Ik ben bezig met een project en moet eenmalig 5 attiny85'jes in SOIC8 package programmeren. Ik heb de schakeling al op een breadboard opgebouwd en de code werkt 100%. Anyweg de uiteindelijk PCB moet zo klein mogelijk zijn, ik had zo 10x10mm in gedachten. Normaal gesproken zou ik er een ISP header of pinnen bij plaatsen maar daar is helaas geen ruimte voor. Nou zit ik dus met een probleem want ik kan die chips niet programmeren. Ik heb al gekeken naar een DIL8 naar SOIC8 socket maar die beginnen bij de 90 euro en dat vindt ik voor eenmalig gebruik iets te duur.
Ik zat te denken om eenmalig een kleine header PCB te etsen en dan (niet solderen) nauwkeurig die chips op te plaatsen. Het probleem is dat wel dat als de chips tijdens het programmeren verschuiven dat ik de kans loop dat er kortsluiting ontstaat en dat de programmer doorbrandt. Hierdoor wil ik dit echt als laatste keus achter de hand houden maar weet iemand misschien nog andere oplossingen? Misschien goedkopere sockets?
Ik zat te denken om eenmalig een kleine header PCB te etsen en dan (niet solderen) nauwkeurig die chips op te plaatsen. Het probleem is dat wel dat als de chips tijdens het programmeren verschuiven dat ik de kans loop dat er kortsluiting ontstaat en dat de programmer doorbrandt. Hierdoor wil ik dit echt als laatste keus achter de hand houden maar weet iemand misschien nog andere oplossingen? Misschien goedkopere sockets?