Toon posts:

Laptops voor SolidWorks?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na 5 jaar trouwe dienst is mijn desktop PC nodig toe aan vervanging. Aangezien ik veel onderweg ben wil ik overstappen naar een krachtige laptop.

Met een budget van rond de 2000 Euro heb ik een selectie gemaakt. Ik twijfel nu nog tussen de volgende modellen.

- ASUS G73JH-TZ002V
- TOSHIBA Qosmio X500-12L
- TOSHIBA Satellite P500-1D7
- (Iemand nog andere suggesties?)

Ik wil de laptop naast de gebruikelijke dingen vooral gebruiken voor tekenwerk. Ik teken onder andere met SolidWorks 2010. Ik ben dus geen actieve gamer.

De Asus heeft volgens mij de snelste videokaart van de drie. Daar tegenover zijn de twee TOSHIBA’s weer uitgerust met een wat snellere processor. Wat is voor het vloeiend draaien van tekenprogramma’s het belangrijkst?

Welke laptop zouden jullie mij aanraden?

Alvast dank voor jullie adviezen!

Vriendelijke groet,

Peter

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-12 07:24

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Voor programma's als CAD is RAM ook van belang. Aangezien dit een vergelijkbaar programma is, lijkt me dit ook belangrijk om naar te kijken als je SolidWorks gebruikt.

Verwijderd

Wanneer je de laptop veel verplaats moet je er ook over nadenken dat hij niet te groot moet zijn.

RAM is inderdaad van belang voor solidworks, net als Processorkracht. Een beetje grafische kracht zou ook leuk zijn.

Normaal gesproken zou ik voor een laptop die verplaats moet worden zeggen: Hooguit 15 inch, maar ik denk dat een 16 of 17 inch hier ook niet slecht is.

Bovendien is een hoge resolutie ook wel een van de eisen. De Satellite valt hierdoor denk ik af. Full-HD is hier denk ik toch wel aan te bevelen. Hoe meer ruimte, hoe beter.

18,4 inch is echter gewoon een baksteen die je met je meesleurt heel de dag (en 17 eigelijk ook) dus dat is niet aan te bevelen. De Qosmio weegt 4,6kg.... Er past niet meer op een 18,4 inch Full-HD scherm als op een 16 inch Full-HD scherm.

Ik zou dus eerder een Asus G51JX-SZ041V of een Sony Vaio F-serie aanbevelen. De beide laptops zijn zeer krachtig (vergelijkbaar met jou eigen selectie) en zitten rond de 1600 euro. Voor het geld wat over is binnen je budget kan je eventueel een SSD aanschaffen voor in de laptop ipv de (al snelle 7200rpm) HDD die er in zit.
Dit hangt echter af van hoeveel HDD ruimte je gebruikt en of je een externe hardeschijf wil gebruiken voor de zaken die niet op de SSD passen.

Ook is het aan te raden voor een SSD misschien even te wachten tot het najaar. Dan worden ze goedkoper...

Mvg,

Moriean

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:23
Tja met het vele reizen en ik weet niet of daar dan automatisch verschillende hoofd werkplekken zijn of 1 hoofdplek waar het serieuze werk gebeurd en de rest is minder belangrijk. Dan zou ik namelijk ook kijken naar een laptop welke goed met een dock kan werken.
Dan kun je daar lekker een groot scherm op kwijt. muis/ tablet + toetsenbord er in laten. etc.
Afhankelijk hoe je hem dan gebruikt kun je kiezen voor een kleiner scherm zodat alles lekker mobiel blijft.
Ik heb tot nu toe een 12.1"" met een Core I7 gezien en max 8GB ram dus er is genoeg op de markt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica