Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers,

Ben opzoek naar een nieuwe gsm. Wil van mijn N95-2 af omdat ik het een rot systeem vindt, en nou spreekt mij Windows Mobile 7 mij heel erg aan. Nu weet ik eigelijk niet precies welke telefoon dit komende jaar zou kiezen.

Nu heb ik een oogje op de HTC Mondrian, er is nog niet veel over bekent, weet iemand hier meer van en wanneer deze uitkomt samen met Windows Mobile 7? En wat ik graag wil weten is de prijs, weet iemand hier iets meer van?

Verder wil ik het op de release halen, heeft iemand een tip waar ik goedkoop en snel een HTC kan bestellen. Verder komt Windows Mobile 7 die dag uit in het engels (dit is niet zoon groot probleem), maar kan ik wel in de toekomst een update downloaden voor Nederlandse taal? Zo niet maak het niet zoveel uit, en hoe gaat het met de marktplace? Heb gelezen tot in het begin geen marktplace is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Linkje
niet veel later moet ook de HTC Mondrian zijn opwachting maken. De Mondrian moet de eerste Windows Phone 7-telefoon gaan worden van HTC en met de launch van oktober lijkt dit eerdere uitspraken van de producent te bevestigen.
Prijs is nog niet bekend volgens mij.

Verder stel je veel vragen die netjes op google te vinden zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door majoh op 04-08-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
majoh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:06:
Linkje

[...]

Prijs is nog niet bekend volgens mij.

Verder stel je veel vragen die netjes op google te vinden zijn...
Heb genoeg informatie opgezocht op google, maar toch blijf ik met veel vragen zitten. Wil ook in de toekomst er goed mee overweg kunnen. Hoelang en waarom Marktplace er in het begin niet is, of er een update komt naar Nederlandse taal. Die vragen vindt ik nergens op google terug, als het in Oktober uit moet komen dan moeten we toch al wat meer informatie verwachten? Verder heb ik nog nooit met Windows Mobile gewerkt, vandaar al die vragen, en tevens komt er ook bij kijken tot op elke site wel iets anders staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nou dan doe ik even moeite voor je:

Phone Series 7 is compleet anders dan alle andere Windows Mobile versies hiervoor, dus al had je ervaring daarmee, dit zal compleet anders zijn.

In oktober komt de Engelse variant uit, deze wordt misschien ook in Nederland uitgebracht. Voor een Nederlandse versie zul je toch echt nog even moeten wachten. Lees volgende bericht:
Microsoft ging er dan ook vanuit dat het OS nog gewoon dit jaar, weliswaar zonder Nederlandse applicatiewinkel en taal, op de Nederlandse markt zal gaan komen.
[..]
Rinsema heeft hier zijn twijfels over en verwacht dan ook dat pas in april van volgend jaar het OS daadwerkelijk gelanceerd kan worden in ons land aangezien dan het systeem vertaald is en de Nederlandse versie van de applicatiewinkel ook live kan gaan. Het gaat daarbij niet alleen puur om de taal. Een Nederlandse marktplaats ontbreekt en daarnaast zijn er nog andere lokale functies die niet aansluiten voor gebruik in Nederland
Wat redenen dus waarom de release van de Nederlandse versie niet dit jaar is.

Over het algemeen zijn er vaak geen updates van Engelse toestellen met de Nederlandse taal, maar denk dat daar nu nog weinig over bekend is. Ik denk dat het enige wat je kan doen is afwachten hoe het allemaal gaat lopen. En aangezien de NL release dus ergens in 2011 ligt, zal het nog wel even duren voordat je daar antwoord op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
majoh schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:10:
Nou dan doe ik even moeite voor je:

Phone Series 7 is compleet anders dan alle andere Windows Mobile versies hiervoor, dus al had je ervaring daarmee, dit zal compleet anders zijn.

In oktober komt de Engelse variant uit, deze wordt misschien ook in Nederland uitgebracht. Voor een Nederlandse versie zul je toch echt nog even moeten wachten. Lees volgende bericht:

[...]

Wat redenen dus waarom de release van de Nederlandse versie niet dit jaar is.

Over het algemeen zijn er vaak geen updates van Engelse toestellen met de Nederlandse taal, maar denk dat daar nu nog weinig over bekend is. Ik denk dat het enige wat je kan doen is afwachten hoe het allemaal gaat lopen. En aangezien de NL release dus ergens in 2011 ligt, zal het nog wel even duren voordat je daar antwoord op kan krijgen.
Dan wacht ik het allemaal af, maak mij niks uit of Windows in het engels is, maar niet tot ik straks daarmee problemen krijg met Marktplace (Wegens andere taal of versie). Een half jaar zonder Marktplace zitten vindt ik nog niet zo erg, maar niet tot het dan problemen geef omdat ik geen Nederlandse versie heb, of krijg ik gewoon een engelse Marktplace. Het is allemaal vrij onduidelijk, vandaar tot ik ook mensen hierom vraag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 15:01
Zoals hierboven geroepen is door majoh zal WP7 rond oktober uitkomen in een aantal talen. HTC, Samsung LG en SE hebben aangegeven telefoons te gaan maken met WP7 echter zijn ern og geen releasedates vastgesteld. Vanaf oktober in ieder geval ergens.
Even geduld of een ander toestel kiezen eventueel met android er op. (HTC desire, Samsung Galaxy S, Motorola Milestone, HTC Legend, etc)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zult nog even moeten wachten op WP7. De telefoons die er mee uitkomen zullen denk ik weinig van elkaar verschillen omdat Microsoft veel strengere eisen stelt aan de hardware. Voor WP7 zul je nog even geduld moeten hebben en als het uit is dan is er voorlopig alleen een Engelse versie, dus het is ook nog maar de vraag hoe veel telefoons via de reguliere kanalen (je kan er natuurlijk altijd een in het buitenland bestellen) beschikbaar komen.

