Pioneer home cinema verbinden met andere app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Topicstarter
Mijn ouders zijn van plan een home cinema systeem te kopen van Pioneer (de BCS FS500). Alleen rijst hier de vraag hoe dit systeem goed te koppelen met de TV en DVD recorder. De TV beschikt niet over HDMI 1.3.

De Pioneer handleiding geeft deze mogelijkheid aan om het geluid van de TV te krijgen op je home cinema systeem alleen beschikt de TV niet over een dergelijke ingang. Dit is ook de enige mogelijkheid die zij voorstellen in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2ltpo5x.jpg

Aansluitingen tv. Zoals je ziet zit daar geen 'Video in' aansluiting op zoals in de Pioneer wordt voorgesteld om het geluid van de TV te horen te krijgen via het home cinema systeem. Wel 3x AUX out.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2hrnbf5.jpg

Aansluitingen van DVD recorder. Het moet namelijk mogelijk zijn om ook opgenomen video's te beluisteren via het home cinema systeem. 1x AUX out, 1x Optical, 1x Video en 1x S-video.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/izromt.jpg

Aansluitingen Pioneer.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2rpsdoh.jpg

Waar ik aan zat te denken is het volgende:
TV en Home cinema via HDMI (beeld).
TV en Home cinema geluid van de TV via AUX in en AUX out (nr 4 TV)
(Op deze manier moet je de Philips HTS7200 home cinema aansluiten wil je geluid krijgen van de TV over je home cinema systeem dus dat lijkt me ook van toepassing te zijn op dit systeem. Kan iemand dat bevestigen?)
Hoe ik de DVD recorder dan op het home cinema systeem moet aansluiten is denk ik dan via Video in en out of via optical. Is dit correct?
De Scart verbinding tussen DVD recorder en TV blijft bestaan evenals de antenne aansluitingen.

Iemand schreef op dit forum dat de weinige verbindingen op de Philips een minpunt zijn, zo heeft deze geen HDMI ingangen enkel een uitgang, maar wel twee inputs voor AUX dus voor de gemiddelde consument is het nog wel makkelijker om de boel dan aan te sluiten dan met deze receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Volgens mij moet je video in en video out omdraaien, dus de pioneer moet video in zijn en je tv video out. Hoe wil je anders geluid uit (out) je tv krijgen en in (in) je pioneer set? Oh en video in kan nooit wat met geluid te maken hebben. Ook daar gaan ze de mist in, of je hebt het misschien verkeerd gelezen/begrepen.

Typo in de handleiding lijkt me, Engrish anyone? :)

Lijkt me het handigste om alles dat met hdmi aangesloten kan worden ook daarmee aan te sluiten, en om geluid van je tv over je speakerset te horen hiervoor de audio output op je tv en audio input op je speakerset te gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door max op 04-08-2010 12:09 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 10:10

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou je ouders (en een ieder) graag aan willen raden af te zien van deze "alle ellende in one" systemen en gaan voor een losse reciever, losse DVD/Bly-Ray speler en een set luidsprekers. Daar zullen ze A.: Vele malen langer plezier van hebben en B.: Veel meer kwaliteit in huis halen en er zijn nog wel een aantal meer redenen te verzinnen...

PS, de handleiding die jij post heeft het over het beeld van een Blu-ray via dit systeen op de TVbeeld, niet over geluid... Trouwens ook niet de mest gunstige aansluiting, een composiet kabeltje voor een blu-ray...

[ Voor 14% gewijzigd door CeesKees op 04-08-2010 12:17 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Waarom zit je sowieso met SCART aan te sluiten als alle apparatuur gewoon HDMI heeft? Dus lekker HDMI kabels gebruiken, heb je nog vele malen beter beeld dan met SCART ook. Tevens ook een veel hogere resolutie. Hoe alles nu aangesloten is, is het gewoon zonde.

Dus zo lastig is het allemaal niet:
Op de afbeeldingen af gaande zou ik het als volgt doen:
DVD Recorder - HDMI kabel - HDMI in van de Pioneer.
Pioneer - HDMI kabel - HDMI in van de TV.

Op die manier lus je alles door de Pioneer heen naar de TV, echter hangt het er van af hoe de Pioneer met deze signalen om gaat of het gaat werken. Wat sowieos werkt is gewoon:

DVD Recorder (HDMI out) - HDMI kabel - HDMI in van de TV
DVD Recoder (optical Out) - optische kabel - Optical in van de Pioneer
Pioneer (HDMI out) - HDMI kabel - HDMI in van de TV

Geluid van de tv zal je niet over de Pioneer krijgen, want de Pioneer heeft alleen digitale ingangen voor geluid. En de TV heeft die zo te zien niet. Althans, op de afbeeldingen is dat niet te zien...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
max schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:03:
Volgens mij moet je video in en video out omdraaien, dus de pioneer moet video in zijn en je tv video out. Hoe wil je anders geluid uit (out) je tv krijgen en in (in) je pioneer set? Oh en video in kan nooit wat met geluid te maken hebben. Ook daar gaan ze de mist in, of je hebt het misschien verkeerd gelezen/begrepen.

