Computer hapert, vervolgens grijs scherm

Pagina: 1
Acties:

• mvanbenthem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 09:10
Goedemorgen Tweakers,

Sinds 2 dagen heb ik last van de volgende problemen. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Gisteren had ik mijn laptop (ASUS N61 vg) al een tijdje aan staan. Ik zat voornamelijk op internet te browsen en opeens begon mijn computer te haperen. Dit merkte ik doordat dat muisaanwijzer om de paar seconden steeds 2 seconden bleef hangen. Na ongeveer 30 seconden sprong het beeld op grijs en dit begon te flikkeren. Het enige wat ik op dat moment kon doen is de uitknop in drukken zodat de laptop afsloot.

Na het opnieuw opstarten viel het mij op dat al mijn opgeslagen wachtwoorden op het internet gewist waren.

Dit probleem heeft zich gisteren 2 x voorgedaan. voor de zeker heid heb ik gescand en 2 trojaanse paarden gevonden en verwijderd.

Nu doet het probleem zich vandaag echter weer voor. Het scherm springt weer op grijs, alleen nu zonder het flikkeren.

Het probleem lijkt zich te manifesteren sinds het installeren van de nieuwte drivers van Nvidia, maar ik weet dat natuurlijk niet zeker.

De specificaties van mijn laptop:

Windows 7 - 64 bit
Processor: Intel core 2 duo T6600 @ 2,20 GHz
Ram geheugen: 4 GB
NVIDIA® GeForce® GT220M, with 1GB VRAM

Ik benieuwd of iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt!

Maarten

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Zoals je zelf aangeeft lijkt het op een software probleem. Je zou kunnen proberen om een herstelpunt te pakken in windows van voor het installeren van de Nvidia drivers. Maar omdat je ook 2 trojaanse paarden op je systeem had staan is het misschien wel veilig om windows opnieuw te installeren.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Aaaah je hebt Win 7.
Probeer eens een driver Roll back via Device Management.
Zie hier hoe.

Computer says no