Antialiasing...

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Wat is antialiasing eigenlijk? Klopt het dat de beeldkwaliteit erop vooruit gaat maar dat je dan ook veel frames verliest? Maar wat het houdt het nu precies in?

Ps. de search was kaduuk ofzo... so don't blame me als het al es een topic is geweest... ;)

.... Ik weet het ook niet

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ehmm, hoe leg ik dat uit...

als voorbeeld: text. Normal is de scheiding tussen de letters de scheiding tussen twee pixels. Wit direct naast zwart dus. omdat een scherm met pixels werkt (duh) lijkt dit als snel erg kartelig/brokkelig whatever, ook bij plaatjes (bijvoorbeeld de scheiding van een persoon tegen de achtergrond).

bij anti-aliasing word er een vage scheiding tussen gemaakt, de de overgang minder hard gemaakt. Voor letters zijn dat grijze vakjes die de omtrek wat zachter maken. van een afstandje lijkt het zo een "soepele" letter. en bij plaatjes: hierbij verdwijnen kartelige randen van objecten...

right? denk da het zo wel klopt..

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

psies

nou kan dat dacht ik 1x
maar met fsaa 2x doet hij het nog es en beeld dan pas een frame af..
en fsaa 4x doet het eerst 4keer en dan pas frame

dus ik stel
zonder = fps
1x = fps /1
2x = fps/2
4x = fps/4

een gts kan dit wel aan of een voodoo maar dan bij 1024 de x4 optie geeft je een klap op de fps....maar tis wel mooi inderdaad...

/me typt dit onder voorbehoud..correct him if he is wrong...

Verwijderd

edit:
Damn te laat ! Maak er ff iets anders van :)

Hoe zit het met het FSAA gebeuren van de Kyro?? Werkt dat een beetje..

En heeft een PS2 ook FSAA/AAS, of blijft dat een pixelsoep ?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

Klopt wel ongeveer ja, maar daar is dan natuurlijk wel wat meer rekenkracht voor nodig, dus zal de snelheid natuurlijk wat afnemen.

Simpel plaatje:
[img]"http://www.mackido.com/Dojo/AntiAliasing/AntiAliasing.gif[/img]

Zoek ook zelf es met bv AV op 'antialiasing'. Genoeg info d8 ik zo...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ok, mooie uitleg... bedankt. :)

Ik denk dat ik het mijn GF2 MX maar niet aan zal doen om antialiasing op de hoogste stand te zetten.... ;) Of toch wel, en kijken hoe ie crepeert >:)

.... Ik weet het ook niet

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Heej vision...
Uhmz.. hoe hebbie je TB op 950 gekregen ??
'k heb ook een A7V Asus..
mijne loopt nu op 8.5 x 107 -> 909 Mhz
Maar hoger als 107 wil de fps niet, want dan gaat het systeem soms flippen :(
en me multip. wil heel raar niet hoger. Als 'k heb bv. op 9.0 zet start ie gwoon weer heel blij op met 800.. (100 bus standaard gezet dan)
?? enig idee
Sorry, hoort niet bij deze topic, maar om dan direct een nieuw topic te openen, terwijl ik het direct kan vragen.

ps. Heb wel net me Tnt2 ultra vervangen door een Gf2 mx... zou het geweest kunnen zijn dat de Tnt2 zo'n hoge bus niet zo leuk vond ??

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is, voordat ik hier weer commentaar op krijg...

Als ik bij Max Payne antialiasing aanzet, geeft ie een error en knalt terug naar de desktop. Ik heb een GF3 Ti200 en die zou dat toch aan moeten kunnen?!? Ik heb bij de instellingen van de videokaart ook al verschillende standen geprobeerd, maar het probleem blijft.

Ligt dit aan Max Payne?

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
heeft voodoo2 ook FSAA?

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

Mjah, ik vind dat je vraag weinig met dit topic te maken heeft. Op zich goed dat je de search gebruikt hebt :)

Maar ik denk dat een nieuw topic handiger is, als je daar ook even vermeld wat voor driver je hebt geprobeert en of je er met andere spellen ook last van hebt is je probleem wat beter op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.