Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een nieuwe laptop, namelijk:
Asus N61JQ
Ik heb al een aantal dingen gedaan en gecontroleerd:
Wanneer ik via het taakbeheer de bronnen opvraag dan valt mij vooral op dat er veel harde fouten veroorzaakt worden in het geheugen (zojuist zelfs meer dan 600 net na het opstarten). Nu heb ik gelezen dat dit ermee te maken heeft dat het systeem verwachte iets in het geheugen te vinden terwijl dit niet het geval is. Op dat moment gaat hij gebruik maken van de swapfile. Als oplossing lees ik steeds: prik er meer geheugen bij. Ik heb echter al 4 GB geheugen en dit wordt niet ten volste gebruikt.
Nu weet ik echt niet meer wat ik zou kunnen doen om dit probleem op te lossen. Kan iemand mij helpen?
Sinds kort heb ik een nieuwe laptop, namelijk:
Asus N61JQ
- Windows 7 Home premium 64 bit
- Intel Core i7 720QM 1.6GHz Quad Core Processor (2.8GHz Turbo)
- ATI Mobility Radeon HD 5730, 1G DDR3 VRAM
- Mobile Intel HM55 Express Chipset
- 4GB DDR3 1066Hz Memory
- 640GB 5400rpm Harde schijf
Ik heb al een aantal dingen gedaan en gecontroleerd:
- Alle drivers geupdate
- Harde schijf gedefragmenteerd
- Swapfile naar tweede partitie verhuisd en vastgezet op, uit mijn hoofd, 6030 MB
- Superfetch uitgeschakeld
- Iets in het register gewijzigd waardoor alle 8 de cores (incl. hyperthreading) altijd beschikbaar zijn
- Indexeer optie uitgeschakeld
- Harde schijf gecontroleerd, geen problemen gevonden
Wanneer ik via het taakbeheer de bronnen opvraag dan valt mij vooral op dat er veel harde fouten veroorzaakt worden in het geheugen (zojuist zelfs meer dan 600 net na het opstarten). Nu heb ik gelezen dat dit ermee te maken heeft dat het systeem verwachte iets in het geheugen te vinden terwijl dit niet het geval is. Op dat moment gaat hij gebruik maken van de swapfile. Als oplossing lees ik steeds: prik er meer geheugen bij. Ik heb echter al 4 GB geheugen en dit wordt niet ten volste gebruikt.
Nu weet ik echt niet meer wat ik zou kunnen doen om dit probleem op te lossen. Kan iemand mij helpen?