Als ik zelf nu een nieuwe telefoon zou moeten kiezen zou ik kijken naar Android toestellen denk ik omdat het een uitgebreide market heeft en wat minder beperkt is als IOS. Wat is voor jou de reden om te kiezen voor WP7?
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:10:
[...]

Heb genoeg informatie opgezocht op google, maar toch blijf ik met veel vragen zitten. Wil ook in de toekomst er goed mee overweg kunnen. Hoelang en waarom Marktplace er in het begin niet is, of er een update komt naar Nederlandse taal. Die vragen vindt ik nergens op google terug, als het in Oktober uit moet komen dan moeten we toch al wat meer informatie verwachten? Verder heb ik nog nooit met Windows Mobile gewerkt, vandaar al die vragen, en tevens komt er ook bij kijken tot op elke site wel iets anders staat.
Marketplace is een losse App dus als het er niet in zit lijkt me dat je dit gewoon kunt installeren. Op dit moment heb ik een Smartphone met Windows Mobile 6.5 (Smartphone dus) en zitten er denk ik zo'n 10 apps in de market. Dat zal met Windows Mobile 6.5 Proffesional wel meer zijn, en Windows Phone 7 zal ook wel meer Apps krijgen maar zeker in het begin zal het flink achterlopen bij Android en IOS.

Of de talen geupdate worden weet ik niet, maar bij vorige Windows Mobile versies zijn er nooit updates geweest (enkele populaire toestellen uitgezonderd die uitkwamen net voor een nieuwe Windows Mobile versie). Bij populaire toestellen is het wel vaak zo dat via XDA wel nieuwe roms beschikbaar komen (en talen), maar dan zit je dus in het grijze circuit (niet verboden, maar wel ontmoedigt) en ben je afhankelijk van het beschikbaar zijn van 3th party hacks om je firmware te flashen.

[ Voor 73% gewijzigd door Marzman op 04-08-2010 12:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

WP7 heb je, zeker in het begin, niet veel aan. Geen Zune ondersteuning, geen XBox Live ondersteuning, je moet met de Zune client synchroniseren (die alleen stabiel is op Windows 7) en je hebt geen Marketplace. Wat je dan wel hebt is een (ongetwijfeld) overpriced toestel met een saai OS waar alles op dichtgetimmerd is. Om met de reacties boven mij mee te gaan denk ik dat je beter af bent met een Android toestel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat denk ik ook, krijg je ook nog die dingen als Windows Live, Bing, Bing Maps, Live mail en dergelijke geintegreerd. Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de Google varianten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reden is waarom ik voor Windows Mobile 7 kies is tot ik regelmatig op mijn Xbox Live account zit, verder doe ik ook veel met foto's, muziek en films. Heb thuis ook systemen lopen op Windows 7, en is erg handig als ik mijn gsm daar op kan connecten. Zelf gebruik ik ook mijn xbox 360 als media center op mijn tv en voor games uiteraard. Verder ben ik benieuwd tot ik met mijn laptop via mijn gsm op internet kan komen als ik bijv in de trein zit (als dit mogelijk is), en kan alles vrijsnel en makkelijk up to date houden. Ook om vrij snel en makkelijk te internetten. Zelf gebruik ik ook windows live en live mail.

Heb eenmaal veel gedaan in de pc wereld, en ben altijd bij Microsoft gebleven. En omdat ik geen vertrouwen meer heb in Nokia wil ik over stappen naar Windows Mobile, en Apple bevalt me gewoon niet, en als ik naar de Applicaties kijkt is het gewoon overpriced zooi wat op de marktplace zit. Met Andriod heb ik nog nooit mee gewerkt, maar zit wel te twijfelen om een HTC Evo 3G/4G te pakken met Andriod 2.2 of HTC Mondrian met MW7 te pakken.

Kwa applicaties ben ik meer voor navigatie, of andere handige applicaties voor multi-media enof xbox live.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou in ieder geval een review afwachten. Als je verder ook de Microsoft producten gebruikt kan het wel een goede keuze zijn. Windows Mobile 6.5 vind ik ook niet zo verkeerd, alleen zie ik wel dat het zwaar achterloopt op Android en IOS. Maar met WP7 heeft Microsoft alles omgegooid omdat ze dat zelf ook wel weten.

Je laptop laten internetten via je telefoon gaat inderdaad supersimpel (active sync en een progje opstarten op je mobiel en klaar). Met apps zal het voorlopig wel een achterstand hebben.

/▌

Pagina: 1