Ik heb sinds een maand of 2 erg veel last van artifacts. Telkens rebooten verhielp het probleem nog wel eens, maar nu was ik toch echt van plan om het probleem definitief te fixen. Het gaat om dit type artifacts:

Specs:
Q9550 @ stock + Corsair H50
2x2GB DDR2-1066 RAM @ stock
Sapphire HD4870X2 - Catalyst 10.7
Maximus Formula - BIOS 1403
Antec 900 + 4 snelle Revoltec fans
Windows 7 64-bit - Clean Install + Soundmax en Catalyst drivers
Dingen die ik heb uitgesloten:
-BIOS: Zowel op 1302 als 1403 nogsteeds artifacts
-Catalyst: Zowel 10.5 als 10.7 vertoonde artifacts, heb ze beide zelfs nog 2x opnieuw geinstalleerd
-RAM: Ook met enkel reep 1 of 2 artifacts
-RAM: Zowel op 800mhz als op 1066mhz artifacts
-CPU Temp: Deze komt niet boven de 40-50 graden onder load
-PC meerdere malen grondig ontstoft, nogsteeds artifacts
Merkwaardig:
-Artifacts vinden meestal plaats wanneer m'n GPU de 100 graden nadert/bereikt
-Echter draait hij ook zo nu en dan artifacts-vrij op die temp
-Door (soms) meerdere malen te rebooten, de game opnieuw op te starten of the alt-tabben en weer terug te gaan in de game, wil het probleem nog wel eens verdwijnen, waarna ik gewoon probleemloos m'n pc kan gebruiken totdat ik weer reboot.
Als ik deze site als referentie gebruik, zou het probleem aan m'n video RAM liggen. Ik vermoed dat m'n kaart te warm wordt, en dan vooral het geheugen, waardoor ik deze artifacts krijg. Als ik de fanspeed omhoog gooi heb ik er bijna tot geen last van. Echter gebruik ik al anderhalf jaar de standaard Catalyst settings, en heb er nooit eerder last van gehad. Ik zou dus niet weten waarom ik nu ineens handmatig de fanspeed moet instellen. Stock zou de kaart zichzelf toch voldoende moeten kunnen koelen?
De kaart is voor zover zichbaar ook stofvrij.

Specs:
Q9550 @ stock + Corsair H50
2x2GB DDR2-1066 RAM @ stock
Sapphire HD4870X2 - Catalyst 10.7
Maximus Formula - BIOS 1403
Antec 900 + 4 snelle Revoltec fans
Windows 7 64-bit - Clean Install + Soundmax en Catalyst drivers
Dingen die ik heb uitgesloten:
-BIOS: Zowel op 1302 als 1403 nogsteeds artifacts
-Catalyst: Zowel 10.5 als 10.7 vertoonde artifacts, heb ze beide zelfs nog 2x opnieuw geinstalleerd
-RAM: Ook met enkel reep 1 of 2 artifacts
-RAM: Zowel op 800mhz als op 1066mhz artifacts
-CPU Temp: Deze komt niet boven de 40-50 graden onder load
-PC meerdere malen grondig ontstoft, nogsteeds artifacts
Merkwaardig:
-Artifacts vinden meestal plaats wanneer m'n GPU de 100 graden nadert/bereikt
-Echter draait hij ook zo nu en dan artifacts-vrij op die temp
-Door (soms) meerdere malen te rebooten, de game opnieuw op te starten of the alt-tabben en weer terug te gaan in de game, wil het probleem nog wel eens verdwijnen, waarna ik gewoon probleemloos m'n pc kan gebruiken totdat ik weer reboot.
Als ik deze site als referentie gebruik, zou het probleem aan m'n video RAM liggen. Ik vermoed dat m'n kaart te warm wordt, en dan vooral het geheugen, waardoor ik deze artifacts krijg. Als ik de fanspeed omhoog gooi heb ik er bijna tot geen last van. Echter gebruik ik al anderhalf jaar de standaard Catalyst settings, en heb er nooit eerder last van gehad. Ik zou dus niet weten waarom ik nu ineens handmatig de fanspeed moet instellen. Stock zou de kaart zichzelf toch voldoende moeten kunnen koelen?