Ik vraag me iets af, sinds 1 okt 2009 kun je de overheid in gebreken stellen voor het niet tijdig beslissen en daar aan gerelateerd een dwangsom eisen mochten ze nadat jij de des betreffende instelling ingebreken hebt gesteld nog geen beslissing heeft genomen. het termijn is hiervoor 2 weken en daarna kunnen je een dwangsom gaan eisen.
nou staat er ook in de Algemene wet inkomensafhankelijke regelingen.(AWIR)
dus voor toeslag jaar 2009 als je voor of op 1 april 2010 aangiften inkomstenbelasting hebt gedaan zou je eigenlijk voor 1 juli 2010 je definitieve berekening moeten hebben ontvangen.
zou je nou met de wet dwangsom de belastingdienst toeslagen ingebreken kunnen stellen een daarna een dwangsom eisen? omdat zij zichzelf wettelijk verplichten iets na te komen of je daarvan op de hoogte te stellen wat zie dus nooit doen en de definitieve beschikking van de toeslagen krijg je pas ergens in okt/nov/dec
dus mijn vraag is kan ik hiermee met 3 of 4 brieven even makkelijk 1260 euro me verdien
aan de belastingdienst.
nou staat er ook in de Algemene wet inkomensafhankelijke regelingen.(AWIR)
uit deze wet tekst maak ik op dat de belastingdienst toeslagen binnen 13 weken nadat er voor het laats aangifte is gedaan voor dat toeslag jaar bij de inkomsten belasting een definitieve berekening voor dat toeslag jaar moeten hebben gemaakt.1.Indien ten name van de belanghebbende, zijn partner of een medebewoner over het berekeningsjaar een aanslag inkomstenbelasting wordt vastgesteld, kent de Belastingdienst/Toeslagen de tegemoetkoming met betrekking tot dat berekeningsjaar toe binnen 13 weken nadat de laatste in dit kader van belang zijnde aangifte inkomstenbelasting is ingediend, of, indien dat eerder is, binnen acht weken na de vaststelling van de laatste in dit kader van belang zijnde aanslag. Voor de toepassing van de eerste volzin wordt een aangifte inkomstenbelasting die is ingediend vóór 1 april van het jaar volgend op het berekeningsjaar geacht te zijn ingediend op 1 april van het jaar volgend op het berekeningsjaar. Indien ten name van de belanghebbende, zijn partner of een medebewoner over het berekeningsjaar een beschikking ter zake van niet in Nederland belastbaar inkomen wordt vastgesteld, kent de Belastingdienst/Toeslagen de tegemoetkoming met betrekking tot dat berekeningsjaar toe binnen acht weken na de vaststelling van de laatste in dit kader van belang zijnde beschikking. De derde volzin is uitsluitend van toepassing indien de in die volzin genoemde termijn verloopt op een datum die gelegen is na afloop van de in de eerste volzin bedoelde termijn.
2.Indien voor geen van de in het eerste lid bedoelde personen over het berekeningsjaar een aanslag inkomstenbelasting of een beschikking ter zake van niet in Nederland belastbaar inkomen wordt vastgesteld, kent de Belastingdienst/Toeslagen de tegemoetkoming met betrekking tot dat berekeningsjaar toe vóór 1 december van het jaar volgend op het berekeningsjaar.
3.Indien de tegemoetkoming niet binnen de in de vorige leden genoemde termijn kan worden toegekend, stelt de Belastingdienst/Toeslagen de belanghebbende hiervan schriftelijk in kennis onder het noemen van een redelijke termijn waarbinnen toekenning zal plaatsvinden.
dus voor toeslag jaar 2009 als je voor of op 1 april 2010 aangiften inkomstenbelasting hebt gedaan zou je eigenlijk voor 1 juli 2010 je definitieve berekening moeten hebben ontvangen.
zou je nou met de wet dwangsom de belastingdienst toeslagen ingebreken kunnen stellen een daarna een dwangsom eisen? omdat zij zichzelf wettelijk verplichten iets na te komen of je daarvan op de hoogte te stellen wat zie dus nooit doen en de definitieve beschikking van de toeslagen krijg je pas ergens in okt/nov/dec
dus mijn vraag is kan ik hiermee met 3 of 4 brieven even makkelijk 1260 euro me verdien