Webshop met goedkope 3jr garantie uitbreiding voor laptops ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
'Vroeger' bestelde ik altijd mijn laptop (en die voor familie/vrienden/kenissen) bij OBCS, want je kon er voor slechts 25 euro extra een 3 jaar garantie uitbreiding bij kopen.
Echter, sinds kort hebben ze een nieuwe site, sinds 29 Juli om precies te zijn, en zijn er veel producten verdwenen... maar ook de 3 jaar garantie uitbreiding ! Er is geen enkele laptop meer te vinden waar je nog 3 jaar garantie op kunt kopen.
Ik heb OBCS gemaild maar het email contact loopt stroef en bellen heeft geen zin. Elke dag is te lezen op te site 'Heden zijn wij telefonisch niet bereikbaar', zodoende dat ik op zoek ben naar een alternatieve shop die ook goedkoop 3 jaar garantie aanbied bij laptops...
Iemand een idee ? Enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is Modern.nl die 2 jaar gratis garantie aanbied.. maar 2 is nog steeds geen 3.

Alvast bedankt :) !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Volgens mij kun je dat toch bij iedere Dell computer krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:19:
Volgens mij kun je dat toch bij iedere Dell computer krijgen?
Maar niet voor 25 euro extra, en daar gaat het juist om ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31
Let wel op hoe die 3 jaar garantie geregeld is. Geeft OBCS die zelf? Of krijg je een certificaat van de fabrikant (acer, toshiba enz enz.) waarmee je je 3 jaar garantie kan claimen? Het zou ook nog kunnen dat het via een 3e partij loopt bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij.... Gezien het lage bedrag (3 tientjes) vermoed ik dat OBCS zelf het risico op zich neemt, op zich niks mis mee zolang ze hun woord maar houden en vooral niet failliet gaan. Want dan heb je er niks meer aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog nooit gehoord van een constructie waarbij je fabrieksgarantie bij zou kopen (tenzij je dus direct bij de fabrikant koopt of tenzij je het over een product hebt dat aan huis wordt gerepareerd). Ik neem aan dat het over een garantieplan van de winkelier zelf gaat; een verzekeringsmaatschappij heeft vaak een dekking tegen onheil van buitenaf en is vaak wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:20:
Ik heb nog nooit gehoord van een constructie waarbij je fabrieksgarantie bij zou kopen (tenzij je dus direct bij de fabrikant koopt of tenzij je het over een product hebt dat aan huis wordt gerepareerd).
Er zijn genoeg fabrikanten die dergelijke constructies bieden, zoals bijvoorbeeld Miele, dus echt vreemd is dat niet :)

Ik mag hier niet spammen, maar er zijn genoeg andere webshops die dergelijke "service certificaten" (let wel: garantie is iets wat je wettelijk hebt en niet kan "bijkopen") aanbieden, gewoon verder kijken dan OBCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tuurlijk kan je wel garantie bijkopen. Het valt dan waarschijnlijk meer onder de noemer: extra service of zo iets. Vriend van m'n had dat op z'n wasmachine bijgekocht, en kreeg na 7 jaar een nieuwe, binnen 3 dagen.

Dat lukt je never de nooit niet zonder extra 'serive', want meer is het natuurlijk niet.

Toko's die dit aanbieden: Wehkamp, Dixons, BCC (vast nog wel meer, maar die weet ik ff niet).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erkens schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:26:

Er zijn genoeg fabrikanten die dergelijke constructies bieden, zoals bijvoorbeeld Miele, dus echt vreemd is dat niet :)

Ik mag hier niet spammen, maar er zijn genoeg andere webshops die dergelijke "service certificaten" (let wel: garantie is iets wat je wettelijk hebt en niet kan "bijkopen") aanbieden, gewoon verder kijken dan OBCS.
Die repareren dus aan huis (vandaar mijn uitzondering), maar feitelijk neem je een verzekering bij ABN-Amro (heb em zelluf ook B) ).

De bedoeling van dit topic is het spammen van shops/merken die een dergelijke goedkope (!) garantie aanbieden (prijsklasse 30 euro). Als jij dus winkels/merken weet die aan die randvoorwaarde voldoen dan nodig ik je van harte uit om die kennis te delen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 15:50

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik denk dat winkels opgehouden zijn met dit soort acties omdat achteraf bleek dat het repareren of vervangen van een laptop erg veel tijd en geld kost. 25 euro is namelijk wel erg weinig...

Wel weet ik dat Acer een 3-jarige garantie geeft voor 60 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 04-08-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de replies so far !
dominator schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:12:
Let wel op hoe die 3 jaar garantie geregeld is. Geeft OBCS die zelf? Of krijg je een certificaat van de fabrikant (acer, toshiba enz enz.) waarmee je je 3 jaar garantie kan claimen? Het zou ook nog kunnen dat het via een 3e partij loopt bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij.... Gezien het lage bedrag (3 tientjes) vermoed ik dat OBCS zelf het risico op zich neemt, op zich niks mis mee zolang ze hun woord maar houden en vooral niet failliet gaan. Want dan heb je er niks meer aan. :)
OBCS gaf deze inderdaad zelf...
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:09:
[...]
De bedoeling van dit topic is het spammen van shops/merken die een dergelijke goedkope (!) garantie aanbieden (prijsklasse 30 euro). Als jij dus winkels/merken weet die aan die randvoorwaarde voldoen dan nodig ik je van harte uit om die kennis te delen! :)
En ik natuurlijk ook ! :D
Bolletje92 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:12:
Wel weet ik dat Acer een 3-jarige garantie geeft voor 60 euro.
Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet dat Mahé vanalles voor laptops heeft. Kost wel wat meer dan 25 euro maar er zit ook een stuk meer bij. Voor een laptop van 700 euro betaal je voor 3 jaar 109,- euro. Dit is dan ook wel gelijk met diefstal, valschade en nog veel meer. Als je nu een laptop koopt voor 700 euro en over 2 jaar gooi je er een glas cola overheen word ie gerepareerd of krijg je een nieuwe. Voor dingen zoals vochtschade heb je dan wel een eigenrisico.

Voor mensen die de laptop veel onderweg gebruiken vind ik het die 109 euro zeker waard. (En nee ik werk niet bij Mahé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Kijk anders eens bij www.notebooktotaal.nl. Weet niet precies hoe het geregeld is met de garantie van XXODD, BTO en Lenovo thinkpads maar de internetshop wordt geroemd om zijn service en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ok bedankt voor de replies, ik weet genoeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat weet je dan nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:44
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:20:
Ik heb nog nooit gehoord van een constructie waarbij je fabrieksgarantie bij zou kopen (tenzij je dus direct bij de fabrikant koopt of tenzij je het over een product hebt dat aan huis wordt gerepareerd). Ik neem aan dat het over een garantieplan van de winkelier zelf gaat; een verzekeringsmaatschappij heeft vaak een dekking tegen onheil van buitenaf en is vaak wat duurder.
Bij diverse merken kun je gewoon garantie bijkopen.
Zoals Acer, HP/Compaq, Sony etc.
Meestal moeten deze binnen 90 dagen na de aanschaf van de laptop geactiveerd worden en ik geloof soms in het eerste jaar.

http://tweakers.net/price...ntie-en-servicepacks.html

Deze garantie packs kosten wel wat meer dan 25 euro.

Ik geloof dat je ook bij redcoon redelijk goedkoop garantie kunt bijkopen ik weet alleen niet hoe het met de kwaliteit van hun service zit.
Pagina: 1