Toon posts:

Rode glitch in beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn nieuwe laptop (een Asus) zit sinds gister een rare grafische fout in. Of het aan m'n videokaart ligt of aan m'n beeldscherm heb ik geen idee van, maar ik ben bang dat het het laatste is, want in een screenshot wordt het niet meegenomen. Wat is het:

Op ongeveer 2/3de (van links naar rechts) zit een baan die zijn kleuren niet goed weergeeft. Vooral bij lichte kleuren gaat dit fout en komt er een rode gloed overheen. Dit gebeurde gister vrij spontaan had ik het idee en had er absoluut niks geks mee gedaan.

Heeft iemand enig idee?
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:00
Als je een printscreen maakt, is het dan op de printscreen ook te zien ? Indien ja: dan zit het in de aansturing (videokaart).

En heb je een plaatje ervan ?

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Buiten even nakijken of de kabels goed zit aangesloten zit (en dit zonder de garantie te verbreken) kan je zelf niet veel doen, denk dus dat dit gewoon een RMA wordt.

Als je echt zelf wil gaan riskeren kan je een nieuw beeldscherm proberen te steken en hopen dat daar het probleem lag, het kan ook aan de grafische kaart liggen want een screenshot gaat niets aantonen als de schade zich meer bij de uitgang van de chip bevind en dus geen invloed heeft op het uitlezen van het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op een print screen is het niet te zien.
Plaatje/foto zal ik even maken zo.

Wat het rare is is dat die het alleen bij een paar kleuren doet. Zoals ik al zei, lichte kleuren voornamelijk. Als ik een spel (battlefield 2 bv) opstart heeft die nergens last van. Ook op z'n bureaublad zelf (blauwe achtergrond) gaat het wel goed naar mijn idee.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een RMA?

Edit: laat maar :P Had het even gegoogled :+

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 12:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook nog controleren of het door je videokaart komt door een externe monitor aan te sluiten, als je het daar ook op ziet is het in elk geval NIET de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn TV eraan koppel via HDMI is het niet te zien op de tv.

Is een beeldscherm-fout normaal gesproken gedekt in standaard garantie? Weten jullie daar iets van?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
moet gewoon gedekt zijn, het is onderdeel van het produkt dat je hebt gekocht, en hier zit de garantie op. en het is geen user abuse, dus moet in orde komen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik dit weekend maar terug gaan.

Kan maar beter al mijn bestanden ervan afhalen of niet? (boekhouding van mijn onderneming o.a.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 12:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:22:
Als ik mijn TV eraan koppel via HDMI is het niet te zien op de tv.

Is een beeldscherm-fout normaal gesproken gedekt in standaard garantie? Weten jullie daar iets van?
Dat lijkt me wel, neem gewoon contact op met je leverancier om het ding te laten repareren, want dit moet niet voorkomen.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:27:
Dan moet ik dit weekend maar terug gaan.

Kan maar beter al mijn bestanden ervan afhalen of niet? (boekhouding van mijn onderneming o.a.)
ik zou maar even een grondige backup doen ja. ze hebben er nogal een handje van de boel in originele staat terug te zetten..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 20:58
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:07:
Wat is een RMA?

Edit: laat maar :P Had het even gegoogled :+
En is ook nog Professioneel computer-sloper :*)
Pagina: 1