Toon posts:

HD 5770 slechter dan geforce 9800 GTX+?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht. De HIS HD 5770.
1GB GDDR5 1080p Full HD.

Voordat ik aan de slag ging, Gebruikte ik 'fraps' om de FPS in gamen te kunnen zien. Deze was bedroevend 12 FPS in game en alles setting op high.

Daarna heb ik de kaart verwisseld, en de drivers van de oude kaart gedeinstalleerd, en de nieuwe erop gezet.
maar de FPS komt nu op het zelfde stukje niet hoger dan 7 FPS :(

Terwijl het geheugen van de kaart, meer en meerdere malen hoger is, dan de vorige kaart.

Volgens mij mis ik iets maar wat? Mis ik instellingen in CCC?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
gooi eerst eens een driver sweeper over je systeem, weet je zeker dat alle vuilnis van nvidia er goed af is,

wat voor spel met wat voor instellingen praten we over?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
World of warcraft (sorry) :P

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat zijn de specs van je computer dan? Ik was van plan deze zelfde videokaart te gaan kopen omdat ik nog een videokaart in mijn computer heb liggen van 2 jaar oud die niet eens voor games gemaakt is...

Maar world of warcraft is wat graphics zo outdated dat zelfs mijn videokaart dat nog hoge kwaliteit trekt 30 fps.
Vraag me af of het niet met iets anders als je videokaart te maken heeft dan. :o

• Coevorden
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-01 22:24
Ja dat gaat niet goed. Tijdens WOW moet die kaart een flink aantal FPS halen zonderm moeite.

Als ik Crysis Warhead speel met 1 zo een kaart, kan ik alles op maximaal zetten, v-sync aan, antisitropic filtering uit, en dan haalt ie rond de 15/17 FPS op een resolutie van 1920x1080. Ik heb er twee dus vandaar die instellingen maar ik had het dus eens geprobeerd door er 1 uit te zetten in Crossfire, dus vandaar dat ik dat weet. Met 2 kaarten en dezelfde instellingen zit ik rond de 30 tot 40 FPS.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
tja dat spel is ook zo oud, dat hij alle nieuwe technieken van de ati 57xx serie niet zal kunnen benutten, en dan zal je dus ook niet zoveel performance winst aan zien.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Het lijkt me eigenlijk sterk dat dit aan de videokaart ligt. World of Warcraft heeft een dergelijk dynamische content dat de FPS erg veel kan schommelen. Het is niet een betrouwbare meting. Waarschijnlijk heb je bij een reinstall van het spel al een dikke boost. :P

Vanzelfsprekend ligt de snelheid van de grafische kaart niet alleen bij het geheugen en diens grootte, maar een HD5770 zou ten allen tijden sneller moeten zijn dan een GTX9800+.

Installeer 3Dmark eens en vergelijk je score met andere mensen met eenzelfde grafische kaart.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Een hd5770 zou toch makkelijk 1,4x sneller moeten zijn dan de 9800gtx+, denk ook dat je eens driver sweeper erover moet gooien, bij een vriend produceert een hd5750 al meer fps in wow. Hij heeft dan wel maar een 17" resolutie, maar zn systeem bestaat verder uit een sempron 3500+ single core en 3gb ddr2 in single channel modus :P, hij kan het wel vloeiend spelen vergeleken met zn eerdere onboard geforce 6100 (zoiets). Maar het wisselt idd nogal per plek in-game, heb het zelf gezien toen ik ernaast zat :)

Maar even serieus, die 9800 is toch al ruim voldoende voor wow?

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 07:08
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:19:

Maar even serieus, die 9800 is toch al ruim voldoende voor wow?
met mijn hd 4670 kon ik 't perfect spelen op 1680 * 1050.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Als je echt gericht hulp wil is het handig om specs en meer te posten:

* Wat is de gebruikte hardware?
* Wat is de oude oude kaart ?
* Wat is de nieuwe kaart?
* OS?
* Clean install?
* Wat heb je al geprobeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:19:
Een hd5770 zou toch makkelijk 1,4x sneller moeten zijn dan de 9800gtx+,
Niet overdrijven een 9800GTX+ is ongeveer vergelijkbaar met een HD5750, HD5750 is gemiddeld gezien meestal iets sneller maar vaak minder dan 5%. Een HD5770 is ongeveer 15/20% sneller dan een 9800GTX+.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:05
Denk niet dat je een grote performance winst gaat zien.

Zoals gezegd is WOW redelijk oud en ik heb al vaker berichten gelezen dat kaarten nieuwe kaarten niet echt veel beter presteren dan ouderen in WOW.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voor ik een nieuwe kaart gehaald had, 2 aparte schijven,
XP pro 32 bit, met daarop Wow, en battlefield 2.

Op de andere schijf ( SSD ) had ik win 7 geinstalleerd. De reden dat ik de nieuwe kaart gehaald was, was omdat WoW stotterde evenals BF-BC2. Deze draaien nu alle bij gewoon goed onder win 7 op de SSD.

In wow was de frame rate zo laag, omdat het ontzettend druk was en de settings op max stonden. Shaduws van objecten en de 100 spelers in de omgeving, zorgde voor een lage FPS.

Net de nieuwste driver van ATI geinstalleerd, en directx 11, en de gamebak draait weer als een tiet. :)
Pagina: 1