Toon posts:

nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe monitor te gaan kopen. een 24 of 23,6 inch scherm. nu heb ik me veel georiënteerd en ook in de winkel gevraagd hoe of wat alles zit maar toch kom ik tegen wat dingen aan.

HDCP is iets van beveiliging voor illegale films e.d. ?? ik download van nieuwsgroepen en kkijk dan films. zal ik dan problemen krijgen?

hdmi en dvi. wat is het verschil? naar mijn idee niet zoveel maar standaard dvi ondersteund geen geluid maar hdmi wel tenzij je gaat voor dvi-d

dan nog de contrast verhouding van 50.000:1 of 20.000:1 is dit nou echt een groot verschil wat je met het oog kunt zien?

en dan nog het LED gebeuren. vaak worden monitoren verkocht onder een LED monitor maar blijkt vaak dan de backlight van LED is. voordeel hiervan is dat het een stuk goedkoper is. en langer mee gaat. Je hebt wel volledige ledschermen maar dan zit je al gauw op de 350. is het verstandig om nu voor een led scherm te gaan? mijn gevoel zegt beter nog een jaar of 4-5 te wachten. kwa prijs en kwaliteit wat ze dan kunnen aanbieden. maar zo''n lcd monitor van nu zal toch wel lang mee gaan voordat ie iets "doffer"begint te worden?

verder heb ik deze monitoren op het oog. iemand ervaring dr mee ?

http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LCD

hier allemaal op een rij

http://www.alternate.nl/h...?cmd=add&articleId=345958

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:57:
Ik ben van plan om een nieuwe monitor te gaan kopen. een 24 of 23,6 inch scherm. nu heb ik me veel georiënteerd en ook in de winkel gevraagd hoe of wat alles zit maar toch kom ik tegen wat dingen aan.

HDCP is iets van beveiliging voor illegale films e.d. ?? ik download van nieuwsgroepen en kkijk dan films. zal ik dan problemen krijgen?
Als je monitor HDCP ondersteund dan kan je legale blu-rays afspelen op je scherm, anders niet. Jij hebt dit omgedraaid en je redenatie is dus fout.
hdmi en dvi. wat is het verschil? naar mijn idee niet zoveel maar standaard dvi ondersteund geen geluid maar hdmi wel tenzij je gaat voor dvi-d
HDMI = DVI+geluid
Je hebt dit verward met een adaptor waar je een "Analoog => DVI" hebt maar DVI is sowieso niet met geluid.
dan nog de contrast verhouding van 50.000:1 of 20.000:1 is dit nou echt een groot verschil wat je met het oog kunt zien?
Dit is vaak "dynamisch contrast" en je moet naar het effectieve contrast kijken. 1000:1 is zeer populair bijvoorbeeld.
en dan nog het LED gebeuren. vaak worden monitoren verkocht onder een LED monitor maar blijkt vaak dan de backlight van LED is. voordeel hiervan is dat het een stuk goedkoper is. en langer mee gaat. Je hebt wel volledige ledschermen maar dan zit je al gauw op de 350. is het verstandig om nu voor een led scherm te gaan? mijn gevoel zegt beter nog een jaar of 4-5 te wachten. kwa prijs en kwaliteit wat ze dan kunnen aanbieden. maar zo''n lcd monitor van nu zal toch wel lang mee gaan voordat ie iets "doffer"begint te worden?
Een LED Monitor is een monitor die een backlight heeft van LEDs ipv de normale CCFL backlight. Het scherm blijft hetzelfde, een LCD dus.
Ik heb verder geen ervaring met deze monitors :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Bedankt. nu word het wat helderder :) dat is soms het nadeel van internet dat je erg veel leest en niet altijd weet hoe of wat. dus hdmi vs dvi is los van het geluid geen verschil.

Maar als ik gewoon een b-ray heb gedownload zal die hem wel afspelen lijkt mij ? gaat zeker mee om wat je in de dvd-rom stopt ?

bij die led gebeuren zat ik dus wel goed :)

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 20:53
Is het niet makkelijker om gewoon de pricewatch te gebruiken?
zo dus: http://tweakers.net/price...ySxnVQmhrORrbKA6tbI3pPM8v

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan, en heb dr ook zeker wat aan gehad. maar had toch nog enkele vragen, dus vandaar dit topic

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, objectieve informatie vind je eigenlijk alleen in encyclopediën, in plaats van op verkoop sites:

Gelukkig hebben we een gratis encyclopedie die, zeker in zijn Engelse variant, zeer complete objectieve informatie geeft, die zelfs voor de leek in grote lijnen vaak te begrijpen is:

Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection
Wikipedia: HDMI
Wikipedia: Digital Visual Interface

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gforse, waar jij jouw beeldmateriaal vandaan haalt interesseert ons niets, maar als jij ons betrekt bij illegale zaken, bijvoorbeeld door hulp te vragen met downloads van materiaal waar je geen licentie voor bezit, dan kunnen wij in de problemen komen.

Daarom is het discussieren van dit soort zaken niet op GoT toegestaan, en sluiten we topics waar het in voorkomt. Bij dezen.

Sowieso is je eigen inzet in dit topic erg karig. We hebben een guide geschreven over hoe je een nieuwe monitor kunt uitzoeken: **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? Nergens blijkt uit jouw verhaal hier dat je dat gelezen hebt. Je zegt ook dat je veel gelezen hebt op internet, maar neemt niet de moeite om links te posten naar de bronnen waar je dingen gelezen hebt. Dat maakt het erg moeilijk om te kunenn volgen waar je geweest bent en dus waar je in dit geval de mist in bent gegaan.

Ook omwille van gebrekkige eigen inzet had dit topic dichtgekund, nog los van de herhaalde vermeldingen van illegale films.

Ik zou je daarom aanraden om je wat meer in de materie te verdiepen, onder andere mbv de info die al op GoT te vinden is. Als je er niet uitkomt mbt een bepaald techisch aspect mag je rustig een topic openen, maar neem dan de moeite om dat goed te doen. Zie voor hulp daarbij: Het algemeen beleid #quickstart

En laat vermeldingen van illegale meuk achterwege. Tip: veel legale public domain/creative commons materiaal wordt op dezelfde manier gecodeerd als illegale meuk. Zoek dus of andere zaken met bijv x264 codecs goed werken. Dat mag namelijk wel op GoT besproken worden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.