My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
De zon staat steeds ongeveer in het midden. De verdeling lucht/land is ook steeds hetzelfde zo ongeveer behalve de laatste. Door deze dingen lijken de foto's op het eerste gezicht nogal op elkaar, en dat is zonde. 1 en 2 lijken ook nog op elkaar qua onderwerp waardoor het geen al te sterk begin is.
De horizon in de 2e foto is erg scheef, in 4 en 1 een beetje.
De beste vind ik 6, mooi gespeeld met het licht en een lekkere sfeer. 1 is ook leuk om naar te kijken.
Edit: flares en donkerheid storen me overigens helemaal niet.
De horizon in de 2e foto is erg scheef, in 4 en 1 een beetje.
De beste vind ik 6, mooi gespeeld met het licht en een lekkere sfeer. 1 is ook leuk om naar te kijken.
Edit: flares en donkerheid storen me overigens helemaal niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Moby op 04-08-2010 09:23 . Reden: Niet foto 5 maar 6 bedoel ik ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Op zich leuke foto's om te zien met die silouetten, zoals bijv. in nummer 5 of in 3; maar in alle foto's vind ik het verschil tussen 'kille harde' lucht en warme voorgrond te groot.
Bij het begin van de serie kreeg ik het gevoel: dit gaat een mooie serie worden!! Allen bleef dat gevoel niet door te weinig variatie. In de meeste foto's zit de horizon en de zon steeds op dezelfde plek. #6 is dan een welkome afwisseling in de serie.
De kleuren en de beleving in de foto's zelf vind ik helemaal super!! Zeker gezien het felle tegenlicht vind ik ze erg goed gelukt!!
Volgende keer iets meer spelen met de horizon en de zon en je hebt een hele leuke serie!
De kleuren en de beleving in de foto's zelf vind ik helemaal super!! Zeker gezien het felle tegenlicht vind ik ze erg goed gelukt!!
Volgende keer iets meer spelen met de horizon en de zon en je hebt een hele leuke serie!
Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500
De belichting is helemaal niet verkeerd maar de composities zijn inderdaad te centraal. Omdat de zon zo fel is kijk je bijna altijd langs de zon. Dat is misschien de reden waarom composities met de zon in het midden nooit zo natuurlijk overkomen.
De tweede foto vind ik dan ook het beste. Nummer 6 heeft wel wat maar is het toch net niet op de een of andere manier. Ik denk dat het goud-geel van het strand in combinatie met deze blauwe lucht niet natuurlijk is, hoewel het er misschien best zo heeft uitgezien.
De tweede foto vind ik dan ook het beste. Nummer 6 heeft wel wat maar is het toch net niet op de een of andere manier. Ik denk dat het goud-geel van het strand in combinatie met deze blauwe lucht niet natuurlijk is, hoewel het er misschien best zo heeft uitgezien.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Met uitzondering van 5 en 6 zijn het eigenlijk allemaal dezelfde foto's. Prima belicht, mooie felle kleurtjes, dat wel, maar te weinig variatie. Compositie hoeft voor mij niet zo volgens de klassieke 2/3 regeltjes, zeker bij dit soort foto's heb je wel wat voordeel van negatieve ruimte. Prima testcase, door te weinig variatie imho geen showcase.
Pagina: 1