[SP2007] gebruiker B kan van buitenaf niet op de site komen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo allemaal,

Hier heb ik te maken met een mysterieus probleem. Er zijn twee Active directory gebruikers en hebben exact dezelfde profiel. Beide accounts zijn lid van een SharePoint website. Dit is ingesteld op de SharePoint server. Ook op de SharePoint website zijn deze accounts lid van een dezelfde groep met dezelfde rechten. Beide accounts kunnen die SharePoint website intern benaderen. Echter, gebruiker B kan extern op geen mogelijke manier komen bij die SharePoint.
Ik heb het vermoeden dat het probleem gerelateerd is aan de SharePoint kant, maar ik weet niet waar ik moet kijken.
Om het internet verkeer te leiden naar de juiste website gebruiken wij ISA 2006 SP1. Op deze ISA server heb ik enkel een regel ingesteld die het verkeer doorgeeft naar deze sharepoint website. Verder komen er geen gebruikers of groepen aan bod.
De volgende stappen heb ik uitgevoerd, helaas zonder resultaat:
1. beide profielen gecontroleerd, maar deze zijn exact hetzelfde.
2. In AD gekeken of zij nog lid zijn van een ander groep, maar dat is niet het geval.
3. In de SharePoint website gekeken of zij lid zijn van dezelfde groep en dat was ook zo
4. In de eventviewer gekeken op de SharePoint server en op de ISA server, maar daar heb ik niets erover gezien.
Het enige wat een tijdje geleden bij ons veranderd, is dat ISA een fysieke server was en deze is nu een virtuele server geworden. deze dient verder als dmz.
Ik vraag mij af wat ik nog meer kan nakijken/controleren.
Ben erg benieuwd naar jullie gedachten hierover.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Krijgt gebruiker B foutmeldingen als hij extern Sharepoint wil benaderen?

Benaderen gebruikers A & B op exact dezelfde manier extern Sharepoint?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hoi Oogje,

bedankt voor jouw reactie. Wanneer gebruiker B probeert de SharePoint website te benaderen dan verschijnt de melding "geen toegang tot deze website mogelijk".

Beide accounts benaderen de SharePoint website op dezelfde manier. Intern heb ik beide account getest via een externe verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier staan nog wel wat handige tips: http://blog.tylerholmes.c...ess-denied-errors-in.html

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hoi Oogje,

Bedankt voor die link. Ik zal ernaar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Inmiddels heb ik gekeken naar de link, helaas heeft dat niet veel geholpen. Het probleem wat daar wordt beschreven is anders dan wat ik hier ervaar.

Tijdelijk had ik het probleem opgelost door de instellingen van IE8 naar de standaard instellingen te herstellen.

Dit vind ik een lastig probleem, omdat ik niet weet waar ik precies moet gaan zoeken. Ik bedoel ligt het aan de AD of ISA 2006 of aan de sharepoint 2006. Persoonlijk denk ik dat het ligt aan de Sharepoint 2007, maar waar ik kan ik het zoeken....

De volgende acties heb ik iig uitgevoerd :

1. In SharePoint 2007 is er per site een groep aangemaakt. In deze groep zitten een paar leden. de ene lid kan wel inloggen en andere niet (404 en soms 401 meldingen wanneer meerdere malen wordt geprobeerd om te in loggen). beide accounts worden overgenomen vanuit AD.
2. de aangemaakte groep in SharePoint heeft enkel rechten voor het bewerken van die site.
3. In AD hebben ze beide standaard profielen.
4. in IE7(win2k3 server) heb ik getest het ook soms werkt en soms niet als in IE8 (win7)
5. Heb de logs van ISA 2006 gekeken, maar daar wordt niets vermeld.

Updates:

De error 401 heb ik tijdelijk opgelost door anoniem in te schakelen. Ik heb even gekeken naar welke versie geïnstalleerd (12.0.6219.1000). Het bleek dus dat SP1 geïnstalleerd is.

Op de website van Microsoft kun je reeds SP2 downloaden. Deze ben ik nu aan het downloaden, maar ik lees dat SP2 met een issue zit, nl er wordt een expiration date ingeschakeld.

link: http://technet.microsoft....pointserver/bb735839.aspx

June Cumulative Update (CU)
Released June 29, 2010
This update provides hotfixes for Windows SharePoint Services 3.0 (KB 983311) and Office SharePoint Server 2007 (KB 983310).

