Sharepoint 2007 datum en tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo,

Ik ben bezig in sharepoint 2007, ik wil daarin een veld maken waar de datum en tijd in komt van het moment dat ik opsla.

Dat lukt me wel, maar dan krijg ik alleen de datum met een tijd 0.00(today selectie), heeft iemand enig idee hoe je de tijd er bij krijgt ?
het mag van mij best wel per uur zijn, dus dat 8:50 9:00 wordt, dat maakt niet uit, maar niet 0.00
ik wil dus in een workflow de huidige datum en tijd in een veld zetten.

Het lijkt er heel erg op dat sharepoint niet met tijd om kan gaan, als je ook de manual bekijkt dan staat daar ook dat ze op tellen vanaf Jan 1 1970, normaal doe je dat in seconden, maar sharepoint doet dat in dagen.

Waar ik me mateloos aan irriteer is dat microsoft ook de programmeer taal loopt te vertalen, zo heb ik de pech dat ik met een NL sharepoint 2007 moet werken, waar dus bijvoorbeeld zelfs IF is vertaald naar ALS, dat is echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Als ik goed dus goed begrijp is het volgende je bedoeling:

- Gebruiker upload een word-document (oid) naar een document library
- Bij het plaatsen van een nieuw/geëditeerd item zal een workflow gestart worden die het volgende doet:
- Metadata veld 'Opgeslagen op' invullen met de huidige date/time ?

Dit zou geen enkel probleem mogen vormen binnen SharePoint, beschik je over toegang tot de server? Dus custom workflows/eventhandlers e.d. ? of ben je beperkt tot het maken van workflows dmv SharePoint Designer?

Update:

Net een custom list aangemaakt, een custom field van het type Date/Time met property 'Date & Time' en vervolgens een workflow (zelfs via SharePoint Designer) aan deze lijst gekoppeld wat volgende actie uitvoert:

Set 'Opgeslagen op' to 'contactusforms:Modified'

waarbij Opgeslagen op het date/time field is en Modified de OOTB metadata van SharePoint. Dit geeft mij de correcte datum en bijhorende tijd....

Waarom, als ik vragen mag, een extra veld aanmaken als je OOTB velden kan gebruiken?

[ Voor 33% gewijzigd door dj_vibri op 03-08-2010 15:47 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleh
Alvast bedankt voor je antwoord!

Het gaat niet om een word document(had ik moeten vermelden) het gaat om een standaard tasklist met extra columns, en in Designer maak ik een workflow(het is sharepoint services 3.0),
de bedoeling is dat als er een radio buton (het veld status) aangepast wordt naar optie 3, dan moet er een tijd genoteerd worden in het veld change_date.
dus dat komt neer op de volgende workflow.
IF 'status' == '3' and if 'check' == FALSE
set 'change_date' = current_date_and_time
set 'check' = TRUE

dus de workflow kijkt of in de task of de status aangepast is, en zet dan de huidige tijd en datum in field "change_date", dan weet ik dus op welke tijd de status aangepast is, dat kan ik niet met een modify date, want als de status dus op 3 gezet is en er wordt gewoon wat aangepast, dan is de modify date ook aangepast, en weet ik niet wanneer die status op 3 gezet is.

het veld check wordt standaard op FALSE gezet...

vervolgens wil ik iets elk uur laten lopen die kijkt of de datum van het veld 'chage_date' ouder is als een bepaalde tijd en dat moet dan gemaild worden.

maar in tussen heb ik ook al wat anders gevonden, de functie genaamd "Onderbreken".
ik ga kijken of ik daar mee verder kom, mocht je nog een idee hebben om bovengenoemde veld "change_date" een tijd mee te geven zou ik dat nog wel graag willen weten.

nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Jelleh schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:08:

dus dat komt neer op de volgende workflow.
IF 'status' == '3' and if 'check' == FALSE
set 'change_date' = current_date_and_time
set 'check' = TRUE

dus de workflow kijkt of in de task of de status aangepast is, en zet dan de huidige tijd en datum in field "change_date", dan weet ik dus op welke tijd de status aangepast is, dat kan ik niet met een modify date, want als de status dus op 3 gezet is en er wordt gewoon wat aangepast, dan is de modify date ook aangepast, en weet ik niet wanneer die status op 3 gezet is.
ik ga vandaag niet veel tijd hebben om verder te testen maar is het geen mogelijkheid om een hulpveld aan te maken waarop je controleert of je status veld gewijzigd is? maw: Je past Item aan waarbij je de status op "3" zet, change_date wordt ingevuld met behulp van Modify date en een hulp_veld wordt ingevuld. Wanneer er vervolgens iets anders gewijzigd wordt controleer je of het status veld veranderd is ten opzichte van je hulp_veld oid en vervolgens een keuze maken om je change_date veld aan te passen ?

Het is maar een quick thought natuurlijk :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleh
dj_vibri schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 07:48:
[...]

ik ga vandaag niet veel tijd hebben om verder te testen maar is het geen mogelijkheid om een hulpveld aan te maken waarop je controleert of je status veld gewijzigd is? maw: Je past Item aan waarbij je de status op "3" zet, change_date wordt ingevuld met behulp van Modify date en een hulp_veld wordt ingevuld. Wanneer er vervolgens iets anders gewijzigd wordt controleer je of het status veld veranderd is ten opzichte van je hulp_veld oid en vervolgens een keuze maken om je change_date veld aan te passen ?

Het is maar een quick thought natuurlijk :)
Ik heb al een hulp veld, het veld 'check' dat werkt ook perfect, met change_date veld wordt ook alleen gevuld als die status op 3 komt en verder niet meer, precies zoals de bedoeling is, maar het veld change_date krijg ik niet gevuld met modify, dan klapt de workflow(melding niet voltooid :S), en als ik change_date met Today vul, dan krijg ik dus alleen de datum met de tijd 0.00 :(