videobanden zwaar te wensen over laat, zoek ik een digitale oplossing. Ik zoek een mediaspeler o.i.d. met TV-opname-mogelijkheid, liefst op een hardeschijf. En dan voor liefst rond de 100-120 euro.

Ik heb begrepen dat de meeste mediaspelers met hardeschijf alleen kunnen afspelen, en dat met name DVD-recorders wel een opname-functie hebben. Maar die zijn dan al gauw weer 180-250 euro. Ik hoop dat er toch iets bestaat met de functies en de prijs die ik zoek. Iemand die me in de goede richting kan wijzen met enkele voorbeelden of tips? Alle info welkom :D

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 12:46
Deze is iets boven je budget, maar is het waarschijnlijk wel waard
pricewatch: LG RH387H

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Gaat het nou om het opnemen, of is het afspelen van veel verschillende formaten (mkv, mpeg4, e.d.) ook belangrijk.
Voor alleen opnemen lijkt me de lg wel prima voldoen (en zo zijn er wel maar Harddisk recorders), maar als je ook echt een mediaspeler zoekt schiet het ding te kort.

• geert1
Bedankt tot dusver! Het gaat vooral om het opnemen, en uiteraard het afspelen van wat eerder is opgenomen. Andere formaten zijn niet echt nodig. Ik vermoedde al dat een goedkope dvd- / hdd-recorder de oplossing zou zijn, en de genoemde van LG is nog niet eens bijzonder duur. Op zich is opnemen op dvd ook helemaal niet nodig, hdd alleen zou al volstaan. Maar een mediaspeler met hdd heeft vaak weer geen opname-mogelijkheden voor zover ik heb begrepen.

Als er verder geen suggesties zijn, dan zal dit model van LG het nog best eens kunnen worden.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:45

DjVe

Hatsaflats!

is het geen optie om digitale tv te pakken met opname functionaliteit en daarnaast een simpele dvd/bluray speler?

• geert1
Hmmm, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Is misschien wel heel verstandig. Dat ding is tegenwoordig zelfs vaak gratis bij een abbo. Dank voor de tip!

Edit: Ik zie dat bij Ziggo een bedragje van 459 euro mag worden betaald voor de "digitale tv interactief HD" decoder, welke de enige is die opname-functionaliteit biedt. Beetje jammer. Tenzij ik iets over het hoofd zie, is dat dus geen handige optie. Wat een afzetterij zeg.

[ Voor 46% gewijzigd door geert1 op 06-08-2010 09:31 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:45

DjVe

Hatsaflats!

geert1 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:26:
Hmmm, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Is misschien wel heel verstandig. Dat ding is tegenwoordig zelfs vaak gratis bij een abbo. Dank voor de tip!

Edit: Ik zie dat bij Ziggo een bedragje van 459 euro mag worden betaald voor de "digitale tv interactief HD" decoder, welke de enige is die opname-functionaliteit biedt. Beetje jammer. Tenzij ik iets over het hoofd zie, is dat dus geen handige optie. Wat een afzetterij zeg.
Dat is inderdaad een hele berg geld! Maar volgens mij werken er meerdere apparaten op Ziggo hoor, je hebt alleen een smartcard nodig.

pricewatch: Humax iHDR-5050c

deze werkt bijvoorbeeld wel met Ziggo en is al iets goedkoper :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

geert1 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:26:
Edit: Ik zie dat bij Ziggo een bedragje van 459 euro mag worden betaald voor de "digitale tv interactief HD" decoder, welke de enige is die opname-functionaliteit biedt
Dat zie je verkeerd.

• geert1
Edit: Berichtje van Jordy van E over het hoofd gezien.

Dat is inderdaad al iets goedkoper, maar nog steeds veel te duur helaas. In de prijsklasse van 80 tot 150 euro bestaat dus niets wat aan mijn eisen voldoet blijkbaar. Dat is dan in elk geval duidelijk. Woonden we nu in het UPC werkgebied, dan konden we simpelweg een kastje met hdd in bruikleen nemen voor noppes. Misschien dat de kabelaars de komende jaren in elkaars gebied gaan werken, dus wie weet zit daar uitkomst. Tot die tijd is de eerder gelinkte dvd- / hdd-recorder van 160 euro dus de beste optie.

Allen bedankt, topic kan dicht tenzij iemand nog iets toe te voegen heeft.

[ Voor 78% gewijzigd door geert1 op 11-08-2010 14:53 ]

Pagina: 1