- Als je je socket isoleert, pas dan goed op met het dichtkitten van je socket. De mijne bestaat uit 2 delen die op en neer schuiven. En laat ik nou net ook het schuivende gedeelte vast aan het MB gelijmd hebben
(ik heb 2-componentenhars gebruikt voor het sealen)
Foutje bedankt, vooral nu net m'n proc los moest.
- Gebruik geen tape om de colplate/peltier te fixeren op het waterblok (zodat alles bij montage lekker recht blijft zitten). Dan maakt de coldplate niet goed genoeg contact met de core.
- Voeding van de peltier met een losse ringkern gaat prima. Neem de ringkern met wat minder spanning dan je nodig hebt (zie samen peltiers inkopen topic), en draai windingen bij met dik koperdraad op de ringkern, totdat je op de goede spanning zit.
- Neem een zware brugcel, of 4 zware diodes. Mijn 15A brugcel produceerde zojuist een hele mooie rookwolk. Dit met een ampere of 10 richting peltier.
- Koel de brugcel, die word best warm.
Nou, weer heel wat bijgeleerd vandaag. En vooral wat je NIET moet doen.
Foutje bedankt, vooral nu net m'n proc los moest.
- Gebruik geen tape om de colplate/peltier te fixeren op het waterblok (zodat alles bij montage lekker recht blijft zitten). Dan maakt de coldplate niet goed genoeg contact met de core.
- Voeding van de peltier met een losse ringkern gaat prima. Neem de ringkern met wat minder spanning dan je nodig hebt (zie samen peltiers inkopen topic), en draai windingen bij met dik koperdraad op de ringkern, totdat je op de goede spanning zit.
- Neem een zware brugcel, of 4 zware diodes. Mijn 15A brugcel produceerde zojuist een hele mooie rookwolk. Dit met een ampere of 10 richting peltier.
- Koel de brugcel, die word best warm.
Nou, weer heel wat bijgeleerd vandaag. En vooral wat je NIET moet doen.