• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 20:45
Sinds de installatie van een nieuwe CPU-koeler start m'n pc niet door, of daar lijkt het op.

Ik zet de pc aan middels de aan/uit knop, krijg geen beeld, de powerled gaat niet branden, en de pc is daarna niet meer met dezelfde knop uit te krijgen. Ook lang ingedrukt houden van de knop werkt niet.

Moederbord: BioStar A760G M2+
Proc: AMD x2 240e
2GB merkloos geheugen

Ik heb geprobeerd om het geheugen eruit te halen, dit maakte niks uit. Ook zit inmiddels de originele koeler er weer op, ook dit maakt niets uit. Hardeschijven en dergelijke zijn afgekoppeld van de stroom, om zo uit te sluiten dat de voeding, 430 watt BeQuiet, overbelast is.

Iemand 'n idee?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:14
Waarschijnlijk je mobo om zeep geholpen. Probeer anders eens 1 bankje geheugen in verschillende sockets en loop je (stroom)kabels even na of je per ongeluk niets scheef/eruit hebt getrokken.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:59
Heb je niet per ongeluk een pinnetje van je cpu verbogen bij het vervangen van de koeler? Is hij goed gemonteerd?

• endness
Pinnetjes van m'n cpu staan allemaal recht, cpu is verder ook blijven zitten bij t vervangen van de koeler. Mobo om zeep zou best kunnen, 't was niet de meest soepele installatie van een koeler, waarbij ik af en toe best wat kracht moest zetten.

RAM in de verschillende banken maakt geen verschil.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:59
CPU is blijven zitten bij het vervangen van de koeler? Hoe heb je de koelpasta eraf gehaald dan?

• endness
Met een licht vochtig keukenpapiertje. Ging er prima af hoor :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

En dat moet je dus nooit doen :+
Zo puur mogelijk (ontsmettings) alcohol en een stoffen doek...
Hierna heb je ook weer nieuw koelpasta aangebracht mag ik hopen?

Krijg je piepjes ect van je speakertje? En heb je het al geprobeert met 1 dimmetje RAM? (of is het maar 1 dimmetje)

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 04-08-2010 01:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• endness
Uiteraard nieuw aangebracht. Ik heb 2 dimmetjes, maar ook 1 dimm in beide sloten geprobeerd. Speakertje krijg ik geen geluid uit, nooit gekregen trouwens. Zal morgen eens zoeken of ik nog 'n ander speakertje heb..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

Dat zou ik maar even doen ja, want je behoort 1 piepje te krijgen aan het einde van de POST. Als teken dat alles goed is, als je wat anders krijgt betekend dit een foutmelding. En die kun je zo opzoeken op het internet.

Even een heel domme vraag: CPU fan er wel eens uitgetrokken? Misschien is er iets met de fan (geen zorgen, het kost de PC minstens 2/3 mins om boven de 70c uit te komen) start hij dan wel?

Het lijkt mij gewoon dat er koelpasta op het moederbord is gekomen, of dat je hem hebt gemold met het forceren van de koeler :'( Hoezo denk ik dit? Want de koeler (Heatsink dan) zou niks mogen uitmaken of je PC wel of niet start. Als de koeler er op geforceerd is dan kan er wat kapot gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1