Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01 11:38
Hallo,

Ik heb net de synology DS410 gekocht, alles geïnstalleerd en doet het prima.
Maar nou wil ik bestanden op mijn NAS gaan zetten, dit gaat heel even goed en dan bevriest mijn OS.
Het maakt niet uit wat voor grootte het bestand(en) is.

Heeft er iemand suggesties waar dit aan kan liggen.

Specs PC:
Win 7 ultimate 64bit
L1 Gigabit Ethernet Atheros

Specs NAS:
FW: 2.3-1141
2x WD 2TB WD20EARS (JBOD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 17:10

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat doe je als het bevriest, ga je dan met explorer naar een gemounte-schijf toe op de NAS?
Mogelijk is dat je dan aan het inloggen bent, windows heeft daar nog al eens moeite mee.

Als ik een tip mag geven, er bestaat een Het grote Synology topic deel 2 met veel van de synology-bezitters aanwezig, als je je vraag daar stelt heb je meer kans op een antwoord.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

Geef eens informatie over hoe je in explorer naar de share gaat (en heb je drive letters eraan gekoppeld).
Wat bevriest (kan je helemaal niets meer of loopt explorer vast) ?
Werkt FTP naar de NAS wel (voor zover je dat hebt aan gezet) ?
Hoe staat je MTU ingesteld (zowel NIC in je pc als in je NAS) ?

Aanvullend, de WD20EARS is een prachtige schijf (heb hem zelf ook draaien in mijn NAS), maar je moet wel controleren of je LLC (even uit mijn hoofd, kan het verkeerd hebben) niet te snel op loopt. Check even het Synology topic (zie link hierboven) om te zien wat ik bedoel en wat goede waarden zijn (en een eventuele oplossing).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01 11:38
Bedankt allen, ik heb het probleem opgelost het lag aan de driver van mijn netwerkkaart heb de nieuwste versie geïnstalleerd en nu doet alles het weer.