Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefoon template permanent op PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik zat net wat te spelen op de jailbreakme.com site en vroeg me af hoe hij renderde als ik met Chrome een "iPhone" useragent zou gebruiken. Toen ik vanuit die browsersessie naar t.net ging kreeg ik een lege pagina voorgeschoteld. Zal wel door m'n useragent komen, dacht ik, dus ik browste weer verder met m'n normale Chrome met de juiste useragent, maar tot m'n verbazing waren alle pagina's tot een minimum gereduceerd. Ik kon, met de knopjes die ik in die pagina's tot m'n beschikking had, nergens ervoor kiezen om een andere template te nemen of uit te loggen. Uiteindelijk heb ik met een incognito sessie m'n gebruikelijke sessie uitgelogd, en daarna was alles weer goed. Maar toch op z'n zachtst gezegd raar dat er op een of andere manier permanent een ander soort template voor mij wordt gekozen die ik verder nergens meer lijk te kunnen veranderen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

Als het goed is had je dat op http://tweakers.net/devicedetect (via het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/phone.png-icoontje rechtsbovenin) kunnen resetten, maar ik zal eens kijken waarom de sessie het niet automatisch reset als je de useragent weer terugwijzigt.

Overigens is het ook wel interessant om te weten welke UA Chrome precies stuurt als je de 'iPhone' UA kiest :)

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik had Chrome opgestart met --user-agent="iPhone". Dus m'n UA was gewoon letterlijk "iPhone", en niet meer dan dat :)

.edit: het is alleen jammer dat in Javascript de waarde van navigator.userAgent niet ook meeverandert :/

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 04-08-2010 16:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:48:
Ik had Chrome opgestart met --user-agent="iPhone". Dus m'n UA was gewoon letterlijk "iPhone", en niet meer dan dat :)
hmm, eens kijken wat WURFL daar dan van bakt :P

edit:
Je user-agent string is: iPhone

Je wordt herkend als:
ID 	tiphone_t30_ver1
Merk 	TiPhone
Model 	T30
Mobiel apparaat? 	ja
Besturing 	
(X)HTML support level 	1
Markup voorkeur 	html_wi_oma_xhtmlmp_1_0
Javascript? 	nee
Resolutie 	320x240

Op basis van deze gegevens word je geclassificeerd als grade F

Op dit moment staat je grade gefixeerd op 'F'. Reset deze grade.

:P

[ Voor 42% gewijzigd door crisp op 04-08-2010 16:51 ]

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je user-agent string is: iPhone

Je wordt herkend als:

ID tiphone_t30_ver1
Merk TiPhone
Model T30
Mobiel apparaat? ja
Besturing
(X)HTML support level 1
Markup voorkeur html_wi_oma_xhtmlmp_1_0
Javascript? nee
Resolutie 320x240

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

inderdaad ^

je wordt dan in eerste instantie naar tweakers.mobi geredirect, en als je teruggaat naar tweakers.net krijg je een mooie ongestylde versie te zien :P

Maar die 'F'-grade moet natuurlijk wel gereset worden als je UA weer wijzigt, da's dus een bugje.

Intentionally left blank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik word daarna idd weer gedetecteerd als Chrome, maar blijkbaar blijft m'n grade wel op F. Ik moet echt "reset grade" doen om weer op A te komen :)

.edit: euh ja anders post ik de hele tijd achter de feiten aan :+

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 04-08-2010 16:54 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En fixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.