Netgear wnr3500v2 wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:48
Hallo,

Ik heb een ziggo alles in 1 extra abonnement, en bekabeld gaat het allemaal prima (79 Mbps). Maar via WIFI haal ik maar een hele lage snelheid ; 4,5 Mbps max. via speedtest.net (getest met een ipad en iphone 3gs).

Ik heb inmiddels zo een beetje alle instellingen van de router geprobeerd, maar niks werkt.

Huidige instelling: channel 13
mode up to 300Mbps
WPA2-PSK
Qos alles uit

Wie kan mij helpen?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Omgeving: afstand, muren, kwaliteit van signaal op clients?

• bleekie
Zonder muren ertussen op ongeveer 1 meter afstand haal ik de 4,5 Mbps kwaliteit signaal is alle streepjes. Met wifi analyzer: signal strength -37dBm

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Probeer eens kanaal 1, 6 of 11. Encryptie zetten op alleen AES (niet TKIP). QOS heb je wel WMM aan laten staan?
Daarnaast kan je 3Gs max op 54Mbps connecten (802.11g) en zijn doorvoersnelheid is daarom maximaal theoretisch 27Mbps, in de praktijk echter (vooral met veel telefoons) veel lager. Test liever met een volwaardige WiFi 802.11n client en test sowieso niet ten tijde dat je 3Gs actief verbonden is.

• bleekie
Alle kanalen heb ik al geprobeerd, en de encryptie aes zit er niet op bij mij! WMM heb ik uit gezet en maakte geen verschil. Volgens mij moet die iPad wel N zijn toch? En ik haal met de telefoon meestal een hogere snelheid dan met de iPad!