[Citrix] locale drives binnen citrix

Pagina: 1
Acties:

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-01 08:13
Hallo,

Situatie:
Wij maken gebruik van citrix presentation server 4.0 op Windows server 2003 standaard edition. De gebruiker wil binnen de citrix sessie inloggen op de citrix omgeving van een externe dienstverlener. Dit lukt echter de mappings van onze netwerkschijven (binnen onze citrix omgeving) worden niet meegenomen. Dit werkt evenmin onder een administrator account. Dit gebeurt wel als ik vanuit de fysieke console (van dezelfde citrix server met de zelfde rechten) inlog op de citrixomgeving van de externe dienstverlener.

Heb ook al getest met een gewone rdp verbinding ipv een ica verbinding maar dit geeft ook geen resultaat.

Ik heb al geprobeerd om de laatste versie van de ica client te installeren maar hierdoor werkt de hele citrix server niet mee naar behoren (gelukkig was dit een test server).

Met de laatste versie van de web only client (dit heeft geen invloed op de werking van de server) werkt het ook niet.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen.

Groet Ralph

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 10:31
Misschien een hele stomme opmerking maar hebben ze client drive mappings aan de andere kant wel aan staan?

• Ralphy_
Ja deze staan aan.
Als ik met een fysieke console sessie op de server inlog krijg ik de drives wel te zie en kan ik er ook van lezen en naar toe schrijven.

[ Voor 0% gewijzigd door Ralphy_ op 04-08-2010 16:04 . Reden: typo ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Is je eigen citrix machine volledig up to date mbt citrix rolluppacks :?

A wise man's life is based around fuck you

• Ralphy_
Wij draaien R05

De reden van het niet upgraden was problemen met r06 in combinatie met een van onze applicaties.

[ Voor 0% gewijzigd door Ralphy_ op 04-08-2010 16:22 . Reden: typo ]

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 10:31
Ralphy_ schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:03:
Ja deze staan aan.
Als ik met een fysieke console sessie op de server inlog krijg ik de drives wel te zie en kan ik er ook van lezen en naar toe schrijven.
Sorry niet goed gelezen
Pagina: 1