Typo in de handleiding lijkt me, Engrish anyone? :)

Lijkt me het handigste om alles dat met hdmi aangesloten kan worden ook daarmee aan te sluiten, en om geluid van je tv over je speakerset te horen hiervoor de audio output op je tv en audio input op je speakerset te gebruiken.
Ik vond het ook al raar dat ze de video in en out gaan gebruiken voor audio terwijl ik op Wiki ook iets vond dat er alleen video over kon worden verstuurd, maar daarom leg ik het ook hier voor :). Misschien heb je wel gelijk dat ik het verkeerd begrepen heb, ik ging er denk ik vanuit dat net als in de Philips handleiding ook hier zou worden besproken hoe je de audio van de TV kan aansluiten op het home cinema systeem.
FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:29:
Waarom zit je sowieso met SCART aan te sluiten als alle apparatuur gewoon HDMI heeft? Dus lekker HDMI kabels gebruiken, heb je nog vele malen beter beeld dan met SCART ook. Tevens ook een veel hogere resolutie. Hoe alles nu aangesloten is, is het gewoon zonde.

Dus zo lastig is het allemaal niet:
Op de afbeeldingen af gaande zou ik het als volgt doen:
DVD Recorder - HDMI kabel - HDMI in van de Pioneer.
Pioneer - HDMI kabel - HDMI in van de TV.

Op die manier lus je alles door de Pioneer heen naar de TV, echter hangt het er van af hoe de Pioneer met deze signalen om gaat of het gaat werken. Wat sowieos werkt is gewoon:

DVD Recorder (HDMI out) - HDMI kabel - HDMI in van de TV
DVD Recoder (optical Out) - optische kabel - Optical in van de Pioneer
Pioneer (HDMI out) - HDMI kabel - HDMI in van de TV

Geluid van de tv zal je niet over de Pioneer krijgen, want de Pioneer heeft alleen digitale ingangen voor geluid. En de TV heeft die zo te zien niet. Althans, op de afbeeldingen is dat niet te zien...
toon volledige bericht
Dank je voor dit antwoord. Maar je kunt toch de AUX in en out gebruiken om het geluid van de TV door het home cinema systeem te krijgen? Zo wordt dit in elk geval voorgesteld bij het Philips home cinema systeem en ik kan me niet voorstellen dat dat niet zou werken bij deze set. Beide hebben immers dezelfde aansluitingen, zij het dat de Philips deze aansluiting tweemaal heeft.

Wat betreft die SCART :P, ja die hadden we denk nog liggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 04-08-2010 12:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:36:
[...]Dank je voor dit antwoord. Maar je kunt toch de AUX in en out gebruiken om het geluid van de TV door het home cinema systeem te krijgen? Zo wordt dit in elk geval voorgesteld bij het Philips home cinema systeem en ik kan me niet voorstellen dat dat niet zou werken bij deze set. Beide hebben immers dezelfde aansluitingen, zij het dat de Philips deze aansluiting tweemaal heeft.

Wat betreft die SCART :P, ja die handen we denk nog liggen.
Vergeet het deel over dat ik zei dat het vanaf de TV niet ging lukken. Zie nu dat er onderaan twee maal RCA uit zit voor het geluid en de Pioneer heeft inderdaad ook twee maal RCA in voor audio in. Dus dat moet je dan analoog doen. Dus maximaal 2.0 stereo wat je door gaat geven.

Maar ga eens een paar HDMI kabels kopen, want hoe het nu zit is het echt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:55:
[...]

Vergeet het deel over dat ik zei dat het vanaf de TV niet ging lukken. Zie nu dat er onderaan twee maal RCA uit zit voor het geluid en de Pioneer heeft inderdaad ook twee maal RCA in voor audio in. Dus dat moet je dan analoog doen. Dus maximaal 2.0 stereo wat je door gaat geven.

Maar ga eens een paar HDMI kabels kopen, want hoe het nu zit is het echt niets...
Zit er nog kwaliteitsverschil in die RCA kabels (/Cinch)? Met andere woorden heeft het nut om te kiezen voor een kabeltje van 15 euro boven een kabeltje van 5 euro? En hetzelfde geldt eigenlijk voor die Toslink kabel. Heeft het voor die Toslink kabel nog nut om te kiezen voor een kortere kabel zodat je minder verlies(?) kunt hebben?