Ik vraag mij af of ik straks safe zit om de meeste recente cumulative updates te installeren voor SharePoint 2007?

Ik hoor het graag.

Update 2:

KB971620 moet geïnstalleerd zijn voor de installatie van SP2. Hiermee zal de licentie vorm niet aangepast worden.

Link: http://blogs.msdn.com/b/s...ervice-pack-2-update.aspx

[ Voor 30% gewijzigd door lawkexarib op 13-08-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Inmiddels heb ik de SP2 voor wss en sharepoint 2007 geïnstalleerd, maar ik krijg nu geen toegang tot de sharepoint centraal beheer pagina. Bij het benaderen van de website krijg ik de error: Serverfout: http://go.microsoft.com/fwlink?LinkID=96177.

In de eventlog staat er dat database versie niet overeenkomt.

Dit heb ik verder uitgezocht en het schijnt dat ik moet de volgende commando uitvoeren: .
stsadm –o upgrade –inplace –url Central_Administration_URL –forceupgrade

Vreemd genoeg wordt deze commando niet herkent in cmd??

Ik voer deze commando uit op een Windows server 2008 enterprise SP2 32bit

Iemand een idee waarom deze commando niet herkent wordt of moet ik het vanuit een andere plek uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
lawkexarib schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:19:
Inmiddels heb ik de SP2 voor wss en sharepoint 2007 geïnstalleerd, maar ik krijg nu geen toegang tot de sharepoint centraal beheer pagina. Bij het benaderen van de website krijg ik de error: Serverfout: http://go.microsoft.com/fwlink?LinkID=96177.

In de eventlog staat er dat database versie niet overeenkomt.

Dit heb ik verder uitgezocht en het schijnt dat ik moet de volgende commando uitvoeren: .
stsadm –o upgrade –inplace –url Central_Administration_URL –forceupgrade

Vreemd genoeg wordt deze commando niet herkent in cmd??

Ik voer deze commando uit op een Windows server 2008 enterprise SP2 32bit

Iemand een idee waarom deze commando niet herkent wordt of moet ik het vanuit een andere plek uitvoeren?
Je moet na de installatie van SP2 (wss+moss) ook nog even de configuratie wizard draaien. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
barber schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:31:
[...]

Je moet na de installatie van SP2 (wss+moss) ook nog even de configuratie wizard draaien. Heb je dat al gedaan?
Dit heb ik niet kunnen doen, want ik kom niet op de pagina van centraal beheer. Bij het openen, verschijnt de melding: Serverfout: http://go.microsoft.com/fwlink?LinkID=96177.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
lawkexarib schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:42:
[...]

Dit heb ik niet kunnen doen, want ik kom niet op de pagina van centraal beheer. Bij het openen, verschijnt de melding: Serverfout: http://go.microsoft.com/fwlink?LinkID=96177.
De configuratie wizard heeft niets met Central Admin te maken.

In de engelse versie start je die door:
Start > All Programs > Microsoft Office Server > SharePoint Product and Technologies Configuration Wizard

STSADM.exe kan je trouwens vinden in: c:\Program Files\common files\microsoft shared\web server extensions\12\bin

Maar beide zaken zijn wel heel erg basis sharepoint beheer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Sorry, je hebt gelijk over de configuratie wizard. Ik was in verwarring met de central admin beheer pagina.

Wanneer ik de configuratie wizard wil draaien dan krijg ik een foutmelding zoals afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img191/619/sp07.png

Uploaded with ImageShack.us

Ik vraag mij af wat er hiermee bedoeld wordt met het installatieprogramma. Bedoelen ze hiermee soms de installatie DVD van SharePoint 2007?

Ook vraag ik me af of ik de stap (configuratie wizard) kan overslaan en meteen de commando: stsadm –o upgrade –inplace –url Central_Administration_URL –forceupgrade uitvoer.

Update 1:

Ik heb de DVD installatie van de SharePoint 2007 gemount en de installatie wordt momenteel hersteld. Echter, van de configuratie wizard heb ik nog een foutmelding ontvangen zoals afgebeeld.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img823/2825/sp1i.png

Het komt erop neer dat ik zelfs met adminrechten geen rechten heb voor de database "SharePoint_AdminContent_00d2d912-375e-48d7-ac5c-9c2a1d0586c7". In Management Studio van SQL server 2008 heb ik geprobeerd om mezelf van rechten voorzien op deze database, helaas krijg ik de melding dat deze database niet toegankelijk is!

