Toon posts:

Nieuw scherm MAT geen glanzend

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt: Ik zoek een mat scherm, minimaal 24".
Hij gaat gebruikt worden voor Photoshop!

Nu heb ik al volgens mij heel internet afgezocht en afgegoogled, maar ik kan ze niet vinden.
De volgende merken komen in aanmerking: Samsung, LG, Philips, Ilyama.

Heeft hier iemand misschien nog een idee?? Of weet iemand een scherm die aan de eisen voldoet?

Graag hoor ik van jullie! Alvast bedankt.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:42:
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt: Ik zoek een mat scherm, minimaal 24".
Hij gaat gebruikt worden voor Photoshop!

Nu heb ik al volgens mij heel internet afgezocht en afgegoogled, maar ik kan ze niet vinden.
De volgende merken komen in aanmerking: Samsung, LG, Philips, Ilyama.

Heeft hier iemand misschien nog een idee?? Of weet iemand een scherm die aan de eisen voldoet?

Graag hoor ik van jullie! Alvast bedankt.
Ik heb hier voor mij hangen een Samsung Syncmaster 2443nw

Is mat en 24"

Maar hoezo kun je er zelf geen vinden eigenlijk? :?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:44:
[...]

Ik heb hier voor mij hangen een Samsung Syncmaster 2443nw

Is mat en 24"

Maar hoezo kun je er zelf geen vinden eigenlijk? :?
Omdat je via internet op plaatjes af moet gaan en die vertrouw ik nooit. Zover ik in winkels heb gekeken is het allemaal glanzend. En op internet staat het er nooit duidelijk bij of het echt mat is (ook al lijkt het op de plaatjes van wel!)

Als ik ze wel zou vinden zou ik deze vraag hier niet stellen! d:)b

• Elzooi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2025
Thuis een Ilyama ProLite E2607WS-1. Mat scherm (rand glans), maar als TN panel misschien minder geschikt voor Photoshop.

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik heb hier een DELL E248WFP staan. Zeer goed TN paneel. Anders een IPS paneel nemen. Mijn ervaring met Dell is iig erg goed. (behalve dat mijn 2005fpw vorige week is ontploft :X )

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:26
Als je gaat photoshoppen zou ik sowieso niet voor een TN-paneel gaan, dus in principe alle eerder genoemde opties vallen direct af. Ik zou wel eens willen weten wat jij onder 'mat' verstaat, je zegt dat in de winkel bijna alles glanzend is... in mijn ervaring is dat toch anders, de meeste schermen hebben juist een mat paneel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn (gelukkig) nog maar vrij weinig glanzende monitoren te vinden (behalve op notebooks dan).
Als je hier kijkt: http://tweakers.net/pricewatch/cat/344/monitoren.html dan kun je vrij gemakkelijk filteren op veel eigenschappen. Daarbij staan er ook reviews bij, waarbij meestal wel wordt aangegeven of het een monitor betreft met een mat of glanzend paneel.

En idd met mijn bovenbuurman, wil je goed beeld, ga dan niet voor TN

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 03-08-2010 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:11:
Er zijn (gelukkig) nog maar vrij weinig glanzende monitoren te vinden (behalve op notebooks dan).
Als je hier kijkt: http://tweakers.net/pricewatch/cat/344/monitoren.html dan kun je vrij gemakkelijk filteren op veel eigenschappen. Daarbij staan er ook reviews bij, waarbij meestal wel wordt aangegeven of het een monitor betreft met een mat of glanzend paneel.

En idd met mijn bovenbuurman, wil je goed beeld, ga dan niet voor TN
Onder mat versta ik gewoon de schermen zoals ze vroeger echt waren! Hetzelfde als de eerste tft's!
Ik zelf ben vooral Samsung fan, maar als je bijvoorbeeld naar de P2470 kijk, zit daar zo'n glans overheen!

Misschien een hele stomme vraag, maar wat houdt TN precies in op een scherm? :$

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie de linkjes en onformatie wat in de reacties hierboven al geplaatst is. Daarnaast bevat **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? ook veel nuttige informatie.

Als je daarmee even zelf aan de slag gaat moet je hierop een antwoord kunnen vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.