In een windows-only (momenteel XP) applicatie welke veel werkt met grote files (max 150MB per stuk) heb ik een waarschuwingssysteem gemaakt welke controleert of de verschillende partities voldoende vrije ruimte hebben.
Een eerste implementatie kijkt (mbv GetDiskFreeSpaceEx) elke minuut hoeveel vrije ruimte er nog is en als deze onder de 3% komt waarschuwt ie. 3% komt overeen met 400MB en dat kan een moderne schijf in enkele seconden vol schrijven.
Wegens performance zie ik het niet zitten om het systeem elke paar seconde deze check te laten doen.
Weet iemand of je Windows zo ver kan krijgen dat je dit event-based kan maken?
(C++, C# .net of WMI maakt niet uit)
Ik heb zitten zoeken via google en op msdn, maar kan hierover geen events vinden.
Een eerste implementatie kijkt (mbv GetDiskFreeSpaceEx) elke minuut hoeveel vrije ruimte er nog is en als deze onder de 3% komt waarschuwt ie. 3% komt overeen met 400MB en dat kan een moderne schijf in enkele seconden vol schrijven.
Wegens performance zie ik het niet zitten om het systeem elke paar seconde deze check te laten doen.
Weet iemand of je Windows zo ver kan krijgen dat je dit event-based kan maken?
(C++, C# .net of WMI maakt niet uit)
Ik heb zitten zoeken via google en op msdn, maar kan hierover geen events vinden.