Toon posts:

Tips voor de peltier/water setups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
- Als je je socket isoleert, pas dan goed op met het dichtkitten van je socket. De mijne bestaat uit 2 delen die op en neer schuiven. En laat ik nou net ook het schuivende gedeelte vast aan het MB gelijmd hebben :( (ik heb 2-componentenhars gebruikt voor het sealen)
Foutje bedankt, vooral nu net m'n proc los moest.

- Gebruik geen tape om de colplate/peltier te fixeren op het waterblok (zodat alles bij montage lekker recht blijft zitten). Dan maakt de coldplate niet goed genoeg contact met de core.

- Voeding van de peltier met een losse ringkern gaat prima. Neem de ringkern met wat minder spanning dan je nodig hebt (zie samen peltiers inkopen topic), en draai windingen bij met dik koperdraad op de ringkern, totdat je op de goede spanning zit.

- Neem een zware brugcel, of 4 zware diodes. Mijn 15A brugcel produceerde zojuist een hele mooie rookwolk. Dit met een ampere of 10 richting peltier.

- Koel de brugcel, die word best warm.

Nou, weer heel wat bijgeleerd vandaag. En vooral wat je NIET moet doen.

Verwijderd

tja best lastig, die mamaplankmakers moeten is meedenken met ons peltier/watercoolers.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Een vers afbreekmesje kwam gelukkig nog vrij rap door die taiwanese rotzooi heen.

Verwijderd

dichtecel schuimmatten

waar kan je die kopen??

ohja.. watbetreft lijm.. het liefst niet al te permanent en redelijk flexibel. ook moet het niet reageren met andere stoffen en water... je moeplankje moet het wel overleven he?

het is nog niet vaak genoeg gezegd:
KIJK UIT MET ISOLEREN!!!!

ik heb gister weer iemand gezien die zijn TB1200 met Abit om zeep had geholpen.. DOOR CONDENSATIE

en hij had zeker niet slecht geisoleerd..

ik zou adviseren om een plastic beschermlaag eroverheen te doen. en die vervolgens afkitten.

Verwijderd

Topicstarter
dichtecel schuimmatten, waar kan je die kopen??
Ik heb ze gehaald in een hobbyzaak (De Kwast) waar ze allerlei creatieve dingen verkopen (voor breien, punniken, calligraferen, vingerhaken, schilderen, etc.)
ohja.. watbetreft lijm.. het liefst niet al te permanent en redelijk flexibel. ook moet het niet reageren met andere stoffen en water... je moeplankje moet het wel overleven he?
mjaahaa, klopt. Maar ik had 2-componentenlijm en siliconenkit. Siliconenkit was te dik voor de injectienaald, dus hield ik 2-componentenlijm over.
Btw, mijn mamaplank heeft al een paar bijna-dood ervaringen meegemaakt. Volgens mij heeft-ie een goede beschermengel ;)
ik heb gister weer iemand gezien die zijn TB1200 met Abit om zeep had geholpen.. DOOR CONDENSATIE
Auwauw! Da's pijnlijk.
ik zou adviseren om een plastic beschermlaag eroverheen te doen. en die vervolgens afkitten.
Plasticspray roeleert. Dat heb ik ook op de onderkant van m'n mammaplank gespoten, en gedeeltelijk op de bovenkant.

Nu nog iets goeds om de ruimte tussen proc en socket te isoleren. Ook maar closed-cell foam gebruiken?? Vaseline zie ik niet zo zitten, dat levert zo'n troep op.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 13:37 schreef DaBit het volgende:
Ik heb ze gehaald in een hobbyzaak (De Kwast) waar ze allerlei creatieve dingen verkopen (voor breien, punniken, calligraferen, vingerhaken, schilderen, etc.
eh kwast, doe mij wat schuim hehehe >:)
Btw, mijn mamaplank heeft al een paar bijna-dood ervaringen meegemaakt. Volgens mij heeft-ie een goede beschermengel ;)
mzzlaar.. bij mij gaat alles altijd goed fout.. zelfs als ik niet aan het opklokken ben :(
Plasticspray roeleert. Dat heb ik ook op de onderkant van m'n mammaplank gespoten, en gedeeltelijk op de bovenkant.
ID!!
Nu nog iets goeds om de ruimte tussen proc en socket te isoleren. Ook maar closed-cell foam gebruiken??
is niet echt nodig... maar kan je wel doen ja
ik neem aan dat de achterkant toch al geisoleerd is niet?
en anders gaat je sensor iets anders aangeven ;)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
In de binnenkant van je socket is gesloten celrubber idd een pima oplossing, of anders siliconenkit. Werkt ook top :)
Wat betreft de plasticspray, ik doe dat met siliconenspray, gewoon van dat spul waarmee je je tent waterdicht maakt. Paar laagjes er op, werkt perfect :)
Pagina: 1