[Win 7] Alle bestanden van gebruiker verwijderd/verplaatst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allen,

ik heb sinds enkele dagen een vreemde maar ook behoorlijk irritant probleem. Eerst de setting:
- een Windows 7 professional installatie, geheel legitiem
- vrijwel schone installatie
- 3 gebruikers/user accounts, waarvan een administrator die niet wordt gebruikt
Het probleem: de bestanden van één van de gebruikers verdwijnen. De gehele map documenten, muziek en foto's is gewoon leeg. Bij de 2e gebruiker is dit niet het geval. Nog iets opmerkelijks: onder de map c:\gebruikers worden nieuwe mappen aangemaakt met de naam TEMP.COMPUTERNAAM.000 . Er staan er inmiddels al vijf. Eergisteren heb ik in een van die mappen de kwijtgeraakte bestanden terug weten te vinden. Nu zijn ze daadwerkelijk allemaal verdwenen. Heeft iemand enige idee hoe ik dit euvel uit de wereld kan krijgen?

Bij voorbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temp mappen (in "users/gebruikers") worden gemaakt als het daadwerkelijke profiel van desbetreffende user niet (goed) geladen kan worden en/of corrupt is geraakt.
Omdat het een temp profiel betreft (waar dan mee aangemeld wordt) worden instellingen en degelijke niet opgeslagen.

Ik zou de user die problemen heeft verwijderen en een nieuw account ervoor aanmaken, om op zeker te spelen zou ik de gebruikersnaam niet 100% hetzelfde maken als de naam van de "probleem/verwijderde" gebruiker.

Grootte kans dat het daarna allemaal werkt zoals het hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik ga het proberen. Ik zit dan nog wel met de kwestie dat ik alle bestanden kwijt ben. Zouden ze nog ergens kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe als het profiel corrupt raakt zou je (als admin) nog wel bij de "home folders" moeten kunnen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er bij een corrupt profiel ook bestanden verwijdert waren.

Anders eens een data recover tool er overheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Dit is waarschijnlijk waarom de bestanden zijn verwijderd: eergisteren zag ik dat alle bestanden onder die account verwijderd waren. Vervolgens was ik gaan zoeken en heb ik ze gevonden onder de TEMP account. Vervolgens heb ik ze weer naar de juiste account gekopieerd. Wellicht heeft hij alle bestanden verwijderd omdat hij dacht dat ik aangemeld was onder een tijdelijke account in plaats van de echte account. Kan dit het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Het probleem speelt nog steeds, nu zelfs bij beide accounts. Ik heb een gebruiker verwijderd en een andere toegevoegd (tip van boven). Dit heeft helaas niet mogen baten. Het is zo irritant dat ik een herinstallatie overweeg, en dat terwijl het nog geen maand draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
wcduck schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:36:
Het probleem speelt nog steeds, nu zelfs bij beide accounts. Ik heb een gebruiker verwijderd en een andere toegevoegd (tip van boven). Dit heeft helaas niet mogen baten. Het is zo irritant dat ik een herinstallatie overweeg, en dat terwijl het nog geen maand draait.
Je hebt 100% zeker weten NIETS veranderd aan de originele rechten van C:\Gebruikers ?

Profiel problemen, zeker standalone (zonder domein) komen met Windows 7 nagenoeg nooit voor, tenzij er geknoeid wordt/is met de originele rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Newpowerr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:56:
[...]

Je hebt 100% zeker weten NIETS veranderd aan de originele rechten van C:\Gebruikers ?

Profiel problemen, zeker standalone (zonder domein) komen met Windows 7 nagenoeg nooit voor, tenzij er geknoeid wordt/is met de originele rechten.
Met ^^ Het enige wat ik nog kan bedenken is een virus, maar ik ken geen enkel (courant) virus die zo'n ingrijpende veranderingen aan een systeem toebrengt (omdat discretie voor een virus belangrijk is). Zelf denk ik dat er in ieder geval wat mis is met de installatie als je dit soort gedrag ziet. Volgens mij is herinstalleren de snelste, beste en gemakkelijkste oplossing.

• wcduck
  • Niet online
Ik heb werkelijk niets veranders aan de rechten van c:\gebruikers. Misschien dan toch maar een herinstallatie. Best balen.

• wcduck
  • Niet online
Er schiet me ineens wat te binnen: om de bestanden van gebruiker 1 in de account van gebruiker 2 te kunnen zien (foto's en muziek) heb ik deze mappen gedeeld op de volgende manier: rechter muisknop => delen met => hier heb ik gebruiker 2 geselecteerd. Ik heb dus wel iets met de rechten gedaan, maar dit is ook echt nodig. Ik zou geen andere manier weten om de bestanden tussen de gebruikers te delen. Zou het hier aan kunnen liggen?

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
Euh, misschien de public folders gebruiken? Welke niet voor niets in het leven zijn geroepen bij Windows 7...

• wcduck
  • Niet online
Hierbij worden de bestanden verplaatst naar de public folder. Dit is niet de bedoeling (denk bijvoorbeeld aan het maken van backups van een bepaalde user). Bij mijn weten is het delen met specifieke personen de juiste optie voor het delen van bestanden binnen een computer.

Pagina: 1