Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disintegrate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik heb onlangs beslist om mijn oude tv (32" HD-ready LCD TV) te vervangen door een nieuw exemplaar. Deze TV wordt gebruikt als pc scherm, ik werk, game, ... altijd vanaf mijn zetel die een paar meter verder staat. :) Ik zoek dus voornamelijk naar een scherm met hoge beeldkwaliteit, extra features zoals usb en internet connectivity zijn waardeloos voor mij. Na een paar weken zoeken heb ik echter nog steeds geen beslissing kunnen maken, dus daarom deze post.

Mijn interesse gaat vooral uit naar full LED LCD tv's met local dimming. Ik heb eerder al een pc aangesloten op een plasma tv en het was zeer onaangenaam om hier tekst op te lezen. Liever ga ik dus voor een LED TV waarvan de kwaliteit dicht in de buurt van een plasma tv komt.
Mijn eerste keuze was de LG 42LE8500 voor de goede prijs/kwaliteit verhouding. Het reflecterende scherm schrikt mij bij deze keuze nogal af. Ik zie er niet naar uit om mijzelf te zien zitten telkens er een donker beeld op het scherm komt. Andere tv's met een goede prijs/kwaliteit verhouding die ik ben tegengekomen zijn de Vizio XVT472SV, de Vizio SV472XVT en de LG47LH90. Deze lijken echter niet verkrijgbaar te zijn in Europa, en ik heb geen ervaring met importeren.
Edge lit tv's met local dimming zouden ook een optie kunnen zijn, maar deze local dimming lijkt mij tamelijk waardeloos te zijn.

Hopelijk kan iemand mij helpen in mijn zoektocht naar een betaalbare full LED lcd TV met local dimming. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je budget is maar misschien de Philips 40PFL9704/9705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disintegrate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik vind de Philips tv helaas wat prijzig, als je weet dat de LG 42LE8500 bijna 700 euro goedkoper is voor ongeveer dezelfde kwaliteit en schermdiagonaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een Panasonic TX-L37D25 wel met allerlei features maar het IPS scherm reflecteert niet en het windows beeldscherm (1920x1080) is goed te lezen. Alleen niet vanaf de bank dan worden de letters te klein op 100% maar als ik dichterbij schuif lukt het prima. Het scherm dimt wel maar niet local :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik ben ook opzoek naar een Tv met local dimming. mijn budget is ongeveer 1000 euro.
Op pricewatch is alleen die LG8500 interessant voor mijn budget.

Ik kijk graag Sport1 en soms films. DLNA en wifi hoeft niet.

Ik heb Sharp Le705 van dichtbij gezien, ook interessante tv met full led, alleen geen local dimming.

De nieuwe Sharp Quattro is een EDGE tv.

Is een tv met full led + local dimming beter dan Quattro van Sharp?

komen binnenkort nog interessante full led tv s plus local dimming? Op dit moment zijn er weining keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

Disintegrate schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:45:
[...]
Edge lit tv's met local dimming zouden ook een optie kunnen zijn, maar deze local dimming lijkt mij tamelijk waardeloos te zijn.
[...]
Geloof idd dat de Samsung C8700 een 12 zone local dimming heeft... dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Een goed 'normaal' LCD/LED scherm heeft misschien een iets minder diep zwart in de grotere donkere stukken, maar is daarin wel uniformer. Rond lichte objecten geeft local dimming een soort trappatroon van de backlight, wat ik persoonlijk ook niet ideaal vindt. Belangrijk is dus om gewoon even in een winkel te kijken en zelf te vergelijken. Kijk of je de spiegeling vervelend vindt. Het valt mijns inziens al best mee in winkelomgeving, en is meestal thuis minder storend.

[ Voor 57% gewijzigd door mr.paaJ op 08-09-2010 21:46 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:50
Disintegrate schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:45:
Ik heb onlangs beslist om mijn oude tv (32" HD-ready LCD TV) te vervangen door een nieuw exemplaar. Deze TV wordt gebruikt als pc scherm, ik werk, game, ... altijd vanaf mijn zetel die een paar meter verder staat. :) Ik zoek dus voornamelijk naar een scherm met hoge beeldkwaliteit, extra features zoals usb en internet connectivity zijn waardeloos voor mij. Na een paar weken zoeken heb ik echter nog steeds geen beslissing kunnen maken, dus daarom deze post.
Idem, ben ook vervanging aan het zoeken voor mijn Sony KDL32-D3000 (hd-ready). Het meeste wat ik tegenkom in reviews heeft mindere kwaliteit dan dat systeem, dus lastig een keus te maken. Het lijkt er een beetje op dat de markt zich vooral op edge-led tv's richt momenteel, al dan niet met local-dimming voor zover dat nut heeft met edge-led. Ik snap niet helemaal waarom dat is, misschien omdat ze dan lekker dunne schermen kunnen maken.

Wat mij betreft wat stupide, volgens mij krijg je met full-array + local-dimming de beste resultaten als je geen plasma wilt. Het gaat toch niet alleen om dun, maar om beeldkwaliteit zou je zeggen. De LG 42LE8500 leek mij ook een mooi apparaat, blooming leek wel mee te vallen maar wat mij afschrikt zijn de verhalen en foto's die ik heb gezien over "banding". Denk dat als ik dat een keer zie ik me er permanent aan blijf ergeren.

Vrees dus dat het afwachten wordt tot de leveranciers weer overgaan naar bouwen van full-array tv's :S

Heb jij inmiddels al iets aangeschaft?

Mzzl.
Pagina: 1