Toon posts:

Beste 13 inch laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 749 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe 13 inch laptop te kopen en hoor graag of jullie tips hebben. De prijs is niet het allerbelangrijkst (hoewel meer voor minder is altijd mooi). Ik ben redelijk handig met computers, maar zie door alle verschillende termen en processoren het bos niet meer.

Er zijn een aantal dingen die ik belangrijk vind:

- moet snel genoeg zijn om meerdere zaken tegelijkertijd te doen (ik heb vaak meerdere programma's tegelijk open, met nog muziek op de achtergrond);
- hij moet het liefst zo licht mogelijk zijn;
- multimedia functies inclusief de kwaliteit van het beeldscherm zijn het belangrijkst, moet HD kwaliteit aankunnen (in ieder geval dat ik de laptop kan aansluiten op mijn HD televisie via een hdmi kabel en vervolgens blueray films op mijn televisie kan spelen). Een goed anti-spiegeling scherm zou mooi zijn;
- verdere prestaties (snelheid, connectiviteit) moeten natuurlijk fatsoenlijk zijn.

Ik heb naar een aantal laptops gekeken: Asus UL30A, Asus 1215N (moet nog uitkomen), macbook air en kom er even niet uit. Hulp is enorm welkom!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06

Matis

Rubber Rocket

Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door :)

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 03-08-2010 14:03 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:20
Bij het lezen van je beschrijving moest ik direct aan de Sony VAIO-Z denken, zie VAIO Z in pricewatch. Kost wat, maar dan heb je ook de beste 13 inch die er is (IMHO).

Verwijderd

Topicstarter
quote]Finwe schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:08:
Bij het lezen van je beschrijving moest ik direct aan de Sony VAIO-Z denken, zie VAIO Z in pricewatch. Kost wat, maar dan heb je ook de beste 13 inch die er is (IMHO).
[/quote]

Dank voor je reactie! Mijn huidige desktop is ook een vaio. Erg tevreden mee. Zou je de VAIO Z-serie ook aanbevelen boven een Macbook?

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:13:
quote]Finwe schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:08:
[/quote]

Dank voor je reactie! Mijn huidige desktop is ook een vaio. Erg tevreden mee. Zou je de VAIO Z-serie ook aanbevelen boven een Macbook?
Hangt ervanaf hoe belangrijk je resolutie en snelheid vindt. De enige 13" macbook's (zowel normale als pro) en de macbook air hebben nog geen Intel core i-cpu's. En de max resolutie is 1280x800, waar de VAIO standaard al 1600x900 biedt (overigens ook 1920x1080, maar dat lijkt me niet handig op een 13" scherm). En vergis je niet, met de core-i cpu's mag je toch wel op flink wat snelheidswinst rekenen.

In batterijduur zijn de Macbook's dan weer koning, 10 uur vs 5 uur voor de VAIO-Z. Heb overigens zelf nu een Macbook, maar mijn volgende laptop gaat zeker een VAIO-Z zijn :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
Bij verschillende IBM / Lenovo thinkpads zijn uitgerust met normaal scherm ipv glossy ;)
En ze hebben ze van een Core I7 in een 12.1" tot iets minder snelle cpu's ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
X360-005NL
13.3"
HD Ready panel, wel glare :(
Core i5 voor je multitasking
Totaal 1.4/1.6kg
HDMI poort en bgn wifi.

[ Voor 84% gewijzigd door Moneta op 03-08-2010 15:35 ]

That's the way the cookie crumbles.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:13:
Dat hangt er vanaf. Een Mac werkt gewoon compleet anders dan een PC, als je dat geen probleem vind kan je het overwegen. Als je gewend bent aan je PC met bijbehorende software en je hebt geen zin om dat allemaal om te gaan gooien, dan is het een minder verstandige keuze.
Moneta schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:33:
X360-005NL
13.3"
HD Ready panel, wel glare :(
Core i5 voor je multitasking
Totaal 1.4/1.6kg
HDMI poort en bgn wifi.
Dat is een leuk ding, maar die glare schermen zijn wel irritant. Ik heb er eentje op m'n X340, maar begin me steeds meer te ergeren aan het glimmende scherm, nu ik het ding vaker buiten kantoor gebruik.

Hopelijk wordt er ooit nog eentje uitgebracht zonder zo'n scherm.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica