Toon posts:

TV voor software monitoring, ook zonder pc mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bijna elke IT afdeling hangt er hier ook een pc+scherm met wat systeem monitoring software (scom, hp sim, etc).

Nu willen wij in de toekomst een paar grote LCD's ophangen, en daar diverse output op projecteren. Ik wil het liefst dat er geen pc aan hangt, dit kost namelijk weer ruimte. Het mooiste zou zijn als alles over het netwerk wordt geladen op de TV

Een TV met ingebouwde Browser dus.

Ik ben ook niet goed bekend met DLNA, maar volgens mij is DLNA niet bedoeld om te browsen naar een website.

Wat zijn mijn opties in deze situatie? hoe krijg ik op de meest efficiente manier output op mijn TV's zonder al te veel componenten te gebruiken? en hoe hebben andere IT afdelingen dit ingericht?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
DLNA is inderdaad niet bedoelt om te browsen. DLNA wordt gebruik om content als FOTO/FILM/MUZIEK naar je tv te streamen.

Ik denk dat een PC/Laptop de meeste vrijheid geeft wat betreft het weergeven van netwerk-status e.a. zaken.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verberg een laptop achter 1 van de LCD's en laat die de schermen aansturen.......

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 16:19

beany

Meeheheheheh

De Samsung 820DXN-2
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

Is een Samsung TV met ingebouwde computer. Ding kan geloof ik ook nog andere schermen aansturen.

edit: specs van de ingebouwde computer:

CPU Athlon X2 Dual-Core 4450e (2,3 GHz)
N/B AMD RS780
S/B AMD SB700
GPU AMD RS780 (IGP)
FDM/HDD HDD 40 GB
Geheugen DDR2 1 GB
Ethernet Marvell 88E8055 Gigabit LAN

edit2: ehm, oeps... deze is wel wat duur. 36.000 euro excl. BTW. Maar dit is dan ook een 82" scherm. Volgens mij zijn er ook varianten die een stuk goedkoper zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door beany op 04-08-2010 10:53 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij zijn er wel tv's met wat "mediacenter" mogelijkheden. Ik denk alleen dat een oplossing met een PC een stuk goedkoper is. Die PC zou je misschien nog achter het plafond kunnen verstoppen?

Het zijn altijd wat beperkte browsers dus je zult ook nog moeten kijken of je de pagina wel automatisch kan laten verversen en of het uberhaupt werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

netbook met hd ondersteuning per flatscreen achterop gemonteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de TV markt dus minder ver dan ik had gehoopt.

een optie om een klein laptop achterop te monteren lijkt mij vooralsnog het best idee. een TV met ingebouwde PC komt op hetzelfde neer, zal alleen vrij duur zijn in aanschaf.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of een ongebruikte thin client, de meeste hebben gewoon een browser aan boord

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 04-08-2010 12:59 ]

Iperf

Pagina: 1