WOL met oude DELL dimension 4600

Pagina: 1
Acties:

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05-2025
IK heb een (oude) Dell dimension 4600.

Die wordt momenteel voornamelijk gebruikt als DL en server station.
Het is dus wel handig om deze op te laten starten op het moment dat je 'm wil benaderen..

Wake On Lan dus!

Nu heb ik zowel op m'n laptop als op de desktop het proggie "magic packet sender" geinstalleerd.
Nu krijg ik de desktop wel uit de standby-mode, waardoor ik concludeer dat de netwerkinstellingen goed staan.

Het gewenste wake uit off-mode krijg ik echter niet voor elkaar.
Ik heb op de diverse fora al e.e.a. gelezen over de properties van de netwerkadapter (Intel Pro/100 VE) dus ik denk dat dat wel goed staat..

Iemand een suggestie?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Volgens mij staat Wake on Lan los van een OS (WOL in off-mode dan). Is je BIOS versie recent?

http://search.euro.dell.c...mension+4600+bios&cat=sup

[ Voor 33% gewijzigd door Friedchicken op 04-08-2010 10:36 ]

• tinus94
Oei, da's een goeie. Zal vanavond meteen even zien...

WON?

[ Voor 7% gewijzigd door tinus94 op 03-08-2010 18:28 ]

• tinus94
Bios wel ge-update, echter geen verschil..

Iemand een idee? :X

Verwijderd

Kijk eens in je BIOS, onder 'Power Management' of de optie 'Low Power Mode' op Disabled staat en niet op Enabled.
Verder moet je bij eigenschappen van je netwerkadapter (in apparaatbeheer) in het tablad 'Energiebeheer' de volgende optie uitvinken: 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'. Kijk verder ook even of er in het tablad 'Geavanceerd' nog Wake-On-LAN opties zijn die toevallig uitstaan.

Mocht het dan nog niet lukken, probeer dan eens de driver van je netwerkadapter te updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 21:07 ]

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:29
Check deze tut eens, misschien ben je een stap vergeten?

• tinus94
Grappig, ik had beide bovenstaande posts al volledig doorlopen en geprobeerd...maar helaas.

Enkel de driver updaten zou ik nog kunnen proberen.

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-02 23:24
Ik heb een Dimension 8300, als ik me goed herinner was dat een zwaarder model uit dezelfde periode (eind 2003). Doet ook geen WOL en ik kan ook nergens een bios optie vinden.
Hint: als de machine uit staat moet hij op de ethernetpoort toch een link hebben om WOL te laten werken. Zonder link gaat het sowieso niet werken.

• tinus94
Ik vrees dat inderdaad WOL vanuit off-mode niet gaat lukken.
In de Bios is inderdaad geen enkele optie die met WOL te maken heeft te vinden..

WOL vanuit suspend-mode werkt dus wel..

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
janbrede schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:59:
Hint: als de machine uit staat moet hij op de ethernetpoort toch een link hebben om WOL te laten werken. Zonder link gaat het sowieso niet werken.
Is er een link? Branden er lampjes op je switch of nic van laptop?

• tinus94
Ja, als ik een 'pakket' verstuur licht het oranje lampje een paar keer op. Ook als de PC uit staat.

Zou dit betekenen dat WOL vanuit off wel mogelijk is?

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-02 15:29
Ik heb WOL vanuit een andere modus dan volledig off nooit aan de praat gekregen (standby of hibernate). Ik vind het dus sterk dat jij dat wel klaar krijgt, maar uit volledige off-modus niet.

Niet altijd wordt de optie "WOL in een BIOS aangegeven als "WOL". Vaak is het PME, Power Management Events. Niet elke BIOS ondersteunt WOL, omdat het niet echt een standaard is.
Pagina: 1