Externe HD met 100v / 230v

Pagina: 1
Acties:

• cyuen
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09-2025
Hallo,

Ik zou niet weten waar ik anders dit moet zoeken maar ik zoek een grote HD (3.5) inch die ik kan meenemen naar Amerika. De probleem is echter de adapter die meegeleverd word.

Ik wou vragen of iemand een externe HD heeft waarvan de adapter ook 100v aankan, dan weet ik ook waar ik moet zoeken aangezien deze informatie vaak verborgen blijft

Bedankt

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je kan sowieso toch informeren bij de winkel waar je het gaat kopen? Ik vind het als verkoper niet erg vinden om even in de doos te kijken. Ik vermoed dat de meeste adapters het wel ondersteunen, beide spannings-niveaus.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bv de WD Elements hebben 100-240 V.

This footer is intentionally left blank

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 15:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

In 99% van de gevallen zal de adapter gewoon werken op 100 volt. Ik heb hier een (oude) seagate staan, en die accepteert een in ieder geval alles van 100 tot 240 volt.
Bij de meeste adapters waar een losse stekker in gaat zal dit het geval zijn. Dan hoef je in de VS alleen maar een losse voedingskabel te kopen en dan ben je klaar.

De enige manier om er zeker van te zijn is om op de verpakking te kijken, op de voeding zelf, of om het gewoon even te vragen.

Overigens, is het niet makkelijker om gewoon een bus powered USB schijf te kopen? Heb je geen externe voeding nodig.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• cyuen
_the_crow_ schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:00:
Je kan sowieso toch informeren bij de winkel waar je het gaat kopen? Ik vind het als verkoper niet erg vinden om even in de doos te kijken. Ik vermoed dat de meeste adapters het wel ondersteunen, beide spannings-niveaus.
Bedankt, maar in vaak van die gevallen breken ze de hele doos open om achter te komen dat het niet zo is :P

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
De voeding kan idd beide aan, maar je krijgt niet standaard alle opzet-stekkers bijgeleverd. Ik heb toevallig vorige week nog een 1,5TB WD Elements gehaald, daar zat alleen onze hollandsche stekker bij, het andere model stekker moest je los bestellen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

My bad, je moet deze extra uitgave nog even doen

This footer is intentionally left blank

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

cyuen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:45:
Bedankt, maar in vaak van die gevallen breken ze de hele doos open om achter te komen dat het niet zo is :P
Vaak is er wel een doos van een demo-model. Dus dan is dat probleem verholpen. ;)

En over die WD Elements netstroom-stekker. Een wereldstekker-blokje kan je echt overal halen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom geen HDD welke stroom trekt van een 2e USB poort?
Lijkt mij een stuk makkelijker in het algemeen :X geen gedoe meer met Adapters.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• cyuen
Trouwens weet iemand of de LaCie ook een 100v adapter krijg meegeleverd?

• cyuen
D4NG3R NL schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:17:
Waarom geen HDD welke stroom trekt van een 2e USB poort?
Lijkt mij een stuk makkelijker in het algemeen :X geen gedoe meer met Adapters.
Omdat dit meestal de duurdere en kleinere 2.5" zijn.. en vaak langzamer. Ik heb al twee Samsung S2s :P

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Als het via USB 2.0 gaat is snelheid niet echt een issue denk ik. De snelheid is daarvan in praktijk toch maar iets van 25MB/s. Ver onder de snelheid van moderne 2,5" én 3,5" harddisks.

• MicGlou
Waarom haal je niet gewoon een flinke 2,5" drive? Dan ben je gelijk van het stroom issue af omdat die normaal gesproken door de usb-poort worden gevoed. Die heb je tegenwoordig al van 1TB...

pricewatch: Western Digital Elements SE WDBABV0010BBK 1TB Zwart

Lijkt mij een ideaal ding, heb zelfs een beetje spijt van mijn 3,5" WD Elements 1,5TB die ik een paar weken terug heb gehaald, toen was deze er nog niet...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

_the_crow_ schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:41:
Als het via USB 2.0 gaat is snelheid niet echt een issue denk ik. De snelheid is daarvan in praktijk toch maar iets van 25MB/s. Ver onder de snelheid van moderne 2,5" én 3,5" harddisks.
Ik trek toch echt gewoon de volle 60MB/s met mijn externe (Seagate Desktop 1TB Series). Is wel gevoed door adapter... (3.5" schijf zit erin geloof ik)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

D4NG3R NL schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:21:
Ik trek toch echt gewoon de volle 60MB/s met mijn externe (Seagate Desktop 1TB Series). Is wel gevoed door adapter... (3.5" schijf zit erin geloof ik)
En dat is een USB2.0-aansluiting die je dan gebruikt? Want 60MB/s (480Mbps) is het theoretisch maximum van het USB2.0 procotol. En dan praten nog niet eens over de overhead. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 04-08-2010 16:29 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gemiddeld tussen de 48 en 58MB/s gaat er vaak genoeg doorheen ja :).

