100 mhz chips in 66 mhz motherboard

Pagina: 1
Acties:

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 13:12

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Topicstarter
Is dit mogelijk!!!
B-)

Ltrz,....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ja.

Het geheugen is backwards compatible:
100MHz kan ook op 66MHZ draaien
133MHz kan ook op 100MHz draaien, en op 66MHz.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ja je kan ze altijd onderklokken. Mischien herkent het mobo ze niet maar dan moet je m ff flashen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

ik heb het op de gok af zelfs eens omgekeerd gedaan :) een 66mhz 64mb blokje op een fsb van 100mhz :) nog prima in orde (zit onder tussen wel paar week in een 66mhz systeem) maar heeft het wel 1,5 jaar in de 100mhz config gedaan :) dit is mazzel hebben dus he.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
allemaal leuk en aardig dat het backwards compatible is.. maar vertel ook maar ff het merk/type moederbord en hoeveel geheugen je gaat plaatsen.. met oude p1 bordjes wil het soms nl. niet.. en ook nieuwe borden hebben soms problemen met grotere dimms..

Verwijderd

Maakt niet uit, ik heb ook een fsb van 66mhz en heb daar gewoon pc133 geheugen inzitten.

Ik had alleen in begin wat rare opstartproblemen die later op onverklaarbare wijze zichzelf oplosten.

Verwijderd

Veel dubbelzijdige SDRAM's worden maar 1 kant van herkend op oudere 66MHz moederborden dus niet vreemd opkijken als je 128MB maar als 64 wordt gezien:)
Als het bord wat aan de oude kant is (iets van twee tot drie jaar oud) zal 100MHz geheugen zo ie zo niet werken :(

Gewoon aan de winkel vragen of je het geheugen mag testen en binnen 8 dagen mag terugbrengen. (Als je hem nog moet kopen uiteraard).

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Op zondag 11 maart 2001 23:35 schreef PMS het volgende:
Veel dubbelzijdige SDRAM's worden maar 1 kant van herkend op oudere 66MHz moederborden dus niet vreemd opkijken als je 128MB maar als 64 wordt gezien:)
Als het bord wat aan de oude kant is (iets van twee tot drie jaar oud) zal 100MHz geheugen zo ie zo niet werken :(

Gewoon aan de winkel vragen of je het geheugen mag testen en binnen 8 dagen mag terugbrengen. (Als je hem nog moet kopen uiteraard).
Mijn LX bordje heeft geen problemen met het 128 MB 133 MHz geheugen (sneller is nooit een probleem, groter / andere soort wel).
De ASUS P2L97 bijvoorbeeld pakt maar tot en met 128 MB reepjes. Je kan 100/133 MHz CAS3 geheugen overigens inzetten als CAS2 op 66MHz.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Verwijderd

Bij mij heeft 1 jaar lang 100 mhz op 66 gedraaid. Werkt prima.

• Steelo
  • Laatst online: 30-07 13:12

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Topicstarter
het is de eerste PII AT Motherboard van de P2.
Ongeveer 2,5 jaar oud is ie.
Dus het zou wel kunnen werken....

:)

Ltrz,....

Pagina: 1