ik heb een heel vreemd probleem, even in het kort mijn setup:
Gigabyte X48-DQ6 moederbord,
intel q6600 processor
4 gig gskill ddr2
een 'made by ocz' 750w voeding
een asus hd4870
dat geheel (nb, gpu en cpu) op waterkoeling
en een 7600gs om mn 3e scherm te koppelen
nu had ik de optie om goedkoop een 2e hd4870 op de kop te tikken, een msi in dit geval.
voor mij kan die dan zowel voor mn 3e scherm als voor crossfire met 1 scherm dr aan gebruikt worden, maar dat is niet waar dit topic over gaat.
-ik heb de 7600gs uit de pc gehaald en de 2e hd4870 aangesloten, kabeltjes en alles, crossfire brug dr op, geen beeld, fan van de ene kaart blijft volop loeien (andere is stil, waterkoeling)
-crossfire brug dr af, 3e monitor aangesloten aan de 2e hd4870, zelfde symptomen, geen beeld
-na een beetje prutsen en rebooten en een bios reset heb ik beeld op mn 1e hd4870, maar de 2e is nogsteeds 'dood'
- 1e 4870 losgetrokken en de nieuwe in die slot geprobeerd, geen resultaat
- 7600gs maar weer teruggezet, kan ik in ieder geval weer werken.
-2e hd4870 in een andere pc geprobeerd, niks aan de hand, werkt gewoon
....dus het ligt niet aan de kaart, maar... ook niet aan de pc, nu wat? de hele zooi uit de kast halen is niet echt een optie vanwege de strakke waterkoelingslangen, zijn er verder nog opties die ik over het hoofd heb gezien?
Gigabyte X48-DQ6 moederbord,
intel q6600 processor
4 gig gskill ddr2
een 'made by ocz' 750w voeding
een asus hd4870
dat geheel (nb, gpu en cpu) op waterkoeling
en een 7600gs om mn 3e scherm te koppelen
nu had ik de optie om goedkoop een 2e hd4870 op de kop te tikken, een msi in dit geval.
voor mij kan die dan zowel voor mn 3e scherm als voor crossfire met 1 scherm dr aan gebruikt worden, maar dat is niet waar dit topic over gaat.
-ik heb de 7600gs uit de pc gehaald en de 2e hd4870 aangesloten, kabeltjes en alles, crossfire brug dr op, geen beeld, fan van de ene kaart blijft volop loeien (andere is stil, waterkoeling)
-crossfire brug dr af, 3e monitor aangesloten aan de 2e hd4870, zelfde symptomen, geen beeld
-na een beetje prutsen en rebooten en een bios reset heb ik beeld op mn 1e hd4870, maar de 2e is nogsteeds 'dood'
- 1e 4870 losgetrokken en de nieuwe in die slot geprobeerd, geen resultaat
- 7600gs maar weer teruggezet, kan ik in ieder geval weer werken.
-2e hd4870 in een andere pc geprobeerd, niks aan de hand, werkt gewoon
....dus het ligt niet aan de kaart, maar... ook niet aan de pc, nu wat? de hele zooi uit de kast halen is niet echt een optie vanwege de strakke waterkoelingslangen, zijn er verder nog opties die ik over het hoofd heb gezien?