Allen,
Inleiding
Ik heb al tijden superstabiel een Asus M2A-VM HDMI mobo + AMD athlon processor draaien. Dit is onderdeel van een server die 24/7 aanstaat
Nu heb ik als upgrade een Phenom X4 gekocht. Om specifiek te zijn de hd985zxaj4bgh met een TDP van 125W
Bios van de M2A is ge-updated naar nieuwste versie
Probleem
Booten gaat soms heel lastig, aantal keer gehad dat de machine een zwart schem bleef geven, en dat niks anders hielp dan een CMOS reset
Voeding is al vervangen door een iets sterker exemplaar, hielp niet. Windows 7 is ook al een keer met een serious error gecrashed.
Vraagstelling
Is mijn Mobo compatibel met mijn Phenom X4 processor?
Als ik hier kijk, dan staat de processor wel bij de supported processoren, maar dit is het M2A-VM mobo (zonder HDMI)
Als ik hier kijk dan staat de processor er niet tussen, maar:
Hulp wordt gewaardeerd, uiteraard kan ik toeliching / aanvullingen geven
Inleiding
Ik heb al tijden superstabiel een Asus M2A-VM HDMI mobo + AMD athlon processor draaien. Dit is onderdeel van een server die 24/7 aanstaat
Nu heb ik als upgrade een Phenom X4 gekocht. Om specifiek te zijn de hd985zxaj4bgh met een TDP van 125W
Bios van de M2A is ge-updated naar nieuwste versie
Probleem
Booten gaat soms heel lastig, aantal keer gehad dat de machine een zwart schem bleef geven, en dat niks anders hielp dan een CMOS reset
Voeding is al vervangen door een iets sterker exemplaar, hielp niet. Windows 7 is ook al een keer met een serious error gecrashed.
Vraagstelling
Is mijn Mobo compatibel met mijn Phenom X4 processor?
Als ik hier kijk, dan staat de processor wel bij de supported processoren, maar dit is het M2A-VM mobo (zonder HDMI)
Als ik hier kijk dan staat de processor er niet tussen, maar:
- Er staan wel andere processoren met een TDP van 125 Watt tussen
- Wat is nu in hemelsnaam het verschil qua processorondersteuning tussen het gewone VM en het VM-HDMI moederbord (zelfde chipset enzo)
Hulp wordt gewaardeerd, uiteraard kan ik toeliching / aanvullingen geven
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.