Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macros op goedkope muis.

Pagina: 1
Acties:

• Lostsouls
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11 07:24
Hallo Mede tweakers,

Laat ik beginnen met uit te leggen wat ik precies wil berijken. Ik heb verschilende muizen op mijn werk en thuis ligen en wat ik graag wil berijken is dat bepaalde knopen van de muis een andere functie gaan voldoen dan dat ze doen.

Bijvoorbeeld rechtermuisknop = plakken en Achteruitknop ( zijkant van de muis ) = kopiëren.

Waarom wil ik dit ? Dat is vrij simpel, ik werk zowel op mijn werk als thuis met wacom tablet als main input device. Ik wil de muis gaan gebruiken als tweede input. De sensor heb ik af geplakt dus ik gebruik allen de knopen en het scrolt wiel.

Wie o wie kan mij helpen aan een programma dat het mogelijk maakt om macros zoals ctrl+c te binden aan mijn muis knopen ?

Quik edit, extra info, Op werk gebruik ik XP 32bit en thuis draai ik Ubuntu 32 bit.

[ Voor 5% gewijzigd door Lostsouls op 04-08-2010 14:25 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wellicht dat je iets kunt met autohotkey? zie http://www.autohotkey.com/

Desktop | Server | Laptop

• Lostsouls
Hey bedankt voor de tip, het probleem is alleen dat autohotkey geen onderscheid maakt tussen tablet en muis. Dus zodra ik een script draai voor mijn linker muis knop doet mijn tablet hetzelfde.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat komt waarschijnlijk doordat de muis en tablet zichzelf allebei als muis presenteren, waardoor het OS geen onderscheid kan maken.

offtopic:
berijken -> bereiken, knopen -> knoppen

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

spone schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:48:
Dat komt waarschijnlijk doordat de muis en tablet zichzelf allebei als muis presenteren, waardoor het OS geen onderscheid kan maken.

offtopic:
berijken -> bereiken, knopen -> knoppen
Mondspoelen: windows kan er geen onderscheid tussen maken. Onder iedere unix-cloon, kun je gewoon n-pointer devices individueel configureren.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

koop dan zoeits (of iets vergelijkbaars)

http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=394743

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 05-08-2010 00:11 ]

Iperf

• Lostsouls
Dat is wel een leuk ding, marja weer 45 euro kwijt als ik hem wil. Iemand een goedkoper alternatief ?
Pagina: 1