[KPN] Downloaden met Torrents

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 12:26
Beste Tweakers,

Voordat wij een abbo kregen bij KPN (Internet+bellen+ interactieve tv) was mijn vorige provider Online. Daarmee kon ik prima torrents downloaden en haalde snelheden van een ruim 800Kb/s. Nu zijn wij overgestapt maar kom niet boven de 100KB/s uit. Heb ooit een piek van 300KB/s gezien en daar houdt het ook bij op. Voor de zekerheid heb ik nog mijn verbindingssnelheid getest en kwam rond de 600/700 uit.

Naast uTorrent heb ik nog meerdere cliënts geprobeerd (ABC,Bittorent, Bittornado) maar geen 1 brengt mij een fatsoenlijke snelheid. Heb zelfs nog op andere computers geprobeerd maar dat maakte ook helemaal niets uit. Nu zit ik maar op bittorent en die geeft aan dat hij geen inkomende verbindingen heeft.

In mijn router (TP-link wireless G) & modem (Thomson TG789vn) heb ik alle poorten al geforward (UDP en TCP) maar dit haalt ook helemaal niets uit. Firewall heb ik al uitgezet op mijn computer maar gaf ook geen enkel resultaat.

Klein Specs lijstje:
PC: Dual Xeon 2.4 - 1 GB geheugen - 500GB opslag - OS: Windows XP SP3
Firewall: Black Ice Server Protection
Verdinding: Internet <-- KPN modem <-- Router <-- Server (alles is bekabeld!)
Programmas geprobeerd: ABC, Utorrent, Bittorrent, Bittornado op poort 98 met en zonder SSL

Hebben jullie nog een idee?

Willem

[ Voor 3% gewijzigd door will3m op 03-08-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
Heb de oplossing inmiddels al gevonden. Het lag aan mijn gekozen poort nummer 98.

KPN blokkeert kennelijk die poort want poort 80 en 21 werken prima.

Hij mag van mij dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29
will3m schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:56:
Heb de oplossing inmiddels al gevonden. Het lag aan mijn gekozen poort nummer 98.

KPN blokkeert kennelijk die poort want poort 80 en 21 werken prima.

Hij mag van mij dicht :)
Het is misschien beter om poorten hoger dan 1024 te kiezen; poorten onder de 1024 zijn namelijk meestal in gebruik/gereserveerd voor bepaalde services. Zo porden de poorten 80 en 21 meestal gebruikt voor een HTTP server en een FTP server.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

root@kahlan:/home/hylke/misc/tmp2/j# cat /etc/services | grep 98/tcp
linuxconf	98/tcp				# LinuxConf

Wat stomzinnig van KPN om zo'n poort te blokkeren :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
Weet dat 21 en 80 daarvoor gebruikt worden maar draai toch geen FTP. Zal straks nog wel even poort 1024 proberen kijken of ik daar ook wat mee kan. In ieder geval iedereen bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441

Ik gebruikte altijd 27000. Wordt ook niet geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
Poort 1024 of hoger heeft zo te zien ook niet veel zin :( poort 27000 zit ook al dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:01
Doe je toch echt iets fout óf heb je een brakke Speedtouch EB. Die staan bekend om hun niet-werkende portforwarding.

Bij mij werkt het prima (IPB + grijze EB Siemens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
Fout doe ik het zeker weten niet ;) Heb vaak genoeg dit geintje moeten uithalen. Denk eerder dat mijn modempje gewoon zo brak als de neten is :)
Pagina: 1