• cyuen
MicGlou schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:18:
Waarom haal je niet gewoon een flinke 2,5" drive? Dan ben je gelijk van het stroom issue af omdat die normaal gesproken door de usb-poort worden gevoed. Die heb je tegenwoordig al van 1TB...

pricewatch: Western Digital Elements SE WDBABV0010BBK 1TB Zwart

Lijkt mij een ideaal ding, heb zelfs een beetje spijt van mijn 3,5" WD Elements 1,5TB die ik een paar weken terug heb gehaald, toen was deze er nog niet...
Ik kan het wel doen maar ik geloof dat zo een 2.5" drive stroom nodig heeft (2de usb aansluiting) of het volle 2.0 USB te gebruiken.. of is dat nu tegewnwoordig veranderd? :P

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cyuen schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:57:
Ik wou vragen of iemand een externe HD heeft waarvan de adapter ook 100v aankan, dan weet ik ook waar ik moet zoeken aangezien deze informatie vaak verborgen blijft
Ik denk dat tegenwoordig de meeste adapters 100/240V 50/60Hz zijn. Het is toch al lang geleden dat ik nog een adapter van enkel 240V heb gezien.
De meeste adapters van externe schijven hebben trouwens een standaard aansluiting. Ik heb drie externe schijven maar ik weet niet meer welke adapter bij welke schijf hoort. Ik kijk gewoon of het stekkertje past en of de adapter 12V/2A kan leveren :)
D4NG3R NL schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:31:
Gemiddeld tussen de 48 en 58MB/s gaat er vaak genoeg doorheen ja :).
Dat zou me verbazen. Je mag al blij zijn als je 32 MB/s haalt met USB 2.0

• cyuen
Twister336 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat tegenwoordig de meeste adapters 100/240V 50/60Hz zijn. Het is toch al lang geleden dat ik nog een adapter van enkel 240V heb gezien.
De meeste adapters van externe schijven hebben trouwens een standaard aansluiting. Ik heb drie externe schijven maar ik weet niet meer welke adapter bij welke schijf hoort. Ik kijk gewoon of het stekkertje past en of de adapter 12V/2A kan leveren :)
Over die standaard aansluiting... ik heb mij vergist met mijn Dell Laptop en de adapter van HP er ingestoken..... werkte niet maar pastte we precies... :P

Ik heb ook mijn Samsung GSM adapter in de Sony Ericsson Vivaz gestopt.. werkte niet.. omdat die te weinig stroom gaf. . andersom wel.. vandaar dat ik liever voorzichtig ben... dezelfde stekkertje betekent niet dezelfde ampere die doorheen gaat :P

• MicGlou
cyuen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:47:
[...]

Ik kan het wel doen maar ik geloof dat zo een 2.5" drive stroom nodig heeft (2de usb aansluiting) of het volle 2.0 USB te gebruiken.. of is dat nu tegewnwoordig veranderd? :P
En wat is de moeite om dat zelf eventjes snel te checken? Is gewoon USB-powered via een enkele USB-aansluiting, zit ook maar 1 aansluiting op het apparaat ;) Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'volle usb 2.0'? Alsof andere aangesloten apparaten dan niet meer werken ofzo?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

MicGlou schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:56:
En wat is de moeite om dat zelf eventjes snel te checken? Is gewoon USB-powered via een enkele USB-aansluiting, zit ook maar 1 aansluiting op het apparaat ;) Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'volle usb 2.0'? Alsof andere aangesloten apparaten dan niet meer werken ofzo?
Ik denk dat de TS bedoelt dat het een Y-kabel is. Dus van 1 aansluiting op het apparaat naar 2 USB A-connectors.

[ Voor 7% gewijzigd door _the_crow_ op 04-08-2010 20:32 ]

Pagina: 1