[ Voor 32% gewijzigd door lawkexarib op 16-08-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
lawkexarib schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:19:
Sorry, je hebt gelijk over de configuratie wizard. Ik was in verwarring met de central admin beheer pagina.

Wanneer ik de configuratie wizard wil draaien dan krijg ik een foutmelding zoals afgebeeld:

[afbeelding]

Ik vraag mij af wat er hiermee bedoeld wordt met het installatieprogramma. Bedoelen ze hiermee soms de installatie DVD van SharePoint 2007?

Ook vraag ik me af of ik de stap (configuratie wizard) kan overslaan en meteen de commando: stsadm –o upgrade –inplace –url Central_Administration_URL –forceupgrade uitvoer.

Update 1:

Ik heb de DVD installatie van de SharePoint 2007 gemount en de installatie wordt momenteel hersteld. Echter, van de configuratie wizard heb ik nog een foutmelding ontvangen zoals afgebeeld.

[afbeelding]

Het komt erop neer dat ik zelfs met adminrechten geen rechten heb voor de database "SharePoint_AdminContent_00d2d912-375e-48d7-ac5c-9c2a1d0586c7". In Management Studio van SQL server 2008 heb ik geprobeerd om mezelf van rechten voorzien op deze database, helaas krijg ik de melding dat deze database niet toegankelijk is!
In SQL server wordt standaard de Administrators groep niet meer sysadmin role gezet. Achteraf een database administrator toevoegen kan je doen door de SQL Server Surface Area Configuration te draaien. (of inloggen met een account dat wel sysadmin is)

Bij SharePoint kan je het beste je updates (Service Packs en cummulative updates) altijd installeren met hetzelfde account waarmee ook de originele installatie is gedaan. Aangezien je account nu geen rechten lijkt te hebben, is er een grote kans dat je nu een ander account gebruikt dan waarmee SharePoint geinstalleerd is. Hopelijk is de installatie goed gegaan van het service pack. Ik heb al een aantal keren een SharePoint systeem gezien waarbij dit goed mis is gegaan doordat er een ander account is gebruikt voor een update. Zoals nieuwe stored procedures die in een ander schema zijn aangemaakt, rechten die verkeerd staan achteraf, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
De installatie van SP2 voor WSS en SharePoint 2007 is gelukkig gelukt :) en alles werkt weer.
Via de SA account heb ik mezelf adminrechten gegeven voor de database: SharePoint_AdminContent_00d2d912-375e-48d7-ac5c-9c2a1d0586c7. Zodoende kon ik de installatie zonder problemen voltooien.

Op dit moment wil ik de CU updates gaan installeren. Ik vraag mij alleen af of ik de updates ook voor WSS moet installeren of alleen die van SharePoint? Zo, jah bestaat hiervoor een volgorde? bijv eerst die van WSS en daarna die van SharePoint?
Bij de installatie van SP2 voor SharePoint verscheen de melding dat ik eerst de SP2 voor WSS moet installeren. Dus volgens mij moet ik de CU ook voor WS installeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
lawkexarib schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:02:
De installatie van SP2 voor WSS en SharePoint 2007 is gelukkig gelukt :) en alles werkt weer.
Via de SA account heb ik mezelf adminrechten gegeven voor de database: SharePoint_AdminContent_00d2d912-375e-48d7-ac5c-9c2a1d0586c7. Zodoende kon ik de installatie zonder problemen voltooien.

Op dit moment wil ik de CU updates gaan installeren. Ik vraag mij alleen af of ik de updates ook voor WSS moet installeren of alleen die van SharePoint? Zo, jah bestaat hiervoor een volgorde? bijv eerst die van WSS en daarna die van SharePoint?
Bij de installatie van SP2 voor SharePoint verscheen de melding dat ik eerst de SP2 voor WSS moet installeren. Dus volgens mij moet ik de CU ook voor WS installeren toch?
Eerst WSS en daarna MOSS.
Zie ook http://technet.microsoft....rver/bb735839(en-us).aspx voor de laatste CU en meer informatie over updates installeren.

En je hoeft trouwens alleen de laatste CU voor WSS en MOSS te installeren (CU Juni 2010), deze bevat ook alle vorige CU's. (Vandaar ook de naam Cumulative Update)
Pagina: 1