Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweaknews privacy opschroeven, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Van onderstaande 'ben ik wel geschrokken'.
Eerst al de snailmail manier van proefperiode aanvragen en dat je doopceel kwa n.a.w. dan gelicht wordt, terwijl het via internet in 1 minuut kan, en dan dit antwoord op mijn opmerking dat mijn tweaknews log-in-naam en ip adres in headers van berichten op usenet terugkomen hetgeen bij andere usenetproviders niet het geval is, sommige wel, maar het kAn dus wel, een stuk anoniemer. De naam in het verhaaltje hieronder is een victief, maar is tevens dan ook de naam van mij bij tweaknews, met ip nummer, dus inloggegevens (password gokken) voor deze of gene zijn niet ver weg...
Beste klant,

Helaas zou ik niet weten hoe u dit zou kunnen wijzigen. Zou dit misschien ergens in de instellingen
staan van het progamma waar u mee post? Misschien biedt www.tweakers.net een oplossing indien u
hier uw vraag stelt.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet,

Uw helpdesk

On Tue, 03 Aug 2010 12:27:05 +0200, xyx@xyz.nl wrote:
> Hallo,
>
> Ter test wilde ik eens tweak news proberen.
> Helaas zie ik in posts de headers mijn naam en ip terug!!
>
> 12######## news.tweaknews.nl 26### ## mijn tweaknews login naam # /##.###.47.###:1##22
> De #'s zijn in de echte headers ook echte cijfers en letters.
>
> Maar goed, nu het downloaden nog.
>mvg, ##########
Maar goed je weet maar nooit wat je niet weet, kan ik in full version van agent 4 mijn login naam van tweaknews (die heel anders is dan mijn wEl ingevulde nickname in forte agent) en ip adres doorgave afzetten? Bij mijn vorige USP was dat niet nodig.(Maar die had <200 dagen retentie)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Deze informatie wordt geplaatst door de newsserversoftware (dubbele woordwaarde!) van de USP, jij kunt hier zelf dus helemaal niets aan doen; is dus afhankelijk van de instellingen van de software van de USP.

Wel 'een beetje slordig' om deze informatie in klare tekst op te nemen in plaats van gecodeerd.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Zo dat is inderdaad wel slordig, ik weet niet welke providers dat nog meer doen maar ik heb het nog niet eerder gezien ergens :{

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Noxious schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:37:
Zo dat is inderdaad wel slordig, ik weet niet welke providers dat nog meer doen maar ik heb het nog niet eerder gezien ergens :{
Ik vond deze net via google:

>Er ontstaan veel technische problemen in de groep

"'De groep' is virtueel. Een over internet verspreidde legpuzzle
waarvan wij de vele stukjes krijgen en welke voor zo ver mogelijk dan
een beeld vormen.
Dat in usenet land, de providers er van, daar HEEL VEEL scheelt de
laatse maanden, opvallend en raar, is een gegeven. Ik heb er nu al
exact 10 geprobeert.
En je komt de gekste dingen tegen:
nl.politiek staat in de lijst van hun sever na download van de
groepen, maar ontvangt geen headers, of wel headers maar geen body's,
of verhakselde headers danwel bodies... danwel nicknames..
Je kan soms wel posten, geen error, maar je bericht verdwijnt in het
niet, komt nergens aan. Of de groep is er, werkt kwa berichten lezen,
maar posten aldaar lukt niet, terwijl dat op dezelfde server wel in
een.of.andere.alt.test.groep kan...
Of ze sturen je IP nummer mee al zeggen ze , zo lijkt het, van niet
('anoniem posten' is dan ineens dat je zelf een nickname mag
bedenken...&$^*@&%$(@)"

Laatst was er inderdaad een storing, bij 5 tegelijk, en ik krijg het idee dat veel van die USPs gewoon parallelle 'data schuivers' van grote jongens als giganews e.d. zijn.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

We vinden het belangrijk dat klanten anoniem kunnen reageren indien zij dit wensen. Ons platform zet daarom nooit gegevens in de header die een klant ongewenst de anonimiteit zal ontnemen, geen username, geen mailadres en zeker geen ip. Als iets dergelijks wel in de header terecht komt dan zet de usenet-client dat in het 'from' veld, net als dat bij email gebeurt.

Als je ons kunt helpen aan een message-id zullen we onderzoeken hoe de vork in de steel zit :).

We zullen de helpdesk hiervan op de hoogte brengen zodat zij voortaan een gedegen antwoord op deze vraag hebben, erg bedankt voor de feedback!

Update: met behulp van de message id's hebben we een probleem kunnen herproduceren dat op één van onze servers en in enkele gevallen kon zorgen dat de header waarin de afzender staat genoteerd, niet van encryptie werd voorzien. Een van de uitzonderingen is dat dit probleem enkel voorkwam bij gebruik van SSL. Het probleem is inmiddels opgelost. Hartelijk dank voor net melden.

[ Voor 23% gewijzigd door Tweak op 04-08-2010 16:03 ]

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
[b][message=34464107,noline]Update: met behulp van de message id's hebben we een probleem kunnen herproduceren dat op één van onze servers en in enkele gevallen kon zorgen dat de header waarin de afzender staat genoteerd, niet van encryptie werd voorzien. Een van de uitzonderingen is dat dit probleem enkel voorkwam bij gebruik van SSL. Het probleem is inmiddels opgelost. Hartelijk dank voor net melden.
SSL had ik nog niet eens geprobeert.
Maar het lijkt opgelost inderdaad, net een testje gedaan met als result:

From: viktief@afrika.nl
Newsgroups: alt.huppeldepup.ergens.anonymous.test.nl.groups
Subject: werkt het?
Date: Wed, 04 Aug 2010
Message-ID: <btti55675676dj0aatmnl856756786pl73g8kn0tuph47575672@4ax.com>
X-Newsreader: Forte Agent 4/32.17
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Antivirus: avast! (VPS 100804-0, 04-08-2010), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 1
Organization: TweakNews
X-Trace: KNIP
Xref: news.tweaknews.nl alt.anonymous.test:1318
X-Antivirus: avast! (VPS 100804-0, 04-08-2010), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

Dus als het zo blijft, petje af voor de vlotte oplossing!!!
Ik zal hem weer instellen als download server voor binaries en de speed testen.
Aantal connecties staat vast wel ergens op de tweaknews site (20 mbit, en staat niet in de brief)

Edit, met 8 connecties, tussen de 1000 en 1200 kB, via easy nog wat news een snelheid zoals mijn adsl connectie netto is(ja ik ben dicht bij de centrale) , bijna 1800 kB continue..
Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg207/usegrouper/tweaknews-speed.jpg

Edit 2 met 8 connecties en SSL klimt ie tot 1400 kB, echter dropt ook regelmatig naar 800 kB en dat met iets van 23 x 15 megabyte bestanden.

Edit 3 17:14 uur ...maar net bij de 3e download, poort 563 SSL, ineens wel 1800 en een beetje kB...
Kan dit per use(binaries)groep verschillen? Want alle 3 de files waren ongeveer 400 MB totaal in blokjes van 15 MB rar's.

[ Voor 18% gewijzigd door notsonewbie op 04-08-2010 17:22 ]

Pagina: 1