Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klantnummer KPN zakelijk ISDN

Pagina: 1
Acties:

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 15:38
Nu lijkt dit een hele makkelijke, maar dat is het tot nu toe absoluut niet gebleken. Sinds kort hebben wij het netwerk omgegooid bij een stichting die minder valide mensen rondrijdt en hiervoor uitjes organiseert. Nu brengt dat een hoop rompslomp mee, inclusief het overzetten van de e-mail adres data.
Nu zijn we één van deze e-mail adressen van vergeten de accountgegevens te controleren. Deze stond namelijk ook niet in de documentatie van onze voorganger.

Nu willen we dus het wachtwoord resetten met het telefoonnummer, maar hiervoor is het klantnummer nodig. Hierdoor wordt het lastig:
Hiervoor was namelijk iemand aangesteld die de telefoon en internet aansluiting en domeinnaam heeft geregeld. Deze persoon is echter enkele jaren geleden vertrokken en heeft de documentatie met zich meegenomen. Deze wilt hij ook niet vrijgeven. Nu is de domeinnaam weer terug bij de stichting, maar de documentatie van de klantgegevens zijn nog steeds in zijn handen.

Nu schijnt dat het klantnummer identiek is aan het "hoofdnummer van de ISDN aansluiting", maar hiervan heb ik geen kaas gegeten, dus kom ik hier niet veel verder mee. Nu komt de vraag: waar vindt ik dit hoofdnummer? Mocht het van belang zijn: er wordt een SpeedTouch 716 als modem/router gebruikt. Hierin kan ik na veel zoeken echter niet veel vinden.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 09:44
Het klantnummer staat los van de telefonie. Het gaat hier om het klantnummer van de adsl verbinding. Even contact opnemen met de helpdesk van zakelijk adsl (0800 0403, keuze menu 3 volgens de site) en die kunnen je zo het klantnummer en eventuele verdere instructies geven.

...

Verwijderd

Je kunt het email wachtwoord ook uitlezen (igv. Outlook / OE) met bepaalde tooltjes. Of ander via het controle paneel van de KPN aanpassen.

Anders bellen, sturen ze per brief een nieuw wachtwoord toe.

[edit] Alle 3 opties zijn overigens heel simpel volgens mij?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 18:16 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gammro schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:20:Nu zijn we één van deze e-mail adressen van vergeten de accountgegevens te controleren. Deze stond namelijk ook niet in de documentatie van onze voorganger.

Hiervoor was namelijk iemand aangesteld die de telefoon en internet aansluiting en domeinnaam heeft geregeld. Deze persoon is echter enkele jaren geleden vertrokken en heeft de documentatie met zich meegenomen. Deze wilt hij ook niet vrijgeven.
Hopelijk verander je alle wachtwoorden van alle accounts?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wolly schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:18:
[...]

Hopelijk verander je alle wachtwoorden van alle accounts?
Of je verandert van hosting. Standaard heb je geloof ik 5 mailadressen, maar voor elke box extra betaal je relatief veel.

Heb je de zooi meteen in eigen beheer (en kan de vorige persoon er niet meer bij) en kun je orde op zaken stellen.

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Bij een zakelijke ISDN krijg je iedere maand een factuur met het klantnummer erop. Tenzij de beheerder deze ook heeft meegenomen. Maar dan zal hij zeker ook de facturen nog steeds betalen :P
Gammro schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:20:
Nu schijnt dat het klantnummer identiek is aan het "hoofdnummer van de ISDN aansluiting", maar hiervan heb ik geen kaas gegeten, dus kom ik hier niet veel verder mee. Nu komt de vraag: waar vindt ik dit hoofdnummer? Mocht het van belang zijn: er wordt een SpeedTouch 716 als modem/router gebruikt. Hierin kan ik na veel zoeken echter niet veel vinden.
Nee dat is niet zo, ik heb wel eens meegemaakt bij een stichting met een heleboel locaties dat ze wel 50 ISDN aansluitingen hadden. Dan zou je volgens jou dus 50 klantnummers hebben. De KPN kan heel erg omslachtig en moeilijk zijn, maar zo dom zijn ze ook niet. (Gelukkig)

[ Voor 66% gewijzigd door OK13 op 03-08-2010 19:54 ]

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 15:38
Ik ga vandaag nog even wat omslachtigs proberen, eerst een recovery van ntuser.dat(waarin de registerkeys onder HKEY_USERS\%oudegebruiker%\ vallen, hiervoor had iedereen nog een eigen PC zonder roaming profiles). Dan ga ik even terug om deze file met een registry recovery programma in een VM te zetten. Hierna lees ik de gegevens uit met een password recovery tool.

Dan lijkt het mij ook wel handig als ik vervolgens bij KPN aanklop om nog eens de technische gegevens naar het geregistreerde adres te sturen.

Iemand die nog iets beters heeft?

Verwijderd

Waarom al die moeite doen? Als je gisteren via de KPN je wachtwoord had laten resetten dan had je deze vandaag al per brief gehad.

Dit tooltje kan volgens de handleiding zonder je VM de file NTUSER.DAT uitlezen: http://www.passcape.com/outlook_express_password_recovery
Pagina: 1