Voor Toslink heb ik deze op het oog: HQ kabel 2,5m, prijs 9,99: http://www.bol.com/nl/p/e...dex.html#product_overview
Ik heb natuurlijk helemaal geen 2,5m nodig omdat je enkel van het ene component naar het andere moet komen, maar ze hebben bij Bol.com geen kortere. Elders hebben ze wel kortere kabels maar die zijn duurder.

Voor de RCA kabel heb ik deze op het oog: Hama 2m verguld, prijs 5,99: http://www.bol.com/nl/p/e...00000004982661/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor discussies over vergulde kabels dan wel HQ-kabels hebben we zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.

Maar samenvattend is dat het nog steeds niet bewezen is dat duurdere kabels ook echt beter geluid geven. Met digitale kabels als HDMI, optische toslink, digitale coax, en dergelijke is het helemaal overbodig. Dat zijn digitale kabels en hebben daardoor geen last van storingen van buitenaf.
Enige waarom ik bij optische kabels altijd een duurdere pak is omdat de mantel dan wat dikker is. Het is met te vaak met een goedkope kabel voorgekomen dat ik deze iets te strak in een hoek wilde leggen waardoor de vezel intern brak. Met een iets duurdere kabel heb je dat niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een plaatje van het eindresultaat met de HDMI kabels aangesloten :P, geen scart meer :*) .
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/4kid5t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:14

Gotez

42

Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:18:
Even een plaatje van het eindresultaat met de HDMI kabels aangesloten :P, geen scart meer :*) .
[draadjes]
Onovertroffen schitterend!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:18:
[afbeelding]
Maar werkt het ook...? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, alles wat ik tot nu toe heb getest werkt :). Er is nog geen programma opgenomen nu de dvd recorder is aangesloten op de HDMI ingang maar dat lijkt me geen probleem op te gaan leveren. En optical moet ik nog aansluiten (tussen dvd recorder en blu ray) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update. In principe werkt alles maar het beeld op de dvd recorder en ook de opname is ontzettend korrelig. Terwijl het signaal op de TV wel normaal is. Met de SCART aansluting was er geen sprake van deze korreligheid. Ik heb net even een stukje van het zwemmen opgenomen op Nederland 2 en dan zie je ontzettend goed in het logo van NOS, 2 en de lijnen dat het korrelig is. Ook in het beeld is het vrij goed waar te nemen. Heb je enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik snap niet dat het slechter wordt door het gebruik van een HDMI kabel. Wordt de HDMI kabel dan toch gestoord :?. Ik moet wellicht nog opmerken dat er geen gebruik wordt gemaakt van digitale tv.

De Bluray speler/Home cinemaset geeft trouwens wel een kraakhelder beeld weer bij het afspelen van een DVD en mkv 720/1080p.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 11-08-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Anoniem: 16328 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:14:
[...]

Update. In principe werkt alles maar het beeld op de dvd recorder en ook de opname is ontzettend korrelig. Terwijl het signaal op de TV wel normaal is. Met de SCART aansluting was er geen sprake van deze korreligheid. Ik heb net even een stukje van het zwemmen opgenomen op Nederland 2 en dan zie je ontzettend goed in het logo van NOS, 2 en de lijnen dat het korrelig is. Ook in het beeld is het vrij goed waar te nemen. Heb je enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik snap niet dat het slechter wordt door het gebruik van een HDMI kabel. Wordt de HDMI kabel dan toch gestoord :?. Ik moet wellicht nog opmerken dat er geen gebruik wordt gemaakt van digitale tv.

De Bluray speler/Home cinemaset geeft trouwens wel een kraakhelder beeld weer bij het afspelen van een DVD en mkv 720/1080p.
Analoog tv signaal?, dat is je probleem. ga minstens digitaal en je hebt 100% beter beeld is mijn ervaring .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SNEAK-NL schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:04:
[...]

Analoog tv signaal?, dat is je probleem. ga minstens digitaal en je hebt 100% beter beeld is mijn ervaring .
Nee dat is niet het probleem, althans is niet echt het probleem. Hiervoor toen de dvd recorder met een SCART kabel aangesloten was op de TV was het beeld van betere kwaliteit.

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

check even de boekjes, soms kan je verschillende uitvoersignalen kiezen, zelfs voor HDMI only

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 11:10

The Inquisitor

Greetings weaklings

SNEAK-NL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:48:
check even de boekjes, soms kan je verschillende uitvoersignalen kiezen, zelfs voor HDMI only
dat wilde ik net zeggen. je kunt beeldinstellingen aanpassen op de dvd speler en dan kan je aanzienlijk beter beeld krijgen.

ik heb dat zelf ook gedaan en dan zie je het vanzelf ;)
Pagina: 1